Gå til innhold

Noen renholdere her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva burde man bruke til å vaske vasken med??

jeg har en svamp som jeg bruker både på servanten og på kranen. Jeg bruker samme svamp inni servanten også. Og så bruker jeg en klut til slutt for å få bort all såpen. Men en venninne sa til meg at ikke bruk samme svamp og klut inni vasken. Fordi det er inni vasken det er mest skittent. Samme som toalettet...man bruker kun dobørste nedi toalettet ikke noe annet børste eller klut

Anonymkode: 26024...83e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg har en svamp som jeg bruker både på servanten og på kranen. Jeg bruker samme svamp inni servanten også. Og så bruker jeg en klut til slutt for å få bort all såpen. Men en venninne sa til meg at ikke bruk samme svamp og klut inni vasken. Fordi det er inni vasken det er mest skittent. Samme som toalettet...man bruker kun dobørste nedi toalettet ikke noe annet børste eller klut

Jeg bruker det samme verktøyet overalt, men starter med den minst skitne delen og vasker meg gradvis mot mer og mer skittent (bakteriefylt). Nedi do bruker jeg bare dobørsten 🙂 

• Nyttig 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (12 minutter siden):

Jeg bruker det samme verktøyet overalt, men starter med den minst skitne delen og vasker meg gradvis mot mer og mer skittent (bakteriefylt). Nedi do bruker jeg bare dobørsten 🙂 

Hvilken verktøy bruker du til vasken? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken verktøy bruker du til vasken? 

Svamp eller klut (jeg ser det var dumt å skrive verktøy). Poenget var at jeg bruker det samme, bare i "riktig" rekkefølge 🙂 

Skrevet

Jeg bruker dopapir, sprayer nedi med sånn baderomsspray, lar det virke og gnir vekk skitt med papiret. 

Anonymkode: cabaf...c0b

Skrevet

Bruker mikrofiberklut. Vasker først servantkranen, så benken/rundt vasken, og så nede i vasken til slutt. 

Anonymkode: 14a22...5a2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en svamp som jeg bruker kun til å vaske vasken med, dvs både kranen og inni vasken. Skal jo ikke spise fra vasken da.

Anonymkode: c4747...c7e

Skrevet
Mezzosoprena skrev (18 minutter siden):

Samme her. Klut på speil, kran, vegg mellom speil og benken, (på jobb) såpedispenser på veggen, benken og rundt vasken, og nedi vasken med evt svamp i tillegg til slutt, i nevnte rekkefølge. (På doen bruker jeg papir utenpå og bare dobørsten nedi/innvendig.)

Anonymkode: b9a47...ca9

Skrevet

Samme klut fra rent til urent. Svamp bare hvis det er mye kalk eller grønt belegg. 

Anonymkode: 2fb65...096

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme klut fra rent til urent. Svamp bare hvis det er mye kalk eller grønt belegg. 

Samme her. Klut på speil, kran, vegg mellom speil og benken, (på jobb) såpedispenser på veggen, benken og rundt vasken, og nedi vasken med evt svamp i tillegg til slutt, i nevnte rekkefølge. (På doen bruker jeg papir utenpå og bare dobørsten nedi/innvendig.)

Anonymkode: b9a47...ca9

Hvilken vaskemiddel har dere på kluten?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Kun vann på mikrofiberklut.

Anonymkode: c3777...8ea

Skrevet

Bruker svamp til grovvask av dusjen. Deretter bruker jeg mikrofiber eller engangskluter på speil, vask og andre overflater. 

Bruker Jif universal spray. Om det er skittent i dusjen bruker jeg grovrent. 

Anonymkode: 190db...6a5

Skrevet

Jeg har mye kalk i vannet, så jeg vasker som regel med mikrofiberklut og eddik. Kanskje i kombinasjon med en dråpe zalo. Så tørker jeg raskt over med papir og klorin. 

Skrevet

Jeg bruker ofte en hvit magisk svamp på krana og nedi vasken. Fjerne alt av både fett og kalk. Ellers bruker jeg en klut vridd opp i vann tilsatt vanlig rengjøringsmiddel. 

Slike svamper får du kjøpt flere steder, bl.a. på Europris

Anonymkode: 7a900...83f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kun vann på mikrofiberklut.

Anonymkode: c3777...8ea

Kun vann? 😳Jeg tviler på om det blir rent??? Her har vi barn som som lager masse tannnrem sprut her og der. Har en mann som barberer osv. Hos skulle det aldri ha blitt rent med kun vann. Jeg bruker svamp med skurekrem på . Skrubber vasken og og krana med den. Og så går jeg over med klut og vann for å få bort skurekremen og det blir skinnende rent.

Ts

Skrevet

Ts

Proffesjonelt: sanitær vask. Hjemme; eddik og zalo. 

I begge tilfeller har jeg det på dynkeflaske og dynker over,lar virke og tørker av. 

Skrevet

Kun vann? 😳Jeg tviler på om det blir rent??? Her har vi barn som som lager masse tannnrem sprut her og der. Har en mann som barberer osv. Hos skulle det aldri ha blitt rent med kun vann. Jeg bruker svamp med skurekrem på . Skrubber vasken og og krana med den. Og så går jeg over med klut og vann for å få bort skurekremen og det blir skinnende rent.

Ts

Hvis du allerede har svaret på hvordan man får det rent, så hvorfor spør du? Er du den samme som har startet flere tråder vedrørende rengjøring for tiden? Blir det rent, så blir det rent. Du trenger ikke folk til å fortelle deg (som venninnen din) at du må gjøre ting annerledes. Hvis det ikke er sånn at dere driter i vasken, så er det ikke så farlig hvilken rekkefølge du vasker i heller. 

Anonymkode: 7b3b6...923

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan man bruke baderomsspray på speil?

Skrevet

Kan man bruke baderomsspray på speil?

Nei,det er ikke laget for speil. Bruk rent vann eller eddik. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...