AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2025 #1 Skrevet 17. oktober 2025 Dere som også har dyr, bruker dere varmepledd? Er det fare for at hunden biter i det og skader pleddet sånn at det kan ta fyr? Er det ekstra fare når man har hund og dyr? Er det fare for at de sutter på det? Tygger litt? Smaker litt? Hunden pleier aldri å ødelegge noe. Anonymkode: 54b51...280
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2025 #2 Skrevet 17. oktober 2025 Er det usynlige tråder inni pleddet som varmer? Eller hvordan funker det? Anonymkode: 54b51...280
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #3 Skrevet 21. oktober 2025 Men hvorfor vil du bruke varmepledd på en hund? Det har jeg aldri hørt om før🤔 Anonymkode: 77961...ca3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #4 Skrevet 23. oktober 2025 Om det er sjans for at hunden din tygger på varmepleddet, så ta det vekk når du ikke bruker det. Den kan få støt. Uansett, har du hund så lærer du den å ikke tygge på ting. Anonymkode: 8f241...6a8 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #5 Skrevet 23. oktober 2025 Hunden her har ligget på varmepledd i flere år, hun ligger på soverommet vårt der det er iskaldt og hun har egentlig ikke pels til det. Aldri noen problemer med det, men hadde hun vært typen som tygde og bet på ting hadde jeg ikke latt henne ha det. Anonymkode: 27c55...0cf
Tvist Skrevet 23. oktober 2025 #6 Skrevet 23. oktober 2025 Hva med å gi ham ei varmeflaske i stedet, om du er redd for at han vil bite pleddet.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #7 Skrevet 23. oktober 2025 Jeg antar du ikke mener at dyret skal ha varmepleddet... Jeg bruker varmepledd og har hund. Har hatt mange ulike hunder, noen tygger mer enn andre. De jeg har nå er jeg ikke nervøs for, men med enkelte andre hunder har jeg ryddet vekk slike ting - det går jo på strøm og de kan få støt (samt en dyr ting å ødelegge). Dette må du nesten finne ut av selv, du som kjenner hunden din best. Anonymkode: a480b...c91
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #8 Skrevet 23. oktober 2025 Jeg trodde også først at du mente at hunden skulle ha det, noe som jeg vet flere med "pelsfrie" raser og chihuahua bruker uten at det er noe problem, men antar at de vet at hunden ikke biter og ødelegger det. Om du bruker det selv, og vet hunden ikke pleier å ødelegge noe, så skjønner jeg ikke hva du spør om. Tror du at det er noe som er vanlig at trigger hunder? Godt mulig noen kan legge hat på tepper, spesielt de som er litt lodne, men om dette ikke er noe du har opplevd før, så er det jo veldig lite sannsynlig. En del hunder grafser og lager "reder" av tepper. Så om du har en slik hund, så burde du legge bort pleddet når du ikke bruker det. Selv har vi katt, og har bare opplevd at de har knadd litt på det, uten at det er noe problem. Teppene tåler å vaskenes i maskin, så wirene inni er ganske bøyelige og slitesterke. Vil også anta at pleddene har en mekanisme som gjør at pleddet bare slutter å fungere dersom det blir brudd på kabelen. Anonymkode: c0c64...556
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #9 Skrevet 23. oktober 2025 Det er ikke hunden som skal ha det men meg. Hunden ligger også i senga mi. Jeg er bare redd den skal tygge på det men den tygger vanligvis ikke på ting. Anonymkode: 5c655...159
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #10 Skrevet 23. oktober 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Om det er sjans for at hunden din tygger på varmepleddet, så ta det vekk når du ikke bruker det. Den kan få støt. Uansett, har du hund så lærer du den å ikke tygge på ting. Anonymkode: 8f241...6a8 Jeg kan ikke ta det vekk siden jeg skal bruke det i senga mi. Og jeg sover der. Hunden ligger også der. Anonymkode: 5c655...159
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #11 Skrevet 27. oktober 2025 Jeg bruker varmepledd igjennom hele høsten til våren, aldri vært noe problem med verken katter eller hunder. Er du redd den skal bite i det så tar du det vekk når du ikke er hjemme Anonymkode: bba1a...45f
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #12 Skrevet 27. oktober 2025 Beklager avsporing, men.. Dere som bruker varmeteppe - bruker dere det på natta mens dere sover? 😧 Er dere ikke redd for brannfaren? Har alltid hørt at man kan bruke det til å varme opp senga før man legger seg, men at man IKKE skal ha det plugget inn i strøm mens man sover. Anonymkode: f9de3...1ce
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #13 Skrevet 27. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Beklager avsporing, men.. Dere som bruker varmeteppe - bruker dere det på natta mens dere sover? 😧 Er dere ikke redd for brannfaren? Har alltid hørt at man kan bruke det til å varme opp senga før man legger seg, men at man IKKE skal ha det plugget inn i strøm mens man sover. Anonymkode: f9de3...1ce Stemmer det. ville heller brukt varmeputer man varmer i mikro eller ovn. Anonymkode: 0ce63...b5c 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 27. oktober 2025 #14 Skrevet 27. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Beklager avsporing, men.. Dere som bruker varmeteppe - bruker dere det på natta mens dere sover? 😧 Er dere ikke redd for brannfaren? Har alltid hørt at man kan bruke det til å varme opp senga før man legger seg, men at man IKKE skal ha det plugget inn i strøm mens man sover. Anonymkode: f9de3...1ce Jeg har et varmeteppe som slår seg av etter 90 minutter (tror jeg). Når det er sagt, jeg bruker det aldri i sengen hverken før jeg legger meg eller etter jeg har lagt meg. Jeg vil helst legge meg i kald seng.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #15 Skrevet 27. oktober 2025 Grønnsaksvaffel skrev (4 minutter siden): Jeg har et varmeteppe som slår seg av etter 90 minutter (tror jeg). Ja mitt går også av etter 90 minutter, men jeg trekker ut støpselet før jeg legger meg likevel, siden det er det man blir anbefalt å gjøre (mtp brannfare altså) Anonymkode: f9de3...1ce
Grønnsaksvaffel Skrevet 27. oktober 2025 #16 Skrevet 27. oktober 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja mitt går også av etter 90 minutter, men jeg trekker ut støpselet før jeg legger meg likevel, siden det er det man blir anbefalt å gjøre (mtp brannfare altså) Anonymkode: f9de3...1ce Det er sikkert lurt. Som sagt, jeg bruker ikke mitt i senga, så jeg har egentlig ikke tenkt så mye på hva som er anbefalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå