Gå til innhold

Tør ikke laste ned tinder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg synes tinder virker skikkelig skummelt ut. Har lyst til å prøve det, men vet ikke om jeg er sikker. Jeg har veldig lyst til å begynne å date. Har aldri vært på en date før. Jeg er veldig ung. Men jeg er gammel nok til å bruke tinder. Hva tenker dere om å bruke det? Har dere gode erfaringer? Er det trygt, og hva kan man gjøre for å bli tryggere og ha mer sikkerhet i sine valg om man vil trekke seg?

Mvh usikker og sky ungjente.

Anonymkode: d5c6c...6f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at du holder deg unna, når du må spørre her så er du ikke klar for den store verden av løgn, svik, utnyttelse, utroskap, kjønnssykdommer, og alt det andre du finner der.

Bare å innse at de fleste på tinder er ikke der av ønske om å finne partner for livet.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Møt folk offentlig de første gangene, ikke møt noen som gir en dårlig magefølelse. Vær kresen. Har funnet 2 forhold på Tinder, er i det siste nå. 

Anonymkode: 1b29e...5d5

• Liker 2
Skrevet (endret)
Liveterspennende skrev (På 21.10.2025 den 4.29):

Tenker at du holder deg unna, når du må spørre her så er du ikke klar for den store verden av løgn, svik, utnyttelse, utroskap, kjønnssykdommer, og alt det andre du finner der.

Bare å innse at de fleste på tinder er ikke der av ønske om å finne partner for livet.

Det høres jo veldig drøyt ut. Har ikke peiling på at det skal være så ille.

Endret av Helene Louise
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Møt folk offentlig de første gangene

God ide.

Endret av Helene Louise
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Møt folk offentlig de første gangene, ikke møt noen som gir en dårlig magefølelse. Vær kresen. Har funnet 2 forhold på Tinder, er i det siste nå. 

Anonymkode: 1b29e...5d5

Det var det jeg hadde tenkt. Jeg tør ikke å ta taxi en gang. En kafe er vel passende? Eller en bar? Jeg bor i en liten by så det er noen over alt som jeg vet av og hvem er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan bli litt kjent med Tinder uten å melde deg inn ved å se på https://www.youtube.com/results?search_query=tinder Der er det både gode og dårlige "dokumentarer" om app'en.

Anonymkode: 1613a...001

Ok. Skal sjekke ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Jeg synes tinder virker skikkelig skummelt ut. Har lyst til å prøve det, men vet ikke om jeg er sikker. Jeg har veldig lyst til å begynne å date. Har aldri vært på en date før. Jeg er veldig ung. Men jeg er gammel nok til å bruke tinder. Hva tenker dere om å bruke det? Har dere gode erfaringer? Er det trygt, og hva kan man gjøre for å bli tryggere og ha mer sikkerhet i sine valg om man vil trekke seg?

Ingen ung kvinne omtaler seg selv som "usikker og sky ungjente", i hvert fall ikke i 2025.

Tinder er for øvrig åpen kloakk. Styr unna.

Anonymkode: 826de...fe3

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Om du er skeptisk til Tinder, så holder du deg unna. Det finnes mange andre datingsider. 

Selv traff jeg min på Facebook dating. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

I min erfaring er Tinder mer "knulleapp" enn en datingapp. Mange der inne som påstår at de er ute etter noe seriøst men egentlig vil de bare ha et ligg. Tror nok det finnes bedre arenaer om det er dating og kun dating som er formålet ditt

Anonymkode: 4d5a6...3ea

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I min erfaring er Tinder mer "knulleapp" enn en datingapp. Mange der inne som påstår at de er ute etter noe seriøst men egentlig vil de bare ha et ligg. Tror nok det finnes bedre arenaer om det er dating og kun dating som er formålet ditt

Anonymkode: 4d5a6...3ea

Ja vel. Hvor skal man bli kjent med folk da? Synes det er så vanskelig. Jeg bor i en veldig liten by.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ingen ung kvinne omtaler seg selv som "usikker og sky ungjente", i hvert fall ikke i 2025.

Tinder er for øvrig åpen kloakk. Styr unna.

Anonymkode: 826de...fe3

Nei vel? Da lever vel jeg i en annen tid? Tror du vet lite. Alle mine venninner er redd for å dra ut på byen til og med.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei vel? Da lever vel jeg i en annen tid? Tror du vet lite. Alle mine venninner er redd for å dra ut på byen til og med.

De er rett og slett usikre. Og redd for alt som er farlig ute i verden.

Skrevet

Jeg er godt voksen og vil ikke bruke tinder fordi jeg bor på en liten plass og vil ikke se tinderprofilene til kjentfolk i kommunen. Jeg var på fest og så snakket vi om det og ei som var på besøk åpnet opp tinder. Det FØRSTE som poppet opp var en kollega av meg som tydeligvis er bifil og i en throuple med en mann og en dame, og han søkte sexpartnere til kun seg selv. Han skal ha for at han var helt ærlig da. Men det bekreftet at jeg ikke vil bruke tinder her jeg bor i alle fall. Dette var mer informasjon enn jeg ville vite.

Anonymkode: cee7e...dd7

• Nyttig 1
Skrevet

Hei. Takk for svar. Ja jeg synes folk skriver for mye. Jeg er og redd for å se folk jeg kjenner. Er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Takk for svar. Ja jeg synes folk skriver for mye. Jeg er og redd for å se folk jeg kjenner. Er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De er rett og slett usikre. Og redd for alt som er farlig ute i verden.

Har dere vokst opp under en gråstein eller med mye religion? 

Hva er dere så redde for? Kan dere ikke gå ut sammen? 

Anonymkode: d93f1...7ec

Skrevet

Du kan lage en anonym profil først med et kallenavn og bilder av natur eller dyr. Så kan dybde en ide om hva det er før du viser deg med ansikt. 
Ville aldri møttes på noe annet sted enn cafe de første gangene. 
Bli ordentlig kjent før dere tar daten til mer private former. 
Ikke gi bort snap eller tlf nr. Kanskje ikke en gang si ditt virkelige navn. 
Vær rask til å blokkere hvis noe føles feil. 
Glem alt om dårlig samvittighet for å plutselig avbryte en samtale. 
Husk at du ikke skyller noen noe! 

Hvis jeg skulle gi mitt 18 årige selv ett eneste tips, så måtte det være å lære å lytte til- og agere på magefølelsen. Vi er alt for ofte alt for greie, og dermed setter vi oss selv i både ubehagelige og farlige situasjoner. 
Så med en gang noe skurrer- selv den minste lille ting- så avslutter du. 

Ellers vil jeg også si at selv om verden er full av farlige og slemme mennesker,  Så er likevel langt de fleste greie og oppegående. 

Håper du finner det du søker 😃 

hilsen kvinne 45

Anonymkode: eb314...945

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har dere vokst opp under en gråstein eller med mye religion? 

Hva er dere så redde for? Kan dere ikke gå ut sammen? 

Anonymkode: d93f1...7ec

Du er vel sikkert mann. Som ikke vet at jenter blir utsatt for krenking og blir voldtatt. Alle mine venninner og jeg er ateister. Du må være gammel eller noe.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du kan lage en anonym profil først med et kallenavn og bilder av natur eller dyr. Så kan dybde en ide om hva det er før du viser deg med ansikt. 
Ville aldri møttes på noe annet sted enn cafe de første gangene. 
Bli ordentlig kjent før dere tar daten til mer private former. 
Ikke gi bort snap eller tlf nr. Kanskje ikke en gang si ditt virkelige navn. 
Vær rask til å blokkere hvis noe føles feil. 
Glem alt om dårlig samvittighet for å plutselig avbryte en samtale. 
Husk at du ikke skyller noen noe! 

Hvis jeg skulle gi mitt 18 årige selv ett eneste tips, så måtte det være å lære å lytte til- og agere på magefølelsen. Vi er alt for ofte alt for greie, og dermed setter vi oss selv i både ubehagelige og farlige situasjoner. 
Så med en gang noe skurrer- selv den minste lille ting- så avslutter du. 

Ellers vil jeg også si at selv om verden er full av farlige og slemme mennesker,  Så er likevel langt de fleste greie og oppegående. 

Håper du finner det du søker 😃 

hilsen kvinne 45

Anonymkode: eb314...945

Tusen takk. Dette hjalp skikkelig. Jeg er 20 år forresten. Jeg visste ikke man kunne lage en anonym profil da. Det er sikkert lurt. Jeg synes bare det er så skummelt å kaste meg ut i livet. Og å ta sjansjer. Alle mine venninner er veldig usikre av seg, og jeg er nesten den mer sosiale som må være mer frempå og ta de med ut på byen og på fest. Men jeg har lyst til å prøve ut tinder en gang da. Så lenge det kan gå litt tid med chatting og sånt før vi møtes. Jeg har jo hørt om mange som har snakket med noen som har utgitt seg for å ikke være den de er. Jeg har en tendens til å være litt i overkant hyggelig. Og kanskje litt paranoid. Men mest at jeg bare vil alle vel og synes det ikke er hensynsfult å ikke svare andre. Men jeg skal prøve å tenke mer på meg selv fremover.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...