AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:32 #1 Skrevet onsdag kl. 19:32 Jeg har lest andre tråder om tema, men mange som føder over termin, men ikke på overtid svarer i de samme trådene. Starter derfor en ny for å høre erfaringene til de av dere som har født på overtid (uke 42+), og da gjerne ved igangsetting med nr. 1. Hvordan ble fødsel nr. 2? Starter den av seg selv? Anonymkode: 14145...ca5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:38 #2 Skrevet onsdag kl. 19:38 Jeg var samtidig/evt dagen før igangsettelse med nr 1. Samtidig som jeg skulle møte til igangsettelse kom faktisk ungen ut etter ei lang natt.. Nr 2: hadde åpning og modnet bra men ingen rier. De tok vannet på +11 dager (maks overtid) og ut kom ungen i full fart. Anonymkode: eed90...9b7 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:43 #3 Skrevet onsdag kl. 19:43 Fødsel 1 - igangsatt 9 dager over termin, ingen tegn til naturlig start. Fødsel 2 - igangsatt 10 dager over termin, ingen tegn til naturlig start. Fødsel 3 - igangsatt 2 dager over termin, godt moden, noe åpning, men ingen rier. Fødsel nr 4 blir planlagt keisersnitt. Anonymkode: d5d82...835 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:09 #4 Skrevet onsdag kl. 20:09 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Fødsel 1 - igangsatt 9 dager over termin, ingen tegn til naturlig start. Fødsel 2 - igangsatt 10 dager over termin, ingen tegn til naturlig start. Fødsel 3 - igangsatt 2 dager over termin, godt moden, noe åpning, men ingen rier. Fødsel nr 4 blir planlagt keisersnitt. Anonymkode: d5d82...835 Takk for svar. Har de noen grunn til hvorfor det ikke startet naturlig? Anonymkode: 14145...ca5
boblevann Skrevet i går, 07:49 #5 Skrevet i går, 07:49 Første igangsatt (og født) 42+0. Andremann vil jeg si ble delvis igangsatt. Jeg hadde maserier i flere uker av og på, de var vonde men tok seg aldri opp. På trivselskontroll 41+3 hadde jeg snaue 5 cm åpning og var 100% moden og avflatet men var ikke i aktiv fødsel, altså ikke regelmessige vonde rier, kun maserier fremdeles. Legen sa da at hun fryktet dette ville gå ultraraskt når det satt i gang, og siden jeg har nesten tre timer reisevei til sykehuset og hadde en rask første fødsel (4 timer) fikk jeg tilbud om at de tok vannet der og da for å unngå transportfødsel. Jeg takket ja til det, og ungen var ute 1,5 time etter de tok vannet 😅 Så god vurdering av legen, er sjeleglad jeg slapp å føde i veikanten eller på ferjen - det hadde jo trolig vært alternativet når det gikk så fort 🤭 Men både jeg og legen tror fødselen ville startet selv før 42+0. Sannsynligvis ganske raskt etter kontrollen. Men det får vi jo aldri vite om stemmer 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå