Gå til innhold

betennelse i navlen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

er det noe jeg kan bruke? får ofte betennelse.. hatt piercing i navlen i ca et år...kan jeg bruke basiron? eller? noe annet? har rensevann da.. (klorhexidin)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

hahahah.. jeg mente ikke basiron. det hadde nok ikke gått så bra. mente hydrokorison.. !!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Er du sikker på at det er betennelse og ikke nikkelallergi?

Hvis det er betent må du skjerpe renholdet, ikke normalt at det skal være betent så lenge med skikkelig renhold.

Gjest Gjesta
Skrevet

Godt mulig det er nikkelbetennelse. Jeg får det slik du sier det er over lengre tid om jeg bruker nikkel. Prøv å skift til nikkelfri piercing.

Gjest Gjest
Skrevet

klorhexidin er veldig bra å bruke for å unngå betennelse pga mikroorganismer. Lokalantibiotika som bacimycin er det mange som mener er en uting, fordi lokalantibiotika øker faren for utvikling av resistente bakterier. Er det type4 kontaktallergi du har, hjelper hverken bacimycin eller klorhexidin. Vekk med piercingen!!

Skrevet

Kok opp vann og ha salt i. Legg neg ned og ta det i navelen, så varmt du klarer uten at du skolder deg. Vri også litt på piersingen mens du har vannet der, slik at det kommer til overalt. Gjenta dette flere ganger om dagen til det bedrer seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde oxo piercing i navlen - i 3 år!! - dum som jeg var tok jeg den ikke ut. Jeg var nøye med renholdet, men tålte rett og slett ikke å ha den der. Så du KAN jo vurdere å ta den ut.. ;)

Skrevet

Jeg hadde litt trøbbel med navleringen min, også etter at jeg byttet til titanring. Mye av årsaken til at navlepiercing er særlig utsatt for irritasjon er at den blir satt i bevegelse/klem når man sitter - og det gjør man jo nokså ofte.

Byttet til en bøyd barbell, har en superfin 3,2mm tykk gull-barbell nå - det både ser mye penere ut og jeg har ikke vært plaget med irritasjoner/infeksjoner siden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...