Gå til innhold

Hvordan vil du bli spurt på date?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Av en du er interessert i.

Ansikt til ansikt? Spørre via sosiale medier? Røyksignaler?

Andre forslag?

Konteksten her at jeg har fått en god tone med en fyr jeg er interessert i og gode tegn på at interessen er gjensidig. Tenker derfor å be han på en date, men er ganske grønn på hvordan man gjør det skikkelig.

Anonymkode: 9e09a...b33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyksignaler hadde vært spennende, eller brevdue?

Anonymkode: 8cea3...3e6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg - mann i første halvdel av 30-årene - hadde igrunn likt aller best at hun bare ansikt til ansikt spurte om jeg ville hatt lyst til å ta en matbit sammen en dag.

Så spørs det jo selvfølgelig også litt hvor ofte dere sees. Sosiale medier kan være helt naturlig hvis dere ikke har faste møtepunkter, men på den antatt gjensidige interessen høres det vel ut som om dere møtes ganske naturlig relativt ofte. Da hadde jeg satt aller størst pris på en ansikt til ansikt-variant. 

Så tenker jeg også at det skal enormt mye til for at jeg ville tenkt annet enn hurra dersom en dame jeg likte ba meg ut. Formen det skjer i betyr ikke så mye så lenge budskapet er såpass etterlengtet som det en date-invitasjon fra den man selv er interessert i jo er. Så lenge du ikke maler forespørselen i blod på en vegg tenker jeg det skal godt gjøres å trå feil. 

Anonymkode: 06f94...4a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg - mann i første halvdel av 30-årene - hadde igrunn likt aller best at hun bare ansikt til ansikt spurte om jeg ville hatt lyst til å ta en matbit sammen en dag.

Så spørs det jo selvfølgelig også litt hvor ofte dere sees. Sosiale medier kan være helt naturlig hvis dere ikke har faste møtepunkter, men på den antatt gjensidige interessen høres det vel ut som om dere møtes ganske naturlig relativt ofte. Da hadde jeg satt aller størst pris på en ansikt til ansikt-variant. 

Så tenker jeg også at det skal enormt mye til for at jeg ville tenkt annet enn hurra dersom en dame jeg likte ba meg ut. Formen det skjer i betyr ikke så mye så lenge budskapet er såpass etterlengtet som det en date-invitasjon fra den man selv er interessert i jo er. Så lenge du ikke maler forespørselen i blod på en vegg tenker jeg det skal godt gjøres å trå feil. 

Blod på en vegg? 🫣😳 Den var morbid 😂

Anonymkode: 8f5cd...9ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og jeg som tenkte å skrive forespørselen på veggen med mens-blod...:(

Men seriøst, takk for tips. Jeg har tenkt å spørre ansikt til ansikt, siden vi ses et par ganger ukentlig. Spørre om han har planer i helgen og hvis ikke, har du lyst til å finne på noe hyggelig?

Gruer meg litt. Sist gang vi møttes kom han og hang rundt meg, men virka veldig sjenert. Derfor skal jeg eskalere.

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor gå rundt grøten? Spør enkelt og greit om han vil bli med på en date. Ikke pakk det inn i andre ting som "ta en kaffe/matbit", "ta en tur i parken", ol. Vær tydlig om dine intensjoner og interesse.

Anonymkode: d2a20...e42

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor gå rundt grøten? Spør enkelt og greit om han vil bli med på en date. Ikke pakk det inn i andre ting som "ta en kaffe/matbit", "ta en tur i parken", ol. Vær tydlig om dine intensjoner og interesse.

Anonymkode: d2a20...e42

Du har et poeng.

Jeg har tenkt at interessen er selvsagt (siden jeg spør), men intensjonen er kanskje ikke like tydelig. 

Får kanskje bruke ordet "date"? Men får litt helaften med 3-retters middag og vin-følelse av ordet "date".

Foretrekker å bare henge sammen og ta en kaffe, gå en tur etc. 

Jeg tror jeg spør om han vil finne på noe i helgen, er han så interessert som jeg har tolket det, sier han ja. Og da kan jeg klargjøre at "bare så det er klart, jeg mener det som en date".

• Liker 2
Skrevet

Naturlig. I en samtale som drar i samme retning. 

Uten bruk av ordet date, eller noe slikt.

Man merker jo hvor man har den andre, hvordan interessen er, at man forser den andre.

Så om noen spør rett ut uten å klare å lese slike signaler så var det en fullstendig dealbreaker for meg.

Anonymkode: a7ae9...342

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man merker jo hvor man har den andre, hvordan interessen er, at man forser den andre.

Så om noen spør rett ut uten å klare å lese slike signaler så var det en fullstendig dealbreaker for meg.

Ja, selvfølgelig. Å lese respons (der manglende respons også er en respons!) er jo noe av det viktigste med flørt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Da er mulig det vil tolke å møte som venner, jeg syns det er viktig å være klar over det er date.

Anonymkode: 33292...e84

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg sendte melding (sms), turte ikke ta det ansikt til ansikt selv om jeg var ganske sikker på at det ville bli godt mottatt. Men melding funket fint!😊 Han var bare veldig glad for at jeg tok initiativet.

Lurt å være tydelig på hva du er ute etter da. Jeg viste til at vi hadde hatt en hyggelig prat, skrev rett ut at jeg likte han, og spurte om han kunne tenke seg å bli bedre kjent på tomannshånd. Å bare spørre om han vil ta en kaffe eller en øl kan bli tolket som bare vennskaplig. 

Endret av Engel
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Flaskepost.

Eventuelt en søt jente som litt sjenert tør å spørre. Det er umiddelbar total-smelt. ❤️

Anonymkode: fe592...29b

Skrevet

Helst ikke i det hele tatt, liker ikke oppmerksomhet og at menn skal like meg

Anonymkode: 71b9b...cc8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2025 den 15.00):

Av en du er interessert i.

Ansikt til ansikt? Spørre via sosiale medier? Røyksignaler?

Andre forslag?

Konteksten her at jeg har fått en god tone med en fyr jeg er interessert i og gode tegn på at interessen er gjensidig. Tenker derfor å be han på en date, men er ganske grønn på hvordan man gjør det skikkelig.

Hun som er min kone i dag sendte en sms.

»hei. Var veldig hyggelig å møte deg igjen. Har du lyst til å finne på noe sammen til helgen?». 

Om ikke ordrett, så veldig nærme. Vanskeligere er det ikke.

Anonymkode: 517bc...9b2

Skrevet

Kommer an på kontekst. Hvis vi treffes ansikt til ansikt jevnlig, så hadde jeg tenkt at det var naturlig. Men, hvis vi relativt sjelden treffes så hadde enhver måte å ta kontakt på funket. SMS, snap, Teams, e-post, Messenger osv.

Anonymkode: 8d8d3...40e

• Liker 1
Skrevet

Mann her.. hun jeg er gift med nå gjorde intensjonen sin veldig tydelig. Så det er mitt råd.. gjør intensjonen din tydelig slik at han vet at du vil bruke tid med han fordi du faktisk liker han. Si det gjerne rett ut.. «Jeg liker deg veldig godt.. syns vi skal finne på noe i lag.. vil du be meg ut på en date?».. legg gjerne ballen i hans hender å la han ta det neste steg. Altså.. gjør intensjonen din tydelig.. og gi han en push til å spørre deg ut. Og vær selvsikker. 

Anonymkode: 813f6...2c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...