Gå til innhold

Er redd pga alt er helseskadelig

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal kontakten fastlegen jeg og få henvisning til psykolog.

Anonymkode: 9080f...471

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
LillaGorilla<3 skrev (9 timer siden):

Livet er farlig, vi kommer alle til å dø av det. 

Blir vel snart forbudt å holde på med, så farlig som det har blitt.

Anonymkode: 3976b...250

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men bil kjører du.....? 

Anonymkode: 8d18a...02a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at vi mennesker i snitt lever lenger nå enn noen gang tidligere i historien?? Tror du heller skal prøve å endre tankegangen din litt og begynne å leve😊

Anonymkode: c5f54...835

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men bil kjører du.....? 

Anonymkode: 8d18a...02a

Nei

Anonymkode: c71a4...310

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Omtrent all mat man du får i butikken inneholder jo noe skadelig . Kan ikke drikke kaffe fra trakter eller bruke teposer  grunnet mikroplast . Frukt og grønt er sprøytet med gift. Dr som driver markedet bryr seg kun om seg selv og penger

Anonymkode: c71a4...310

Det eneste sikre med livet er døden, så du kan jo velge hva du vil bruke tiden mellom fødsel og død til. Folk har aldri før blitt så gamle som nå, så du kan jo med det konkludere med at det meste fungerer helt greit.

Anonymkode: 0049d...0ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes du skal kontakten fastlegen jeg og få henvisning til psykolog.

Anonymkode: 9080f...471

Man får ikke dekt psykolog pga redsel for microplast. Må nok gå privat 

Anonymkode: d7c76...f38

Skrevet

Jeg vokste opp den gangen det meste var naturlig uten tilsetninger, men det var matmangel på viktige næringsmidler. Det var mye mugg, bedervet mat, lite grønnsaker, vitaminmangel og lite bevissthet om riktig kosthold  . . . Og det var "ikke farlig" å røyke, dersom du hadde råd . . . .

Deretter kom tiden da man lærte at det VAR farlig å røyke . .  Men bilene gikk på blybensin (!) og vi hadde smog om vinteren fra eksos og kullfyring i byen. Vi fikk etter hvert gatkjøkken med søppelmat og ingen snakket om ultraprossessering eller giftige tilsetninger.

Til tross for alt dette har jeg rukket å passere forventet levealder med mange år og er fremdels i god form. Jeg tror noe av årsaken er at jeg stort sett har tatt helsemessig gode valg uten å ha noia på bakterier og skremsler samt holdt kroppen vedlike med trening.

Til tross for skremsler om mikroplast, sprøytemidler, prosessering og tilsteningsstoffer mener jeg at vi i dag har bedre forutsetning for å kunne leve sunt og gjøre gode valg enn noen gang tideligere i menneskehetens historie. Det gjelder både når det gjelder kunnskaper, tilbud, og økonomi.

Men på den annen side: du har fremdeles enorme muligheter til å gjøre dårlige valg . . . 

• Liker 2
Skrevet

For litt perspektiv:

«We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born.

The potential people who could have been here in my place but who will in fact never see the light of day outnumber the sand grains of Sahara. Certainly those unborn ghosts include greater poets than Keats, scientists greater than Newton.
We know this because the set of possible people allowed by our DNA so massively exceeds the set of actual people.

In the teeth of these stupefying odds it is you and I, in our ordinariness, that are here. We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?»

- Richard Dawkins

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...