Gå til innhold

Hvor lenge er man jente?

Fremhevede innlegg

Skrevet

16

Anonymkode: 27ce4...0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel de som er endel eldre som sier det. Vi er vel unge damer når vi er 18. 

Anonymkode: ad1d5...740

Skrevet

Kommer an på kontekst. Jeg sier at jeg skal på jentefest med venninnene mine, men jeg blir skikkelig provosert hvis en mannlig kollega kaller meg jente. Det er hersketeknikk.

Anonymkode: 7027e...2ad

• Liker 1
Skrevet

En jente er et barn av hunkjønn, altså frem til 18 år kan du kalle deg selv jente. Etter det er du kvinne eller dame.

Anonymkode: 47037...213

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.50):

Jeg er 37. Jeg ser fortsatt ut som jeg er i 20 årene. Men kan ikke kalle meg selv for jente lenger. Kaller meg for dame. Men har flere i familien min som er 45+ men kaller seg selv fortsatt for jenter 😅

Anonymkode: b9607...8f5

18. Etter det er det «cringe» å si det om seg selv og en åpenbar og direkte fornærmelse å si det om noen andre. Men kvinne/jente/dame er jo et ord du kun kan bruke i veldig sjeldne tilfeller. Å kommentere andre mennesker sitt utseende er ufint, og det inkluderer å fokusere overmye på deres antatte kjønn.

I hvilke sammenhenger påpeker du for andre at du er kvinne/dame etc? Ser de ikke det? Og om du har valgt å kle eller te deg androgynt - har de noe med hvilket kjønn du definerer deg som? Og om du sier «hun er en kvinne/jente» om andre: hvorfor har du et behov for å påpeke andre mennesker sitt kjønn?

Anonymkode: e3e18...157

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

frem til man er atten år gammel, selvfølgelig.  

Anonymkode: 5a2ce...854

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...