AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #1 Skrevet 20. oktober 2025 Tannlege jeg har gått til i mange år sa «du er helt perfekt» mens jeg lå i stolen for en tid tilbake. Samme klinikk har overført journalen min ved eierskifte uten å informere først. Jeg har bulimi-historikk og syreskader, og hadde satt pris på at han spurte meg først, og strengt tatt skulle han vel gjort det iht. lovverket... Men han er hyggelig og grei, og har hjulpet mye opp gjennom.. jeg har ikke nevnt at jeg kjenner til at han skulle informert meg om journaloverføring. Han kan ha sagt det som i at det "plumpet ut"... og egentlig ikke la så mye vekt på det. Kanskje han sa det fordi han ville være snill siden jeg har hatt utfordringer med kropp og vekt.. Han har blitt veldig bevisst på grensene mine etter dette... Hva hadde du tenkt? Anonymkode: fcd7f...0ef
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #2 Skrevet 20. oktober 2025 Jeg tenker at du overtenker. Anonymkode: e0854...07c 5 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #3 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tenker at du overtenker. Anonymkode: e0854...07c Ok.... tar med det videre. Takk. Anonymkode: fcd7f...0ef
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #4 Skrevet 20. oktober 2025 Ikke sikkert det er lovbrudd her, for ved eierskifte blir jo pasientene med i skiftet. Anonymkode: 56b99...c0c 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #5 Skrevet 20. oktober 2025 Som en annen skriver så overtenker du nok. Det er normalt at journal blir overført når ny eier overtar. Han har ikke gjort noe galt. Tror heller ikke det er vanlig at de informere så lenge det egentlig er samme plass bare ny eier. Jeg har og fått ny tannlege der jeg går, nye eiere, er også tidligere bulimiker. Han så i journalen min og la merke til flere rare ting som er gjort. Men har var ikke klar over at jeg var bulimiker for veldig mange år siden. Da forstod han mer hvorfor ting er gjort som det er. Jeg hadde mye syreskader på bakre tenner og måtte rotfylle for så og få kroner, veldig mange faktisk. Men det er mange år siden. Vi som overtenker har lett for å henge oss opp i enkelte ord og overanalysere ting. Ikke alltid ting er ment som vi tror. Anonymkode: eb254...8a3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #6 Skrevet 21. oktober 2025 Han mente det nok som et forsøk på å støtte selvbildet ditt mtp skader/SF. Ellers overtenker du dette veldig. Anonymkode: 62dbf...34c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #7 Skrevet 21. oktober 2025 Hvorfor kalle noen helt perfekt, eller kommentere utseendet i det hele tatt lurer jeg på. Var hos en gynekolog en gang som sa at jeg var fin som jeg var og ikke måtte legge på meg, ble litt paff og spurte om det var noen medisinsk grunn til å kommentere det og da sa han nei. Anonymkode: 197f6...be8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå