AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #1 Skrevet 19. oktober 2025 Som gamle slitte håndklær, pysjamas bukse med hull i, sokker etc. Har hørt man ikke lenger skal kaste det i restavfall. Så hvor kaster man det? Anonymkode: 62eab...1d3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #2 Skrevet 19. oktober 2025 Ulike kommuner har ulike system på avfallshåndtering. Hvilken kommune er du i? Anonymkode: ed30d...e55
Million Skrevet 19. oktober 2025 #3 Skrevet 19. oktober 2025 (endret) Jeg har satt en sekk med gamle håndklær på loftet, fordi jeg ikke vet hvor jeg skal kaste de. Men hver vår kommer det containersøppelbil til borettslaget og henter sånt avfall folk ikke får kastet i de vanlige søppeldunkene våre som er til hverdagsavfall/husholdningsavfall bare. Så neste år skal jeg huske å bære ut den håndklesekken så de kastes der. Sokker kaster jeg i vanlig husholdningsavfall. Det brennes jo. En sokk eller to i ny og ne går greit å kaste. Ødelagte klær/tekstiler kan man putte i en pose merket "tekstilavfall" og legge i Kirkens Bymisjon sine tekstilinnsamler containere her i Oslo by. De har avtale med kommunen om resirkulering og rett behandling av tekstilavfallet. Heldig for meg så har en sånn container fra Kirkens Bymisjon dukket opp rett i nærheten av der jeg bor (før var det Fretex-container og de sluttet å ta i mot tekstilavfall i sine, fordi det ble rett og slett for mye av det avfallet). Sjekk med din kommune hva rutinene er der. Har ikke myndighetene bestemt at ALLE kommuner skal ha en ordning for mottak av ødelagte tekstiler/tekstilavfall for sine innbyggere? Mener å ha lest det. Så sjekk din kommunes hjemmesider hvilken ordning de har og hvor du kan levere det. Endret 19. oktober 2025 av Million omformulerte en setning
Knutekålmor85 Skrevet 19. oktober 2025 #4 Skrevet 19. oktober 2025 Tror du må sjekke kommunens veileder - bør ligge et sted på nettsidene.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #5 Skrevet 19. oktober 2025 Last ned Sortere-appen, velg kommune og skriv hva du skal kaste, så får du vite hva som gjelder i din kommune. Anonymkode: 3ed88...2fe 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #6 Skrevet 19. oktober 2025 Knutekålmor85 skrev (7 minutter siden): Tror du må sjekke kommunens veileder - bør ligge et sted på nettsidene. Nå har jeg sjekket og fått svar så tusen takk. ❤️ Måtte bare spørre her da jeg ikke har peiling. Ts Anonymkode: 62eab...1d3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå