koktbacon Skrevet 14. oktober 2025 #1 Skrevet 14. oktober 2025 Noen her som har tatt en pause i sine studier gjerne mastergrad? Hvorfor tok du pause? Hvordan gikk du frem for å ta pause? Ville du anbefalt det? Har selv begynt på studiene rett etter videregående, men helt siden skolestart har jeg tenkt at jeg skulle tatt et friår på folkehøyskole eller reist. Vet det er en mulig å ta permisjon på studie jeg går. Jeg har jo eventuelt mulighet til utveksling i tredjeklasse. Frykter jeg går i en felle hvor jeg aldri får oppleve det livet har å by på. Men jeg har tross alt starta på studie alt, og virker vanskelig å hoppe tilbake inn til studie midt i løpet og i en ny klasse. Alt slags tips og innspill tas godt imot!
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2025 #2 Skrevet 15. oktober 2025 På NTNU åpner en for campus bytte hvert semester,opp mot blant annet IT-linjen, fordi en del camps har en del dårlig erfaring med trakassering, seksuell trakassering og dette (folk som har blitt hengt ut med pupper og slikt på facebook, slik at flere står til fengselstraff for forholdet) Om jeg vil anbefale det... ja! En skal ikke tvinge seg til å bli torturert, bli utsatt for straffbare trusler, hensynsløs atferd, og seksuelt krenkende atferd - en må bevare psykisk helse ved å flytte over til et campus, som faktisk bryr seg om straffeloven. Anonymkode: cb1aa...6e0
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2025 #3 Skrevet 17. oktober 2025 Tok et halvt års pause i mastergraden. Loffet rundt i Mellom- og Sør-Amerika. Lot bare være å melde meg opp til fag det semesteret, og søkte ikke støtte fra lånekassen. Var ikke noe problem å utsette masteren for min del i hvert fall. Jeg vil absolutt anbefale det om man har lyst og mulighet! Jeg lærte masse, både om meg selv og verden, og ville ikke vært den opplevelsen foruten. Etter studiene ble det fokus på jobbsøking, og da hadde jeg straks både dårligere tid og mindre penger til slike reiser. Anonymkode: 6ac03...6cc
Ullvott Skrevet 17. oktober 2025 #4 Skrevet 17. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 6.04): På NTNU åpner en for campus bytte hvert semester,opp mot blant annet IT-linjen, fordi en del camps har en del dårlig erfaring med trakassering, seksuell trakassering og dette (folk som har blitt hengt ut med pupper og slikt på facebook, slik at flere står til fengselstraff for forholdet) Om jeg vil anbefale det... ja! En skal ikke tvinge seg til å bli torturert, bli utsatt for straffbare trusler, hensynsløs atferd, og seksuelt krenkende atferd - en må bevare psykisk helse ved å flytte over til et campus, som faktisk bryr seg om straffeloven. Anonymkode: cb1aa...6e0 Dette ble vel litt ... hmmm ... spesifikt? Og ikke akkurat svar på TS' spørsmål?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå