Gå til innhold

Nabokatten.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 

Vet ikke mitt armé råd hva jeg kan gjøre ang katten til naboen. Saken er den at jeg har en kastrert hannkatt på 11år,han vil bare spise maten sin ved yttrtdøra, han har alltid vært en ute katt, men er mye inne når kulda kommer, naboen har 3katter,å katte luke så kattene der kan komme å gå, men denne ene katten har finne ut at det er hos oss den vil være, de klarer å klatre opp verandaen i 2etasje å jeg finner den ofte i senga mi, så fort jeg tar opp ytterdøren så springer den inn, har gitt beskjed til naboen flere ganger å du henter den å holder den inne i 2dager å så er det igang igjen. Jeg vil ikke at min katt skal bli drive vekk men vil jo ikke ha noen annenens katt heller, å han spiser maten som min katt absolutt skal spise ute, vet ikke om det er for at han vil passe på sitt territorium.. Den her katten har vært nede hos oss siden våren, jeg som eier hadde jo vært å henta den men der ut som det blir mye mas om jeg igjen sier ifra.... Trenger råd🙈hva gjør jeg? 

Anonymkode: badf5...d27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må slutte å sette kattemat utenfor huset. 

Anonymkode: d4985...665

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei. 

Vet ikke mitt armé råd hva jeg kan gjøre ang katten til naboen. Saken er den at jeg har en kastrert hannkatt på 11år,han vil bare spise maten sin ved yttrtdøra, han har alltid vært en ute katt, men er mye inne når kulda kommer, naboen har 3katter,å katte luke så kattene der kan komme å gå, men denne ene katten har finne ut at det er hos oss den vil være, de klarer å klatre opp verandaen i 2etasje å jeg finner den ofte i senga mi, så fort jeg tar opp ytterdøren så springer den inn, har gitt beskjed til naboen flere ganger å du henter den å holder den inne i 2dager å så er det igang igjen. Jeg vil ikke at min katt skal bli drive vekk men vil jo ikke ha noen annenens katt heller, å han spiser maten som min katt absolutt skal spise ute, vet ikke om det er for at han vil passe på sitt territorium.. Den her katten har vært nede hos oss siden våren, jeg som eier hadde jo vært å henta den men der ut som det blir mye mas om jeg igjen sier ifra.... Trenger råd🙈hva gjør jeg? 

Anonymkode: badf5...d27

Hvordan reagerer din katt da?

Vennine av meg endte med å ta over en katt fra nabo fordi katta gikk til ho hele tiden inn via hennes veranda og vindu. Fulgte etter hennes katt.

Så er jo ikke sikkert din katt blir jagd bort selv om en katt til er der. Men beste er jo at katta er hos seg selv. Me  til tider finner katter si  eier, altså den velger en som den egentlig ikke ska være hos

Anonymkode: 955e5...dd6

• Liker 1
Skrevet

Maten får være innenfor døra di og du få ha katteluke med chip. Er katten din sulten spiser han. Om ikke får han bli innekatt. 

Lukk vinduet ditt eller sett opp kattenett. 

Anonymkode: b1c58...dc8

• Liker 2
Skrevet

Gi han mat innendørs eller kjøp ei matskål fra surefeed.

Anonymkode: 6604d...536

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en katt som bare ville spise ute en periode, men det resulterte i at vi tiltrakk oss alt annet av dyr så jeg måtte kutte det ut. Tror dessverre det er beste løsningen i ditt tilfelle og. 

Anonymkode: 9df02...ee9

• Nyttig 1
Skrevet

Forstår jeg det rett - du setter kattemat utenfor døren, og klager på at nabokatten kommer og spiser den? 

Så lenge denne nabokatten har fri tilgang på mat hos deg er det null og niks naboen din kan gjøre for å unngå det (uten å sperre den inne - ikke så populært for katter som har blitt vant med å gå ute). 

Venn katten din til å spise en annen plass, inne. Det får du til. Så vil nabokatten gi opp etter en stund.

Anonymkode: 41aa7...c32

• Nyttig 1
Skrevet

Det finnes også foringsautomater med chipstyring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...