Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må tilstå jeg er sjokkert over Venstre sin reaksjon på Statsbudsjettet og bekrefter det andre har fortalt at det partiet er verstingen av politiske partier på tinget når det gjelder å si en ting å gjøre noe annet.
Idag stod Abid Raja fram på TV og kritiserte statsbudsjettet for mangel på tiltak for de som virkelig trenger det.
Jeg  har jeg snakket med en person som traff Abid Raja på rundreise for å markedsføre en av bøkene sine.
I den samtalen ble Abid Raja gjort oppmerksom på "GRATIS" tiltak (10.000,-. pr år for landet som helhet) for å hindre 30% av vold og overgrep. Jeg vet at han og andre Venstre politikere har fått informasjon om det samme tidligere, men de løfter ikke en finger for å gjøre noe
Dobbeltmoral for å oppnå kjendisstatus og penger uten å gjøre noe er det som er viktig. Det var en viktig årsak til at også jeg forlot Venstre i år.

Men Venstre er dessverre ikke helt alene selv om de er verstingen. Under intervjuene kom det frem at de store sterke organisasjonene  som innen helse, transport og annet fa at sitat: "Vi har våre folk som har kontakt med politikere på Stortinget".

Ja det har de sikkert. Men om Taja og hans folk forlanger penger for å gjøre noe for flere må det gjøres radikale endringer. Vi må hindre at partier innfører amerikanske tilstander.
Dessverre synes det som om noen av "de som trenger det mest" (Raja sin beskrivelse) ikke er av interesse for noen politikere (men noen er så ærlig at de ikke prøver å skjule det).

Derfor jenter; Ikke forvent at noen politikere vil gjøre noe for dere om dere er truet av ex'er eller andre. Ikke forvent at politikere vil gjøre tiltak fordi pengene skal brukes til blomster eller tilsvarende inne på Stortinget.
Og ved neste valg, - old dere langt unna Venstre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre ser vi at løgner ikke bare kommer fra Venstre.
I den senere tid har det vørt mye om Arbeiderpartiet og hva de lovte i denne valgkampen mht fradrag for beboere i utkant strøk, ferjer, og annet. 
For noen år siden så vi det samme da Frp slaktet bommene, men samme år kom de i regjering med Høyre og aldri før hadde det frem til da vært etablert flere bommer.

Men jeg kan fortelle liknende hendelser om SV, og Krf. 

I ettertid har jeg også hørt at politikerne vil opparbeide troverdighet igjen. Men det er bare en talemåte for å tro at nå er løgnene over og vi skal tilbake til sannheten.
BULLSHIT. Politikerne er for glad i sin makt og å vise trynet på TV og i presse. Kanskje burde vi skylde like mye på pressen for at politikerne kan få lov å fortsette med sitt skuespill.

Skrevet

Hva koster 10´000 i året for landet som kunne hjulpet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...