AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:32 #1 Skrevet tirsdag kl. 20:32 Artig artikkel i WP: https://www.washingtonpost.com/climate-solutions/2025/10/14/ev-gender-gap-women/ Hvordan er dette i Norge, tro? Er vi mer likestilte, som vi skulle tro og forvente? Regner med at den relativt høyere andelen diesel for menn er lik her på berget. Anonymkode: df4e9...13b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:36 #2 Skrevet tirsdag kl. 20:36 Kan vi sammenligne oss med USA der el-biler er skikkelig dyre? Menn er villig til å bruke mer penger på en bil enn kvinner. Anonymkode: f8d22...cae 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden Menn er de som kjøper bilen. Akkurat som her i Norge. Kvinner kjøper bleier og barneklær. Anonymkode: 60547...747
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden Elbiler er en tapergreie alle steder. Anonymkode: cefcd...5a0
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Elbiler er en tapergreie alle steder. Anonymkode: cefcd...5a0 Så du trenger en klem? Kom her, da! Anonymkode: df4e9...13b 2
Abra Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Elbiler er en tapergreie alle steder. Anonymkode: cefcd...5a0 Det går bra, om ikke mange år blir du og en påtvungen taper:)
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Abra skrev (10 minutter siden): Det går bra, om ikke mange år blir du og en påtvungen taper:) Aldri i livet, da tar jeg heller bussen. Anonymkode: cefcd...5a0
Abra Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Aldri i livet, da tar jeg heller bussen. Anonymkode: cefcd...5a0 Jada, den er elektrisk den og. 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Abra skrev (7 timer siden): Jada, den er elektrisk den og. Det er fullstendig irrelevant for min del. Anonymkode: cefcd...5a0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Menn er de som kjøper bilen. Akkurat som her i Norge. Kvinner kjøper bleier og barneklær. Anonymkode: 60547...747 I vår husholdning eier vi to biler. Jeg (kvinne) eier 1 1/2 av dem. Anonymkode: 2a334...655
Rødvinsfilosofen Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Uten å ha sjekket så ville jeg ha tippet at det er motsatt i Norge. Menn bor i større grad på bygda og jobber i stillinger som krever mye kjøring. Kvinner bor i større grad i byene. Kjører de mye i jobbsammenheng, så er det kanskje kortere avstander, innad i samme kommune, og de disponerer (forhåpentligvis) bil via kommunen. I USA er drivstoffprisene kunstig lave. Folk kjører mye mer bil, og ingenting er lagt opp til å kunne være gående eller syklende. Går man tur langs en vei kan man bli stoppet av politiet bare for å gå. I Norge er det ikke uvanlig at en familie har én fossilbil og én elbil/hybridbil. Tror ikke det er like vanlig i USA. Jeg mistenker også at motivasjonen for å kjøpe el-bil kanskje er litt ulik? I USA kjøper man det kanskje fordi de er moderne og kule, mens i Norge har vi i mange år hatt gode gulrøtter for å skifte ut bilparken vår fra fossilbiler til elbiler. Kjenner ikke til at amerikanere får de samme insentivene 🥕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå