Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra Honningsvåg og jobber i Oslo. Bevare meg vel det er vanskelig. Har lyst å være direkte, men da blir det en avsindig sutring og surmuling. Synes det er håpløst å pakke alt sånn inn at ingen får med seg poenget, og at ingen forstår hva de faktisk har gjort feil. Sliter på jobb, det er overfladisk høflighet, lite reell omtanke og dannelse ( bare stereotyp kulturell kapital og høflighetsfraser) og ingen heftige diskusjoner. Kjeder meg rett og slett, og får hjemlengsel. Virker som noen tror jeg er dum fordi jeg er klar. Noen som kjenner seg igjen? Kan de venne seg til meg eller må jeg snakke som Anne Cath Westly heretter?

Anonymkode: 81767...948

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er fra Honningsvåg og jobber i Oslo. Bevare meg vel det er vanskelig. Har lyst å være direkte, men da blir det en avsindig sutring og surmuling. Synes det er håpløst å pakke alt sånn inn at ingen får med seg poenget, og at ingen forstår hva de faktisk har gjort feil. Sliter på jobb, det er overfladisk høflighet, lite reell omtanke og dannelse ( bare stereotyp kulturell kapital og høflighetsfraser) og ingen heftige diskusjoner. Kjeder meg rett og slett, og får hjemlengsel. Virker som noen tror jeg er dum fordi jeg er klar. Noen som kjenner seg igjen? Kan de venne seg til meg eller må jeg snakke som Anne Cath Westly heretter?

Tror ikke det kan bli verre enn Ålesund,da. Blitt utsatt for trussel om vold fra ukjente (bokstavelig talt), med mitt navn, samt at en snakker åpent om narkotika smugling i Ålesund på bibloteket. Den verste atferden som kan tenkes, er fritt frem satt akseptabel i Ålesund - simpeltent et kriminelt miljø.

Er narkoreir, og voldsspiral, hele det der NTNU Ålesund galskapen - er kun galninger som velger å studere der. Er slik jeg forstår det et transitt område i narko smugling, mellom Østlandet og utland, en narkosmugler gjennom skipene som er i Ålesund.

Anonymkode: 486ba...c75

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, merkelige folk du har møtt på. Er også fra Finnmark og har jobbet i Oslo (i politiet) i over 10 år. Aldri hatt problemer, kan være meg selv, møtt masse ulike mennesker og fåtall blir sjokkert over min nordnorske atferd😊😀

Anonymkode: d7785...bd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror du kan slippe unna med mye hvis du bruker litt kløkt og sjarm. 

Unngå å rette fokuset mot enkeltpersoner, og bruk innestemme.

Prøv å finne balansen mellom morsom og «et HR-problem».

Skrevet

Ka farsken?

Anonymkode: 08f02...190

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...