Gå til innhold

Barnehage/trøblete oppstart?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, ønsker deres ærlige mening. Vil bare vite om jeg overdriver eller ikke, spiser det om jeg kanskje bare er litt sensitiv. Jeg har et barn som nylig begynte i barnehage, barnet har omtrentlig ikke sovet ila 3 uker og etter mitt ønske ble det satt inn vogn da de sover på madrasser. Ønsket tiltak, da hun ikke er klar for å gi slipp på dagsoving enda. 
Barnet begynte nylig å akseptere å sove i vogn der (sov en gang på fredagen og en gang i går) fikk beskjed da fra ansatt at de skulle vurdere og putte barnet på madrass i dag. Men ved morgen levering ga jeg beskjed at jeg ønsket at vi avventer litt da barnet akkurat har blitt trygg på soving i vogn. Det var greit for ansatte som hadde gitt beskjeden i går, men en annen ansatt kom da med at problemet er at hun må trilles, noe jeg syntes er litt unødvendig da de kun har trillet barnet 1 gang og den andre gangen sovnet barnet av seg selv. Jeg sa at h*n sovnet av seg selv i går, da jeg fikk beskjed om det da. Men føler er det virkelig mye å be om? Hadde jo en annen avtale med ped leder, det skulle de prøve i noen dager så kunne jeg ta med vogn vugger selv hvis det funker. Så deretter skal jeg gå og sier vil du si hade til baby, da ser ikke jeg at babyen har litt snørr i nesten og ansatte sier «ææææsj snørr» når h*n prøver å gi hade kos. Syntes dette var litt unødvendig? Eller er det bare overdrevent av meg? Jeg så det ikke og syntes det bare er koselig at barnet viser omsorg for små søsken. 

Anonymkode: 38bf7...9b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du formulere problemstillingen litt annerledes?

Har bar et sovet i seng på rommet hjemme, og nå må det sove på madrass inne på avdelingen? Eller er barnet vandt til vogn hjemme, og må nå vennes til madrass?

Den kommentaren om snørr blir vanskelig å si en mening ut ifra, men i min barnehage så hadde nok én ansatt løpt bort for å tørke nesa før barnet hadde kunnet gi hade kos til foreldrene, mens andre hadde kommet med en morsom kommentar - med et utsagn som du skriver over her.

Anonymkode: 699d1...32b

Skrevet

Husk at om 14 barn sover inne..og din nå ga vogn..må du bruke 1 ansatt på trille og passe på din vogn. Da er det mye lettere p lære den å sove inne. Eventuelt slappe av.

Hva mener du med nylig? August? 2 uker siden?

• Liker 2
Skrevet

Mener du at barnet ikke har sovet på dagen i tre uker eller at det også sover dårlig på nettene?

Ped.ledere må ofte svelge kameler i møte med foreldre, imens de øvrige ansatte sier det som det er. Hvis hun sier at det blir mye ekstra jobbing så blir det det, kan også se for meg at det enkelte dager blir umulig. F.eks hvis de en dag er to på avdeling eller når ped.leder har plantid. Da er det mye greiere for barnet ditt å være vant til å sove på madrass inne, for de kan fysisk ikke være to ulike steder og samtidig ha for eksempel pause. Så det kan være litt mye å be om ja :)

Ikke bry deg så mye om snørr, snørr er jo æsj, selv om ikke baby er det.

Anonymkode: 27cdd...32c

Skrevet

Det er ikke 1:1 bemanning i barnehager, så om barnehagen har rutine for soving på madrass, må dessverre barnet ditt lære seg det. Det tar sikkert litt tid, men det kommer nok til å gå seg til. 
Ikke heng deg opp i småkommentarer som æsj til snørr og sånt. Snørr er jo ikke så lekkert. 

Anonymkode: 83fe2...fdc

Skrevet

Vet ikke om vognen står ute eller inne, men vi triller et par vognsovere inn på hvilerommet der resten sover på madrass. Det løste mye av logistikken for vår del, samt at vognsoverne får en rolig tilvenning til madrassen.

Du kan jo høre om det er en løsning, dersom det er plass?

Anonymkode: 67a5e...d72

• Liker 1
Skrevet

Husk at din problemstilling nok ikke er unik, og de har opplevd hundrevis av barn før. 
Dette har de nok full kontroll på, og barnet lærer seg nok til slutt å sove på madrass.

Anonymkode: 0848a...4ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...