Gå til innhold

Treningssenter og pris

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det dyrt å være medlem på treningsenter? Er det verdt det om man egentlig har lite penger?

Anonymkode: ed097...096

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koster ofte 299-599. Alt ettersom. 

Aldri lurt å kjøpe en sånn tjeneste om man har lite penger. 

Mitt tips er at det er mye du kan gjøre hjemme og i nærområdet gratis. Løpe langs vei og stier er gratis. 

Det finnes utallige videoer på YouTube med mange varierte øvelser og treningsprogram. 

Har du en tomflaske eller to, kan det feks fungere som vekter. En stol eller trapp kan brukes. 

Ville kanskje invistert i en treningsmatte. Koster alt fra 99kr og oppover. Rusta, jula og biltema har rimelige. 

Anonymkode: 2bfbb...0e5

• Liker 1
Skrevet

Du er heldig om du finner et sted til 300 -600,-!

I området jeg bor koster det fra 500- ca 1000,- pr mnd…blodpriser!

Og dessverre ikke for alle…har du hus, hjem og barn, husdyr og betalende aktiviteter for barna, kan det hende du må drøye treninga der. Er du disiplinert nok til å bruke YouTube eller andre lignende media er du heldig…det er ikke jeg…🫣🤪

Skrevet

Jeg trener på den lokale idrettshallen. De har et enkelt rom med noen møller, sykler, ski-erg, romaskiner og vekter + styrkeapparater. Koster 1200kr i året pluss årsavgift til idrettslaget på 400kr i året.

Trente på senter til rundt 600kr/mnd før. Klart det var kjekt med store, fine lokaler, mer utstyr, basseng og gruppetimer - men når økonomien plutselig ble dårligere måtte jeg si opp. Jeg savner gruppetimene, men overraskende nok har det blitt MYE lettere å opprettholde regelmessig trening nå. Det er vel både fordi det er så nære hjem og  fordi jeg slipper å ta stilling til hva jeg skal gjøre hver gang (skal jeg velge spinning eller yoga? Styrke eller svømming? Skal jeg dra på timen med den beste instruktøren eller timen med færrest påmeldte? Skal jeg dra på timen klokka 16.30 eller klokka 18.00?). 

Anbefaler deg å sjekke om det finnes noe sånt der du bor dersom du har dårlig råd ☺️

Anonymkode: c2ba3...73c

Skrevet

Du må nesten kjenne litt etter ditt behov, vil du bruke minimum 500-600 kr på det? Hvor mye kommer du til å trene? Trener du 1 gang i uken så blir det grådig dyrt. 

Anonymkode: c64ad...6ea

Skrevet

Jeg betaler 379,- og for meg er det absolutt verdt det. 
Jeg trener ikke så ofte der på sommeren, men på vinteren blir det fort 4-6 dager i uka, 1-2 timer pr økt. 

Men hva det vil koste deg, og om det er verdt det for deg må du se selv. 

Anonymkode: da776...24b

Skrevet

kommer veldig ann på hvor man bor her ved strømmen er det bare drit dyre senter 

men der vi bodde før var det mye billigere og dem hadde også gratis prøve timer med pt og eneringsrådgiver

Anonymkode: a692d...87f

Skrevet

For min del er det helt klart verdt det, kan trene enkelte øvelser hjemme, men tunge base øvelser foretrekker jeg å gjøre på senter. 

Har abonnement igjennom jobben, det er litt billigere med bedrift og koster 375 i mnd. 

Skrevet

Betaler 600 kr mnd. Det er verdt hver krone😁

Anonymkode: 55008...960

Skrevet

Hva det koster finner du jo ut ved å google senterne i nærheten av deg.

Nei, det er ikke verdt det dersom du har lite penger. Du kommer veldig langt med en treningsstrikk og noen vekter (et par pakker mel eller to flasker med vann, ta det du har) og noen videoer på youtube. Og løping er gratis.

Anonymkode: c3f1c...625

Skrevet

Jeg betaler 377 (det var kampanje, 30% avslag i et år). Da har jeg også tilgang til basseng i hele åpningstiden til bassenganlegget.

Anonymkode: a4161...026

Skrevet

For meg er det verdt det. Jeg kan ikke ta 100 kg i knebøy hjemme akkurat. 

Men det spørs jo helt hva du vil trene? Skal du løpe kan du gjøre det ute. Jeg trenger utstyret man har på senter, og får heller ikke fred til å trene godt hjemme, men det er jo mye man kan gjøre hjemme hvis man synes det er givende. 

Skrevet

Jeg betaler 99 kr, riktignok etter kl 22.

Skrevet

Full pris på mitt senter er vel 600-700, med gruppetimer (100 lapp mindre uten). Jeg har heldigvis vennedeal og betaler 250,- omtrent. Mer enn verdt det for min del som trener 4-5 (6) ganger i uken. Full pris hadde også vært verdt det i grunn. 

Anonymkode: 6f0d5...ee3

Skrevet

Jeg foretrekker å trene hjemme,  så jeg har funnet meg en trener på YouTube som jeg liker å følge. I tillegg går jeg på en fast time i uka, men da betaler man bare for den. Før gikk jeg på zumba i turnforeningen. Det var også en gang i uka

Anonymkode: dbbc5...912

Skrevet

Husk du kan få resultater hjemme også. Jeg trener selv litt hjemme og på senter. Jeg trenger senteret for å komme meg ut blant folk og litt tyngre øvelser, da jeg har ikke alt av utstyr/plass hjemme. Men driver litt med tøying/yoga/lett styrke hjemme. 

Betaler kr 500/mnd. Ser på det som en investering i helsa og det gir økt livskvalitet. Kommer meg ikke så ofte på senteret som jeg skulle ønske så det blir litt dyrt for min del.. tror jeg er der i snitt 4x pr mnd, men håper det tar seg litt opp om formen blir bedre. Styrketrening blir viktigere jo eldre man blir, særlig for oss damer. 

Anonymkode: bed07...369

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 22.38):

Er det dyrt å være medlem på treningsenter? Er det verdt det om man egentlig har lite penger?

Anonymkode: ed097...096

Jeg betaler 299 kr i måneden (studentmedlemskap). Definitivt verdt det, hadde vært medlem om det kostet mye mer også.  
Det er jo en investering i helsa og noe man bør prioritere økonomisk såfremt det ikke er helt umulig. Elsker å dra på gruppetimer så det gir meg mye glede og velvære. Ofte dusjer jeg i garderoben, så sparer nok litt strøm. Deilig å kunne ta badstue etter treningen også. 

Kan også anbefale å jogge ute, det gjør jeg ofte. Jeg drar på treningssenter for styrketimer og step-timer. Har liten leilighet så er ikke så aktuelt å trene hjemme for min del. 

Anonymkode: 0c465...7b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 13.04):

kommer veldig ann på hvor man bor her ved strømmen er det bare drit dyre senter 

Bare å reise inn til Oslo da vel?

Anonymkode: 52b4f...1ac

Skrevet

389,- her. Next. Kan trene på alle deres sentre for prisen.

Anonymkode: a3ca5...889

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Bare å reise inn til Oslo da vel?

Anonymkode: 52b4f...1ac

Nei det gidder jeg ikke å bruke masse tid på reising til og fra og bussen er ikke gratis 

Anonymkode: a692d...87f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...