AnonymBruker Skrevet 14. oktober #1 Skrevet 14. oktober Ja, jeg vet, gå til lege. Det er bare det at jeg nettopp har vært der pga en del andre ting, og hvis dette kun er en skorpe fra et sår så er det flaut å gå til legen med det (igjen). Dette kom over natta. Oppdaget det i dag tidlig da jeg kjente det svei der. Kan ikke huske å ha slått meg der i det siste, på albuen. Jeg ble redd da jeg så flekken. Den er brun/rød forhøyet, med en sårkant rundt som er rød og uten hud(?). For meg ser ikke dette ut som en typisk sårskorpe. Den har ikke kanter som kan pilles løs. Den svir og er øm å ta på. Er dette noe å spring til legen med, eller avvente å se om den forsvinner? Anonymkode: 398da...2e6
smurfebuss Skrevet 14. oktober #2 Skrevet 14. oktober Ser ut som et brannsår/friksjonssår. Du har sikkert kommet borti noe eller noe har gnisset. Hadde venta og sett det an. 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #3 Skrevet 14. oktober Jeg ville dratt til legen om du virkelig ikke husker å ha fått et sår. Bedre med en sjekk for mye. Ville ikke ventet mer enn til over helga for å se det an hvertfall. Anonymkode: 8514e...78a
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #4 Skrevet 14. oktober Hva tenker du at det kan være som er farlig? Anonymkode: 53e5c...7de
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #5 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg ville dratt til legen om du virkelig ikke husker å ha fått et sår. Bedre med en sjekk for mye. Ville ikke ventet mer enn til over helga for å se det an hvertfall. Anonymkode: 8514e...78a Nei slutt å tull da. Selvfølgelig kan dette sees an. Anonymkode: a4137...ff4 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #7 Skrevet 14. oktober Se det an i ca to uker. Dersom det er forverring eller likt, bestill legetime. Anonymkode: 23ad6...dd0
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #8 Skrevet 14. oktober Jeg ville gått til legen med den der. Hadde noe lignende for en stund siden, det var basal celle kreft. Det er altså en såkalt «snill» kreft form, som ikke har evnen til å spre seg., men greit å få den bort likevel. Anonymkode: 972e3...26a
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #9 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei slutt å tull da. Selvfølgelig kan dette sees an. Anonymkode: a4137...ff4 Det kan du faktisk ikke si! Du kan ikke diagnostisere noe over nettet på et anonymt forum! Anonymkode: 93a12...fde
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #10 Skrevet 15. oktober For meg ser det veldig ut som et overfladisk skrubbsår/friksjonsår. Leger/kreftforening sier vel at man skal se an nyoppståtte symptomer i 2-3 uker, så jeg ville sett an om det endret seg (dvs, har legen din ventetid som min har, så bestill time, også avbestiller du heller om en uke eller to hvis du ser at dette er noe som gror og forsvinner. Jeg hadde forøvrig nettopp et stort blåmerke på overarmen. Kunne overhodet ikke huske at jeg hadde slått meg. Det må jeg imidlertid ha gjort, for det har oppført seg akkurat som blåmerker pleier. Det går altså an å slå seg uten å være det bevisst.... Anonymkode: 607b9...a24
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #11 Skrevet 15. oktober Gå til legen. (Hvis)du behøver henvisning til dermatolog tar det evigheter. Ingen tid å miste. Anonymkode: d775d...568
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #12 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ville gått til legen med den der. Hadde noe lignende for en stund siden, det var basal celle kreft. Det er altså en såkalt «snill» kreft form, som ikke har evnen til å spre seg., men greit å få den bort likevel. Anonymkode: 972e3...26a Den kom nok ikke over natten. Anonymkode: 53e5c...7de 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #14 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (På 14.10.2025 den 21.39): Det kan du faktisk ikke si! Du kan ikke diagnostisere noe over nettet på et anonymt forum! Anonymkode: 93a12...fde Er helt normal å se an ting ett par ukers tid før man går til legen. Slapp av. Anonymkode: 56c47...701 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå