Gå til innhold

Gynekolog og mensen..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Jeg har ventet i flere mnd på å slippe til hos en ekspert i gynekologi....og nå har jeg selvfølgelig fått mensen.... får helt noia av å tenke på å ligge der mens jeg blør. Og det kommer til å være to leger tilstede. Hvis jeg utsetter timen får jeg ikke ny før til høsten..

Hva ville dere ha gjort?? Noen som har erfaringer?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ring å hør hva du skal gjøre. Skal du ta celleprøver så kan du ikke ha mensen, men skal du feks ha en innvendig UL går det helt fint.

Skjønner godt at du ikke vil til gyn mens du blør, men du får nok en time mye fortere hvis det er at du ikke kan komme med mensen. Du er allerede i systemet.

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer an på hva det er snakk om, og om undersøkelsen i det hele tatt kan gjennomføres under menstruasjon.

For meg personlig hadde det KUN vært livstruende tilstander som hadde fått meg opp i en slik stol under mensen (men så har jeg ekstrem angst for GU i utgangspunktet)

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Det er innvendig undersøkelse det er snakk om, ikke celleprøver. Blør normalt ikke så mye under mensen..men likevel... samtidig så tenker jeg at det er helt naturlig for legene, har sikkert sett det 1000 ganger før......

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å stappe inn en tampong en time eller to før du har time, og be om å få gå på wc rett før undersøkelsen? Det vil vel ta bort det verste?

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan fint bytte time med en annen, du er jo allerede i systemet. Klart det er en god grunn! Ingen er så kostbare og travle at de ikke kan i det minste bytte time.

Skrevet

Det går helt fint å ha mensen under GU, ikke noe problem. Men hvis du vil bytte time kan du sikkert det også bare du ikke ringer sammen dagen.

Men hvorfor skal det vært to leger tilstede? Hvis den ene er student kan du bare si at du ikke vil ha han/hun der.

Faktisk hvis man skal sette inn spiral under GU er det fordel og være i slutten av mensen da er det lettere å sette den og det blir mindre ubehagelig.

Gjest Gjest
Skrevet

Min gyn sier man skal komme selv om man har mensen.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Får ikke be om ny time...pgr av skyhøy venteliste. Snakket med de i dag. Da får jeg vel bare satse på det beste da.... *grøss*

Skrevet

Merkelig... Min gynekolog (eller sekretæren hans...) spør alltid når jeg kommer til å få mensen når jeg bestiller time. Da unngår man liksom hele problemet.

Gjest Gjest
Skrevet
Merkelig... Min gynekolog (eller sekretæren hans...) spør alltid når jeg kommer til å få mensen når jeg bestiller time. Da unngår man liksom hele problemet.

Det blir noe annet hvis det er fastlegen som har sendt henvisning til gynekologen, da er det ikke en selv som bestiller timen.

Gjest Gjest
Skrevet

Men ligger timen litt fram i tid, så er det ikke alle som har stabile nok sykluser til at det kan treffe helt.

Skrevet

Jeg synes det er helt ok å dra til gynekolog selv om man har mensen! Tror nok leger har sett det før....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde aldri gått til gynekologen under mensen. Jeg blør mye... hva om det skjer en utblødning akkurat mens du ligger der, da hadde jeg fått blod nedover lårene og legen hadde fått hendene full. Ekkelt kanskje, men sånn er det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...