Gå til innhold

Jeg ser folk som ikke er der

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!  Jeg pleier å dra til et sted med min mor for å gå tur i skogen. Ikke langt unna  parkeringen ligger et vann med en brygge.  Jeg og min Mor pleier å sitte på en krakk med utsikt ned til vannet.  Greia er at hver gang vi er der så ser jeg ei dame der nede. Hun går litt rundt og kikker ned i bakken.  Helt tydelig pg ekte. Plutselig er hun borte og det er ikke mulig å komme seg derifra uten og måtte gå opp der vi sitter.  Da må hun svømme langt med klær i såfall.  Jeg sa til min mor at jeg synes det var rart at hun ikke kom opp fra vannet . Hvem da? Spurte hun.  Hun har aldri sett den dama . Da ble jeg litt redd. Kan det være at jeg blir psykotisk eller noe? 

Anonymkode: e4520...330

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ser kanskje noen gjenferd? Du trenger ikke å bli psykotisk av den grunn.

Anonymkode: 09596...dd5

• Nyttig 1
Skrevet

Det kan jo være at moren din ikke registrerte henne og at hun har godt vek mens du så en annen vei? Forstår slikke ting kan være ekelt, men om dette er det eneste tegne på at noe er "galt" så tipper jeg det finnes en logisk forklaring. Moren din kjener deg jo og ville trolig reagert om hun gikk en tur med deg mens du var alvorlig syk og i psykose. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei!  Jeg pleier å dra til et sted med min mor for å gå tur i skogen. Ikke langt unna  parkeringen ligger et vann med en brygge.  Jeg og min Mor pleier å sitte på en krakk med utsikt ned til vannet.  Greia er at hver gang vi er der så ser jeg ei dame der nede. Hun går litt rundt og kikker ned i bakken.  Helt tydelig pg ekte. Plutselig er hun borte og det er ikke mulig å komme seg derifra uten og måtte gå opp der vi sitter.  Da må hun svømme langt med klær i såfall.  Jeg sa til min mor at jeg synes det var rart at hun ikke kom opp fra vannet . Hvem da? Spurte hun.  Hun har aldri sett den dama . Da ble jeg litt redd. Kan det være at jeg blir psykotisk eller noe? 

Anonymkode: e4520...330

Da burde du komme deg til legen ganske raskt og forklare dette. Kan fort være starten på psykotiske lidelser  som schizofreni og bipolar lidelse. Dette er det veldig viktig å finne ut av tidlig slik at du kan bli medisinert og ikke er / kan bli en fare for de rundt deg. Må også nevne at det er relativt vanlig å ha milde halluisinasjoner, det være seg høre en stemme her og der eller lignende. Det at du tydelig trodde at dette var ett ekte menneske tyder jo på at det ikke er så mildt.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det blir flere rare hendelser ville jeg tatt en legetime. Et annet alternativ kan jo være at moren din ser dårlig, ikke fulgte med eller at hun rett og slett tuller litt med deg.

Anonymkode: 672b0...089

• Liker 2
Skrevet

Det er vel bare noen som går igjen, det er ikke så uvanlig at det skjer. Jeg har selv følt et nærvær i et hus rett ved der jeg bodde. Det var et gammelt tømmerhus som stod tomt, og jeg forventet alltid å se noen i vinduet, veldig rart. Det var også merkelige ting som foregikk i det huset jeg bodde i. 

Anonymkode: 65637...fa8

• Liker 1
Skrevet

Bruker du medisiner? Noen medisiner har hallusinasjoner som bivirkning. 

Skrevet

Trenger ikke være psykose. 

Tull. Jeg har også sett skikkelser sammen med andre, flere ganger. 

En som slett ikke trodde på "sånt" ble litt irritert når han også så det samme, blant annet en jente i 5. etg. i en ubebodd bygård som satt i et vindu, gammeldags frisyre og klær. Han sa: Det skjer alltid noe når jeg er sammen med deg! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...