AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:33 #1 Skrevet fredag kl. 19:33 Hei! Jeg har tatt en prøve hos fastlege (cytologi) som jeg har noe forandringer på. Jeg har fått informasjon av fastlegen rundt denne prøven, men ønsker å lese rapporten selv. Er det bare og sende melding til legekontoret og be om utskrift? Er man rar hvis man ber om det, siden man har fått «forklart» resultatet av fastlegen? Anonymkode: 0093c...0d0
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:12 #2 Skrevet fredag kl. 20:12 Nei, det er ikke rart. Men hvis legekontoret ditt har sendt prøven til Fürst kan du logge inn der og sjekke i stedet Anonymkode: 2cf83...233
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:15 #3 Skrevet fredag kl. 20:15 Som personen over her skriver, så kan du selv logge inn å sjekke prøvesvarene. Anonymkode: 73bf8...77d
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:25 #4 Skrevet fredag kl. 20:25 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Som personen over her skriver, så kan du selv logge inn å sjekke prøvesvarene. Anonymkode: 73bf8...77d Hvor kan man logge inn og se dette? Jeg vet ikke hvor prøven er analysert, men jeg tok også samme prøve i 2023 og fikk ingen svar-rapport da heller. Får en melding fra fastlegen på Helsenorge, men får ikke rapporten. Den ligger ikke på furst - jeg tror ikke de analyserer celleprøver. Anonymkode: 0093c...0d0
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:40 #5 Skrevet fredag kl. 20:40 Logg inn på Helsenorge og se kjernejournal. Anonymkode: ce2dd...bf1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:49 #6 Skrevet fredag kl. 20:49 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Logg inn på Helsenorge og se kjernejournal. Anonymkode: ce2dd...bf1 Blodprøvesvar ligger ikke i kjernejournalen! Anonymkode: 6caeb...e08
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:32 #7 Skrevet fredag kl. 21:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor kan man logge inn og se dette? Jeg vet ikke hvor prøven er analysert, men jeg tok også samme prøve i 2023 og fikk ingen svar-rapport da heller. Får en melding fra fastlegen på Helsenorge, men får ikke rapporten. Den ligger ikke på furst - jeg tror ikke de analyserer celleprøver. Anonymkode: 0093c...0d0 Da må du kontakte legekontoret og be om å få kopi av prøvesvaret. Jeg vet iallefall ikke om andre steder man kan logge seg inn enn Fürst. Anonymkode: 2cf83...233
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:00 #8 Skrevet fredag kl. 22:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blodprøvesvar ligger ikke i kjernejournalen! Anonymkode: 6caeb...e08 Cytologi svar og histologi svar gjør det. Anonymkode: ce2dd...bf1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:44 #9 Skrevet fredag kl. 22:44 Er bare å be om utskrift av dette fra de som jobber i resepsjonen. Innsyn i egen journal er en rettighet man har. Jeg har litt kompliserte helseutfordringer og ber alltid om utskrift av journal. Der ligger alle prøvesvar. Er ikke alltid alt blir skrevet i epikriser. Funnet ut av ting som har glippet på denne måten. Noen ganger kan ting være relevant for andre problemer. Lurt å følge med selv. Leger har vanvittig mange pasienter. Hender ting blir glemt/ oversett. Usikker på om de alltid får med seg hva som står i ulike epikriser. Lest epikriser fra legevakt hvor det står konkret oppfølging som aldri skjedde f.eks. Anonymkode: f4e35...047 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:43 #10 Skrevet i går, 08:43 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Blodprøvesvar ligger ikke i kjernejournalen! Anonymkode: 6caeb...e08 Det er ikke snakk om et blodprøvesvar! Anonymkode: 0093c...0d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå