AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Hver søndag vasker jeg doen både innvendig og utvendig. Innvendig heller jeg dorens lar det virke i 5 min mens jeg vasker vasken og speilet. Etter 5 min heller jeg i skurekrem inni doen og går rundt med dobørste. Og så tar jeg sidene, dosete og hele doen med spray og papir. Setter meg på huk og vasker nederste delen også. Gjør jeg det riktig? Etter 2-3 dager heller jeg i litt dorens. Men vasker ordelig kun hver søndag. Syns dere det er greit? Eller vasker jeg for lite? Anonymkode: e1990...9cb
BobbySocks Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Høres bra ut. Men skurekrem i do? Hvorfor? 3 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Høres bra ut. Spesielt at du vasker hele doen utvendig med papir og spray. Det verste jeg ser er folk som leter frem vaskebøtta, går over doen med en fille som de dypper ned i vaskebøtten igjen (full av piss og tarmbakterier) og kliner det utover doen igjen… Anonymkode: 5f339...720 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden BobbySocks skrev (7 minutter siden): Høres bra ut. Men skurekrem i do? Hvorfor? Føler at det ikke holder med kun toalettrens? Tar en dæsj med skurekrem også for å skrubbe litt med dobørsten Anonymkode: e1990...9cb
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føler at det ikke holder med kun toalettrens? Tar en dæsj med skurekrem også for å skrubbe litt med dobørsten Anonymkode: e1990...9cb Porselenet i do tåler ikke skurekrem, en venninne skurte doen med sånn jif skurekrem og fikk riper over det hele. Bruk vaskemiddel beregnet på do. Ellers gjør jeg som deg, skurer dassen hver søndag og ellers ved behov. Anonymkode: e3dd0...621 3 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden For det første skal du ikke bruke skurekrem. Det ødelegger porselenet. Jeg jobber som renholder, og nede i doen har jeg bare litt dorens og bruker dobørsten. På ringen og utenpå bruker jeg bare en klut som er vridd opp i vanlig såpevann til rengjøring. Vi vasker doene hver dag, men hjemme holder det én dag i uka. Anonymkode: 087de...33d 3 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden I tillegg er de børstene supre å få tatt under kanten. Mange slurver der. Anonymkode: c210c...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I tillegg er de børstene supre å få tatt under kanten. Mange slurver der. Anonymkode: c210c...2f2 Ja veldig viktig å ta under selve ringen på innsiden, mye rusk der. Anonymkode: e3dd0...621
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I tillegg er de børstene supre å få tatt under kanten. Mange slurver der. Anonymkode: c210c...2f2 Hvorfor er det viktig å vaske under der? Anonymkode: 728f7...dd6
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det viktig å vaske under der? Anonymkode: 728f7...dd6 Det ser du med det blotte øye når du gjør det 😝 Anonymkode: 642ac...b35 1 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det ser du med det blotte øye når du gjør det 😝 Anonymkode: 642ac...b35 Hva farlig skjer om man ikke vasker der? Jeg hverken tar under der eller sleiker under der. Anonymkode: 728f7...dd6 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva farlig skjer om man ikke vasker der? Jeg hverken tar under der eller sleiker under der. Anonymkode: 728f7...dd6 Det vil etterhvert begynne å lukte eller fyller seg så mye at det alltid renner drit nedover skåla. Gjett hvordan jeg vet, flyttet inn i en leilighet etter noen som ikke vasket under ringen, var så mye skitt opparbeidet under der at jeg måtte skrape det ut med noe før jeg kunne vaske der. Gå og prøv bare Anonymkode: e3dd0...621 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det vil etterhvert begynne å lukte eller fyller seg så mye at det alltid renner drit nedover skåla. Gjett hvordan jeg vet, flyttet inn i en leilighet etter noen som ikke vasket under ringen, var så mye skitt opparbeidet under der at jeg måtte skrape det ut med noe før jeg kunne vaske der. Gå og prøv bare Anonymkode: e3dd0...621 Jeg driter ikke inn under kanten. Anonymkode: 728f7...dd6 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det vil etterhvert begynne å lukte eller fyller seg så mye at det alltid renner drit nedover skåla. Gjett hvordan jeg vet, flyttet inn i en leilighet etter noen som ikke vasket under ringen, var så mye skitt opparbeidet under der at jeg måtte skrape det ut med noe før jeg kunne vaske der. Gå og prøv bare Anonymkode: e3dd0...621 Jeg har aldri vasket under der, og det renner absolutt ikke "drit" nedover fra den kanten. Har du kronisk diaré? Anonymkode: 33a84...36d 3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hva farlig skjer om man ikke vasker der? Jeg hverken tar under der eller sleiker under der. Anonymkode: 728f7...dd6 Mye bakterier og skit havner der. Å når du drar ned. Sprer det seg på overflater på bade. Lokker du dolokk blir noe redusert men ikke alt. Anonymkode: c210c...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mye bakterier og skit havner der. Å når du drar ned. Sprer det seg på overflater på bade. Lokker du dolokk blir noe redusert men ikke alt. Anonymkode: c210c...2f2 Hva slags skit havner der? Jeg driter ikke opp under kanten. Anonymkode: 728f7...dd6
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvorfor er det viktig å vaske under der? Anonymkode: 728f7...dd6 For at du ikke skal ha et bad fult av bakterier . Prøv å ta papir å dra bort over under. Så skjønner du selv Anonymkode: c210c...2f2 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Skrevet 8 timer siden Ikke bruk skurekrem i do og ikke bruk spray. Skurekrem ødelegger porselenet. Spray ødelegger lungene dine. https://www.nrk.no/viten/studie_-bruk-av-rengjoringsmidler-kan-skade-lungene-1.13917447 Anonymkode: c9c63...df1 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For at du ikke skal ha et bad fult av bakterier . Prøv å ta papir å dra bort over under. Så skjønner du selv Anonymkode: c210c...2f2 At det blir avleiringer fra vannet som renner fordi er ikke farlig. Jeg driter ikke opp under kanten. Anonymkode: 728f7...dd6
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva slags skit havner der? Jeg driter ikke opp under kanten. Anonymkode: 728f7...dd6 Trenger ikke å gjøre det. Når du har jobbet inni renholdet og flyttebyrå vet du hva folk driter i. Anonymkode: c210c...2f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå