AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Jeg har lyst til å trene litt styrke igjen, og prøver å finne et opplegg som passer å gjøre hjemmefra grunnet varierende skift og døgnrytme. Men det må ikke støye med mye tramp eller kreve stort avansert utstyr. Målet er et opplegg på 20-25 minutter per økt, gjerne delt opp i overkropp - underkropp - pausedag - overkropp - underkropp. Jeg har søkt litt rundt etter videoer på youtube, men er litt usikker på hvilke øvelser som trener hvilke muskelgrupper, samt hvilke muskelgrupper man bør innom. Videoer viser kanskje øvelser som jeg ikke får gjort hjemme, og så vet jeg ikke hvilke øvelser jeg alternativt kan bruke. Den gangen jeg trente på treningssenter før koronaen stengte alt, var det om å gjøre å fullføre 3x10 eller 3x12 reps, men har glemt hvilke øvelser jeg gjorde. Vet ikke hva som er ansett som det beste i disse dager, om det går på antall reps, eller mer på tidsintervaller. Målet er ikke å bli supersterk eller at øvelsene må være helt optimale, jeg vil bare holde meg i form. Er snart 40. Er det noen som har forslag til gode øvelser, eventuelt gode treningsvideoer og forslag til bra treningsutstyr å ha? Jeg har en benk og matte som er egnet, samt noen kjipe sandfylte manualer. Jeg kjøper gjerne nytt småutstyr som kan ryddes bort, men har ikke plass til store treningsapparater. Har sett at det finnes manualer hvor man kan vri håndtaket til ønsket vekt, uten å manuelt bytte vektskiver, noe som sikkert er praktisk å ha for å lett bytte vekt mellom øvelser. Anonymkode: f8c7c...7ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå