Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste i denne tråden klarer åpenbart ikke å skille mellom litt botoxbruk og det å gå bananas med botox og fillers. Altså, man får jo ikke et oppsvulmet ansikt av botox, slik mange her påstår, det er fillers. Man trenger ikke nødvendigvis å bli stiv i maska og miste all mimikk i ansiktet heller. 

Jeg er 33 år og bor i Oslo, høyt utdannet, og både jeg og svært mange jeg kjenner har litt botox. Selv har jeg i sinnarynken og i bunny line’ene på nesa, og alle blir sånn oppriktig overraska når jeg innrømmer det. Mamma, som er fullstendig motstander av alt sånt, har aldri sett det, selv om jeg nå har hatt det i omlag 5 år.

Anonymkode: 3787d...307

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at flere som misliker botox og fillers har en ønsketenking om at dette er lavklasse, men slik er det selvfølgelig ikke. Folk fra alle samfunnslag bruker tydeligvis dette. Jeg har aldri prøvd det selv, og gidder ikke irritere meg over de som benytter seg av dette. Hvis en venninne en dag dukker opp med gigantiske lepper, ok, der er hennes valg.  Synes nesten det er ufattelig hva enkelte orker å irritere seg over. 

Anonymkode: b2011...d97

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart at det ikke er mer fokus på hvordan dette testes på dyr, og da spesielt botox. Hver batch må testes, og fordi dette nå benyttes av så mange, dør titusener av mus årlig:

https://www.eceae.org/?view=article&id=1698:botox-report-why-animal-testing-for-cosmetics-is-banned-and-mice-still-die-for-botox&catid=73

Increasing Demand, Rising Animal Use

Globally, aesthetic Botox procedures have surged - from fewer than 1 million in 2000 to nearly 90 million in 2023. The “Zoom Boom-Effect” during the COVID-19 pandemic further accelerated demand. In Europe, the market is projected to grow nearly 5% annually until 2030. This boom drives continued reliance on animal-based testing

More than half a million mice were killed in experiments to batch-test botox in Ireland over a four-year period, a campaign group has claimed.

A total of 524,596 of the little rodents were used in batch potency testing between 2017 and 2021, according to figures obtained by the Irish Anti-Vivisection Society (IAVS), which is calling for an end to the practice.

https://www.sundayworld.com/news/irish-news/hundreds-of-thousands-of-mice-killed-in-botox-experiments-in-ireland-claims-campaign-group/2075675694.html

Det er forkastelig.

Anonymkode: e5c95...12a

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg synes det er rart at det ikke er mer fokus på hvordan dette testes på dyr, og da spesielt botox. Hver batch må testes, og fordi dette nå benyttes av så mange, dør titusener av mus årlig:

https://www.eceae.org/?view=article&id=1698:botox-report-why-animal-testing-for-cosmetics-is-banned-and-mice-still-die-for-botox&catid=73

Increasing Demand, Rising Animal Use

Globally, aesthetic Botox procedures have surged - from fewer than 1 million in 2000 to nearly 90 million in 2023. The “Zoom Boom-Effect” during the COVID-19 pandemic further accelerated demand. In Europe, the market is projected to grow nearly 5% annually until 2030. This boom drives continued reliance on animal-based testing

More than half a million mice were killed in experiments to batch-test botox in Ireland over a four-year period, a campaign group has claimed.

A total of 524,596 of the little rodents were used in batch potency testing between 2017 and 2021, according to figures obtained by the Irish Anti-Vivisection Society (IAVS), which is calling for an end to the practice.

https://www.sundayworld.com/news/irish-news/hundreds-of-thousands-of-mice-killed-in-botox-experiments-in-ireland-claims-campaign-group/2075675694.html

Det er forkastelig.

Anonymkode: e5c95...12a

Mus er skadedyr. Hvor mange mus blir drept årlig av musefeller tror du?

Anonymkode: 1005d...565

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som kosmetisk sykepleier. Min erfaring er at menneske fra alle samfunnslag er innom for å gjøre behandlinger. Uføre, innvandrere, søkkrike. Men ja, de som ønsker synlige behandlinger som full frozen botox behandling, store lepper og kinn er ofte nav-folk. Innvandrere fra mena-land vil fjerne hårvekst med laser. Velstående mennesker med høy utdanning ønsker biostimulerende behandlinger som microneedling, skinboosters, mesoterapi, profhilo og kjemisk peeling. Alle vil fjerne tatoveringer. 

Anonymkode: fc1b6...4fb

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 19.15):

Jeg skjønner at flere som misliker botox og fillers har en ønsketenking om at dette er lavklasse, men slik er det selvfølgelig ikke. Folk fra alle samfunnslag bruker tydeligvis dette. Jeg har aldri prøvd det selv, og gidder ikke irritere meg over de som benytter seg av dette. Hvis en venninne en dag dukker opp med gigantiske lepper, ok, der er hennes valg.  Synes nesten det er ufattelig hva enkelte orker å irritere seg over. 

Dette! Det er så krampaktig. De ønsker så veldig at det var sant, men det er det bare ikke. 

Anonymkode: 86bc9...433

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 6.36):

Jeg tenker grensa går når man begynner å se ut som en karikatur av seg selv, f.eks. David Beckham. Han ser veldig unaturlig ut, og selv om man ser at det er han så ser han ikke ut som en yngre utgave av seg selv. Han ser bare rar ut. Så har man de som overhodet ikke ser ut som seg selv i det hele tatt. f.eks. Sophie Elise. Synes ikke hun kan sammenlignes med slitne 40-åringer som tar botox i sinnarynka to ganger i året. 

Som hun over sa, jeg synes måten det blir testet på dyr er ganske ille. 

Anonymkode: b99aa...d27

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 15.48):

Pga influensere og påvirkere har jeg inntrykk av at botox har blitt lavstatus nå. På samme måte som tunge falske øyevipper og vesker med digre logoer havner botox i samme gruppe. 

Alle har råd til det nå.  Ingenting som er forbeholdt de rike og vellykkede, heller motsatt. Det blir forbundet med nyrike harry russere som prøve å fremstå på en viss måte. Det kan ha med signalet man sender ut ved å ikke tørre å være seg selv? Men synes det blir mer latterliggjort nå enn før. 

Ikke alle har råd til dette. Hvilken verden lever du i?

Skrevet

Hva er grunnen til at flere gjør dette?Er det lav selvtillit,dårlig selvbilde eln?

Anonymkode: 3b51b...08e

• Liker 2
Skrevet

Synes det er litt digg at tatoveringer er litt ut. Bare en personlig mening. Om man i tillegg får store lepper og gardin øyevipper ut også,så er vi inne på noe. I en perfekt verden ønsker jeg jo også å se hva folk føler ved å se på ansiktet deres,men er redd det er for mye å be om. Men få bort store lepper i hvertfall. Det er det støggeste! Naturlig er uansett best. Er det så forferdelig at man har en rynke? Folk under 30 bør uansett ikke ta driten IMO.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har botox på 3 områder i ansiktet og skin booster i kinnene. 
Det synes ikke, ser bare helt knall ut

• Liker 2
Skrevet
Helene skrev (3 timer siden):

Ikke alle har råd til dette. Hvilken verden lever du i?

De fleste. Om man kutter snus, godteri, shopping, take away, prioriterer annerledes, har de fleste råd. En venninne hadde tilogmed råd da hun gikk på aap en periode. Hun hadde spart opp penger da hun jobbet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 18.39):

De fleste i denne tråden klarer åpenbart ikke å skille mellom litt botoxbruk og det å gå bananas med botox og fillers. Altså, man får jo ikke et oppsvulmet ansikt av botox, slik mange her påstår, det er fillers. Man trenger ikke nødvendigvis å bli stiv i maska og miste all mimikk i ansiktet heller. 

Jeg er 33 år og bor i Oslo, høyt utdannet, og både jeg og svært mange jeg kjenner har litt botox. Selv har jeg i sinnarynken og i bunny line’ene på nesa, og alle blir sånn oppriktig overraska når jeg innrømmer det. Mamma, som er fullstendig motstander av alt sånt, har aldri sett det, selv om jeg nå har hatt det i omlag 5 år.

Anonymkode: 3787d...307

Hvem i h trenger botox i 20 årene? 

Anonymkode: 2c5af...07a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 19.15):

At noe er lavklasse betyr ikke at bare de fra lavere klasser gjør det, men at det anses som lavklasse handling. Litt som røyking, overdreven banning, charterferie med fyll hver dag osv.

Anonymkode: 00067...2a2

• Nyttig 3
Skrevet

Alle har råd til det nå.  Ingenting som er forbeholdt de rike og vellykkede, heller motsatt. Det blir forbundet med nyrike harry russere som prøve å fremstå på en viss måte. Det kan ha med signalet man sender ut ved å ikke tørre å være seg selv? Men synes det blir mer latterliggjort nå enn før. 

Det er vel ingen som noen gang har brukt det for at det er høystatus. Folk gjør det fordi de innbiller seg at det får dem til å se penere ut. Det er du som forbinder det med status. Noe som er veldig rart.

Anonymkode: e61e5...af3

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

De fleste. Om man kutter snus, godteri, shopping, take away, prioriterer annerledes, har de fleste råd. En venninne hadde tilogmed råd da hun gikk på aap en periode. Hun hadde spart opp penger da hun jobbet. 

Droppe alt som er gøy, for botox?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 21.14):

Mus er skadedyr. Hvor mange mus blir drept årlig av musefeller tror du?

Er forskjell på å drepe mus som gjør skade på boligen og på å avle de opp for å ta livet av de på en smertefull måte. Synes ikke det siste er etisk på noen måte.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2025 den 7.55):

At noe er lavklasse betyr ikke at bare de fra lavere klasser gjør det, men at det anses som lavklasse handling. Litt som røyking, overdreven banning, charterferie med fyll hver dag osv.

Anonymkode: 00067...2a2

Dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 18.39):

Selv har jeg i sinnarynken og i bunny line’ene på nesa, og alle blir sånn

Jeg vet ikke hva Bunny lines er. Bare det at du bruker et engelsk uttrykk oppfunnet av plastic fantastic industrien som tydeligvis skal shame et enkelt område av ansiktet, viser at mange av dere er flaut påvirket av influensere og sosiale medier. 

• Nyttig 1
Skrevet

Pga influensere og påvirkere har jeg inntrykk av at botox har blitt lavstatus nå. På samme måte som tunge falske øyevipper og vesker med digre logoer havner botox i samme gruppe. 

Jeg ser Mette Marit nevnes i tråden. Jeg kan ikke se hva hun har gjort ? Martha Louise derimot 👎

Noen som vet om Vendela Kirsebom  har gjort noe og isåfall hva ?

Anonymkode: 0a83c...6aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...