AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #21 Skrevet 19. oktober 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette var ungdomstrinnet. Har du barn der nå? Anonymkode: 7c8fa...a6b Ja på barneskolen. Anonymkode: 223cf...f33
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #22 Skrevet 19. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 18.30): Jeg ønsker ikke utlevere noe, men hvordan erfaring har du med denne skolen? Håndtering av vanskelige saker og vanskelig klassemiljø? Lærerne? Anonymkode: 223cf...f33 Vet mange som har gått der. Jeg kjenner ingen unger som har gått der som sier de har hatt en god skoletid. Mye mobbing og utestenging. Lærerne: Noen var veldig flinke og fine å samarbeide med. Andre tok alt som kritikk, kunne knapt nok skrive en setning riktig og brukte mesteparten av tiden til å øve på nasjonale prøver eller se på YouTube. Jeg opplevde å bli tatt på alvor ved hendelser på skolen av skolens ledelse. Foreldregruppa er klikkete og ekskluderende, virker som de fleste har bodd der «alltid», unntatt såklart innvandrerne, som enten ikke kommer eller blir holdt utenfor. Anonymkode: 0d9cb...56e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #23 Skrevet 19. oktober 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vet mange som har gått der. Jeg kjenner ingen unger som har gått der som sier de har hatt en god skoletid. Mye mobbing og utestenging. Lærerne: Noen var veldig flinke og fine å samarbeide med. Andre tok alt som kritikk, kunne knapt nok skrive en setning riktig og brukte mesteparten av tiden til å øve på nasjonale prøver eller se på YouTube. Jeg opplevde å bli tatt på alvor ved hendelser på skolen av skolens ledelse. Foreldregruppa er klikkete og ekskluderende, virker som de fleste har bodd der «alltid», unntatt såklart innvandrerne, som enten ikke kommer eller blir holdt utenfor. Anonymkode: 0d9cb...56e Mitt barn har gode venner, men føler han blir stemplet av enkelte lærere. Tiltakene for å få bukt med problemene holdes ikke, og det ender med anmerkninger på anmerkninger over alt mulig. De svarer ikke eller er på tilbudssiden. Vi må foreslår og foreslå, både møter og tiltak. Det kan komme anmerkninger rett etter at jeg har sendt melding til dem, uten at min melding besvares. Anonymkode: 223cf...f33
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #24 Skrevet 19. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mitt barn har gode venner, men føler han blir stemplet av enkelte lærere. Tiltakene for å få bukt med problemene holdes ikke, og det ender med anmerkninger på anmerkninger over alt mulig. De svarer ikke eller er på tilbudssiden. Vi må foreslår og foreslå, både møter og tiltak. Det kan komme anmerkninger rett etter at jeg har sendt melding til dem, uten at min melding besvares. Anonymkode: 223cf...f33 Foreslår at du tar det direkte med avdelingsleder eller rektor. Dette høres ikke ok ut. Anonymkode: 0d9cb...56e 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #25 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Foreslår at du tar det direkte med avdelingsleder eller rektor. Dette høres ikke ok ut. Anonymkode: 0d9cb...56e Avdelingsleder svarer ikke. Anonymkode: 223cf...f33
Blekksprut55 Skrevet 11. november 2025 #26 Skrevet 11. november 2025 Jeg og søstrene mine gikk alle årene på Moltemyr, og jeg ble vel ferdig for snart 10 år siden. Etter min erfaring, så var det utrolig dårlig klassemiljø, utrolig mye uro og veldig lite ork fra lærerne sin side på å håndtere vanskelige saker. Vi ble alle mobbet og utestengt. Den ene søsteren min ble mobbet vekk fra byen fordi hun aldri fikk fred, mens den andre droppet ut av ungdomsskolen og klarer ikke skole den dag idag. Jeg skulle fullført videregående for 6 år siden, men får det heller ikke til pga. skadene fra da jeg gikk der. Både lærere og daværende rektor var lite villige til å samarbeide. Mobbeplanen fungerte sånn her: 1) Se på mens det skjer og ignorer, 2) ta mobberen og offeret ut på ganga for å si unnskyld, og 3) ''er du ikke fornøyd, så kan du bytte skole''. Det var bare 3 lærere som var gode på å håndtere ting. De jobber der enda, og har god tro på at de er like flinke enda, bare synd det er så få av de. Både jeg og den ene søsteren min hadde krav på tilrettelagt undervisning (noe som det var snakk om og er nevnt i papirene fra skolen), men dette ble aldri fulgt opp. Søsteren min som fikk noen få timer tilrettelagt ble satt inn på et lite rom med en assistent som ikke hadde peiling på hva de holdt på med i faget, ble aldri fulgt opp av en lærer, og falt veldig langt bak fagmessig. Har liten tro på at noe har endret seg, for dette skjedde i løpet av ~17 år sammenhengende. Men håper jo på de har fått inn noen nye lærere og ny rektor som gjør en mye bedre jobb enn hva som ble gjort på den tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå