AnonymBruker Skrevet 21. oktober #61 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (28 minutter siden): kanskje våknere men mindre tilgjengelig og man stråler mer kulde enn varme. Vet ikke om det er Botox eller personligheten til folk som velger botox. Synes alle virker så kalde med en gang de får sprøytet det inn. Er vel at det ikke går an å lese følelsene hos den andre på samme vis som før. Skaper ubehag. Anonymkode: b99aa...d27 Nå bruker ikke jeg botox, men så føler jeg jo ingen ting på daglig basis. Hvilke følelser leter du etter hos andre? Er du opptatt av bekreftelser? Tror dette er noe som sitter i hodet på noen mennesker. En usikkerhet og for mye fokus på hva andre tenker Anonymkode: bbe99...25e
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #62 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nå bruker ikke jeg botox, men så føler jeg jo ingen ting på daglig basis. Hvilke følelser leter du etter hos andre? Er du opptatt av bekreftelser? Tror dette er noe som sitter i hodet på noen mennesker. En usikkerhet og for mye fokus på hva andre tenker Anonymkode: bbe99...25e Følelser man viser når man skifter fra trist, sint, skuffet, overrasket , engstelig, glad . Du tolker og leser andres følelser i samtaler men om du ikke føler noe på daglig basis har du nedsatt empati eller depresjon muligens. Anonymkode: b99aa...d27 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #63 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Følelser man viser når man skifter fra trist, sint, skuffet, overrasket , engstelig, glad . Du tolker og leser andres følelser i samtaler men om du ikke føler noe på daglig basis har du nedsatt empati eller depresjon muligens. Anonymkode: b99aa...d27 Du må være veldig ung. Vi som er over 45 har ikke følelser. Anonymkode: 1005d...565 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #64 Skrevet 21. oktober Finnes noen av oss som har grunn til å ta dette. Smerter som lindrer. Alt med måte. Mange flotte damer som bruker det rett. Anonymkode: 7a231...955 1
Fiolett Skrevet 21. oktober #65 Skrevet 21. oktober (endret) Jeg er 37 år, Hadde aldri trodd jeg kom til å ta botox, men for halvannet år siden, tok jeg første gang mellom bryna. Har gjort det 4 ganger nå. Er ellers ujålete, har ett par sko, og en del av klærne mine er fra Sparkjøp, så jeg er kanskje lavstatus haha. Det er den der dumme redselen for å eldes, det er blitt en sykdom for mange, i disse dager. Skulle ønske jeg var "sterkere", men får se på det som en last. Kunne egentlig tenke meg å heller bruke de pengene på andre ting. Ellers, synes jeg andre får gjøre som de vil. Alle har sine greier. Endret 21. oktober av Fiolett
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #66 Skrevet 21. oktober Tror dette avhenger veldig av hvilket miljø man er i. Selv omgås jeg stort sett en høyt utdannet middelklasse, der det er lite snakk om tegn på aldring. De fleste er opptatt av karrieren sin, barna sine eller begge deler om de har. Utover å være ren og velstelt er det lite fokus på utseende, og de få som kommer med tydelig Restylane, falske vipper og botox i mitt fagfelt blir ikke tatt like seriøst faglig som andre, sånn er det bare. Hvordan man velger å presentere seg for verden vil selvsagt påvirke hvordan man blir behandlet og forstått. Anonymkode: 1305c...44a 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #67 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du må være veldig ung. Vi som er over 45 har ikke følelser. Anonymkode: 1005d...565 😂😂😂 Anonymkode: 15c18...c39 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #68 Skrevet 21. oktober Vil ikke kalle det "lavklasse", men det har blitt et skille etter skandalen med Nomi-klinikken, der de tre kjendisene Tjelta, Rudjord og Skarbø prøvde seg på å kalle kosmetiske inngrep for "kvinnehelse". Da ble det en debatt som vi sårt trengte. Og kvinner har begynt å forstå at de er ofre for en kynisk industri som i stor grad benytter dem som prøvekaniner, der de ender opp med å ødelegge seg selv, både fysisk og psykisk. en industri som tjener seg rike på å gjøre kvinner usikre. Det har blitt mer fokus på mental og fysisk styrke. Istedenfor rynkefri hud og "perfekte" pupper. Anonymkode: 7ca2c...7f1 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #69 Skrevet 21. oktober Botox og fillers er unødvendig når du er under 40 og er du over får det en av to effekter; man ser enten helt kunstig og plastikk ut, a la Jan Thomas, eller veldig sliten ut. Synes det er grusomt med radmagre damer på 50+ med stivt og oppsvulmet ansikt, svære silikonpupper og langt, slitt hår som enten er altfor blondt eller altfor mørkt og tunge, triste øyne fordi vippene er altfor lange og tunge. Man blir jo en vandrende parodi. Anonymkode: dc047...a03 4 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #70 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Botox og fillers er unødvendig når du er under 40 og er du over får det en av to effekter; man ser enten helt kunstig og plastikk ut, a la Jan Thomas, eller veldig sliten ut. Synes det er grusomt med radmagre damer på 50+ med stivt og oppsvulmet ansikt, svære silikonpupper og langt, slitt hår som enten er altfor blondt eller altfor mørkt og tunge, triste øyne fordi vippene er altfor lange og tunge. Man blir jo en vandrende parodi. Anonymkode: dc047...a03 De blir ikke mer attraktive nei. Mulig noen tror de ser et par år yngre ut, men som regel ikke. Folk "hyller" denne Kardashian kvinnen etter ansiktsløft. Men på bilder som ikke er retusjert så ser man en eldre dame med stiv gange og stivt ansikt. Jeg synes synd på henne. Så mye fokus på utseende. Så mye tid og energi som går til det. De går jo glipp av livet! Bare opptatt av bekreftelse gjennom sosiale medier på at de ser bra ut, "fans" og folk som smisker sender hjerter og flammer. Anonymkode: 7ca2c...7f1 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #71 Skrevet 21. oktober Blodharry og lowclass Anonymkode: 3b51b...08e 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #72 Skrevet 21. oktober Svært synlig bruk er lavklasse, ja. Men diskret bruk er ikke lavklasse. Ufattelig mange bruker litt for å forbedre utseendet litt. Man tar bort litt rynker, men har fortsatt noen/en del. De mister ikke all mimikk. Når kinnene begynner å dale, putter man inn litt slik at de daler litt mindre enn de ellers ville gjort. Det er ikke snakk om å puffe det helt opp, men at de minsker litt mindre enn de ellers ville gjort. Store, lange, tunge løsvipper er lavklasse, men noen diskret påsatte punktvipper er ikke det. Så blir det gjerne mer og mer synlig dersom man fortsetter å fylle på, og ikke vil ha flere alderstegn. Men blir det brukt riktig, slik at man får flere aldringstegn (bare litt mindre enn det man egentlig har), er det høystatus. Det sagt, så synes jeg det er flottere med folk som ikke er redd for alderstegn, som tar det de får, og i stedet fokuserer på andre ting enn utseende. Folk som smiler ekte og utstråler glede, helst med linjer og rynker, er de fineste. Anonymkode: 32b08...3a8 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #73 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Svært synlig bruk er lavklasse, ja. Men diskret bruk er ikke lavklasse. Ufattelig mange bruker litt for å forbedre utseendet litt. Man tar bort litt rynker, men har fortsatt noen/en del. De mister ikke all mimikk. Når kinnene begynner å dale, putter man inn litt slik at de daler litt mindre enn de ellers ville gjort. Det er ikke snakk om å puffe det helt opp, men at de minsker litt mindre enn de ellers ville gjort. Store, lange, tunge løsvipper er lavklasse, men noen diskret påsatte punktvipper er ikke det. Så blir det gjerne mer og mer synlig dersom man fortsetter å fylle på, og ikke vil ha flere alderstegn. Men blir det brukt riktig, slik at man får flere aldringstegn (bare litt mindre enn det man egentlig har), er det høystatus. Det sagt, så synes jeg det er flottere med folk som ikke er redd for alderstegn, som tar det de får, og i stedet fokuserer på andre ting enn utseende. Folk som smiler ekte og utstråler glede, helst med linjer og rynker, er de fineste. Anonymkode: 32b08...3a8 Hvis kinnene daler hjelper det ikke med fillers eller botox. De har funnet ut at fillers migrerer og tynger vevet så det faller enda mer! Etter 40, eller i alle fall etter 50, så gir botox så liten effekt at pengene er bortkastet. Og de yngre trenger det ikke! Da er jo rynker fint og skaper liv i ansiktet. Det der med forebyggende effekt er også bare tull. De som har gode gener blir finest uten faktisk , fordi det endrer ansiktet over tid, og ikke på en god måte. Rynkene forsvinner, men man får et "tomt" uttrykk. Og face lift er bare trist å ta synes jeg. Nerveskader og smerter hos veldig mange som tar det. Og effekten varer 10 år så henger det på nytt... Anonymkode: 7ca2c...7f1 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #74 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvis kinnene daler hjelper det ikke med fillers eller botox. De har funnet ut at fillers migrerer og tynger vevet så det faller enda mer! Etter 40, eller i alle fall etter 50, så gir botox så liten effekt at pengene er bortkastet. Og de yngre trenger det ikke! Da er jo rynker fint og skaper liv i ansiktet. Det der med forebyggende effekt er også bare tull. De som har gode gener blir finest uten faktisk , fordi det endrer ansiktet over tid, og ikke på en god måte. Rynkene forsvinner, men man får et "tomt" uttrykk. Og face lift er bare trist å ta synes jeg. Nerveskader og smerter hos veldig mange som tar det. Og effekten varer 10 år så henger det på nytt... Anonymkode: 7ca2c...7f1 Det må vel være opp til hver enkelt å vurdere om effekten ved botox er så liten at pengene er bortkastet. Jeg har et eldre familiemedlem i midten av 70-årene som får medisinsk botox ved det ene øyet pga. leamus. Man ser forskjell på de to øynene når botoxen er satt. Ikke enorm forskjell, men litt. Vedkommende er ikke forfengelig, og setter ikke botox på den andre siden (måtte da satt det privat og betalt), og lever godt med den lille forskjellen som blir mindre etter hvert som botoxen går ut. Om man ikke vil ha linjer i ansiktet, så har botox effekt. Sånn ellers tenker jeg også at "forebygging" bare er tull, og noe de sier for å selge mer. Jeg liker rynker, linjer og folder, og jeg synes man er mer interessant som 37- eller 67-åring enn når man er 20, fordi det er spor etter levd liv. Anonymkode: 32b08...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #75 Skrevet 21. oktober Jeg synes det er stort forskjell på de som tar behandlinger for å se ut som seg selv for 5 år siden, og de som ønsker å se ut som en helt annen person. Anonymkode: 1005d...565 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #76 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 16.19): Naturlige sa du? Veldig interessert i å høre om de naturlige forbedringene , da Botox inneholder spennende saker som ikke finnes i kroppen. Anonymkode: b99aa...d27 For eksempel behandlinger som basested seg på ditt eget kollagen slik som Microneedeling. Anonymkode: 86bc9...433 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #77 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 19.20): Men en ting har jeg lagt merke til. Absolutt alle kvinner jeg har møtt som tror det ikke synes at de tar botox og fillers, de har jeg sett det på de. Tror mange blir litt blinde på eget utseende, og lurer seg selv til å tro det ikke er synlig Anonymkode: 814db...733 Det aner du jo ingenting om. Sikkert mange du tror er naturlige som ikke er det. Anonymkode: 86bc9...433 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:02 #78 Skrevet tirsdag kl. 22:02 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg synes det er stort forskjell på de som tar behandlinger for å se ut som seg selv for 5 år siden, og de som ønsker å se ut som en helt annen person. Anonymkode: 1005d...565 Hvor går grensen for hvor mange år tilbake som er "enn selv", 10år? Anonymkode: b99aa...d27
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 04:36 #79 Skrevet onsdag kl. 04:36 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor går grensen for hvor mange år tilbake som er "enn selv", 10år? Anonymkode: b99aa...d27 Jeg tenker grensa går når man begynner å se ut som en karikatur av seg selv, f.eks. David Beckham. Han ser veldig unaturlig ut, og selv om man ser at det er han så ser han ikke ut som en yngre utgave av seg selv. Han ser bare rar ut. Så har man de som overhodet ikke ser ut som seg selv i det hele tatt. f.eks. Sophie Elise. Synes ikke hun kan sammenlignes med slitne 40-åringer som tar botox i sinnarynka to ganger i året. Anonymkode: 1005d...565
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:00 #80 Skrevet onsdag kl. 06:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker grensa går når man begynner å se ut som en karikatur av seg selv, f.eks. David Beckham. Han ser veldig unaturlig ut, og selv om man ser at det er han så ser han ikke ut som en yngre utgave av seg selv. Han ser bare rar ut. Så har man de som overhodet ikke ser ut som seg selv i det hele tatt. f.eks. Sophie Elise. Synes ikke hun kan sammenlignes med slitne 40-åringer som tar botox i sinnarynka to ganger i året. Anonymkode: 1005d...565 Enig i dette. Men vil slå et slag for at Botox ikke bør benyttes unødvendig. Det er en gift. Og det må testes på dyr. https://www.aerzte-gegen-tierversuche.de/en/news/despite-eu-cosmetics-ban-tens-of-thousands-of-mice-suffer-for-botox-tests-every-year Anonymkode: 7ca2c...7f1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå