Gå til innhold

Turbukse til slanke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er høy og veldig tynn uten former. Synes det er skikkelig vanskelig å finne en turbukse som sitter godt på og som er lang nok i beina.

Noen som har tips?

Anonymkode: 7c4c3...961

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjellreven. De har ulike lengder. 

Anonymkode: 90b05...29c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fjellreven. De har ulike lengder. 

Takk, skal sjekke ut.

Skrevet

Det er vitterlig ikke et problem, alt er hovedsakelig laget til de smale. Hilsen smal.

Anonymkode: 16bc5...ef8

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vitterlig ikke et problem, alt er hovedsakelig laget til de smale. Hilsen smal.

Stusset over dette jeg også..

Anonymkode: d1f23...545

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår det kjempegodt. Er høy og slank selv, og siden turbukser vanligvis er laget slik at lengden øker med størrelsen, så må man enten velge str XXL for å få lange nok bukser. Eller str S som stopper midt på leggen. 

• Nyttig 2
Skrevet

(Kan få tre av meg i en XXL).

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er et stort problem. 

• Nyttig 2
Skrevet

Nå er ikke jeg kjempe høy, men er tynn. Fjellreven er super for der er det curved, lang og normal i beina. Jeg har de i alle turbuksene. Veldig glad i keb og vidda, men sommerbuksa er perfekt på varme dager. 

Anonymkode: e7caa...8d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er veldig slank og jeg hadde store problemer med alle turbukser, fant til slutt en som satt ordentlig hos fjellreven. De andre ble posete eller rare i snittet. 

Anonymkode: 48026...cb3

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det kommer an på hvor man er smalest. Jeg er ganske tynn selv, men med bredere hofter. Nesten umulig å finne bukse som ikke er for stort i livet. Halvsøsteren min er ganske tynn med mage, og finner heller ingen bukse som passer henne over lårene om det skal passe i livet. Så for tynne kan det være vanskelig å finne noe som ikke er passe uten at det blir for stort andre steder.

Anonymkode: 0f8a9...347

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer an på hvor man er smalest. Jeg er ganske tynn selv, men med bredere hofter. Nesten umulig å finne bukse som ikke er for stort i livet. Halvsøsteren min er ganske tynn med mage, og finner heller ingen bukse som passer henne over lårene om det skal passe i livet. Så for tynne kan det være vanskelig å finne noe som ikke er passe uten at det blir for stort andre steder.

Anonymkode: 0f8a9...347

Minst 50% av turbukser til damer har stramming i livet. Velger man riktig str er det nesten ikke mulig at det blir for stort i livet på disse modellene som altså er skapt først og fremst til smale personer. 

Ekstra lange bein er jo noe annet enn å slite med å finne klær til smal ramme. selv er jeg slank og med normal lengde bein og mange turbukser er for lange til meg så jeg bretter de litt opp, men.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hæ? Dere som skriver slikt må jo enten være smale OG lave/gjennomsnittlige i høyde, eller eventuelt lave og brede.

Jeg er selv 171 cm og 49 kg, og størrelse 34 blir jo som regel i korteste laget på beina. Alt over 34 blir derimot aaaltfor stort i midjen. Hvis jeg hadde vært høyere enn jeg er, men like tynn, så ville jeg altså hatt store problemer med å finne bukser som passer i lengden.

Søsteren min som er 165 cm og bruker cirka 36 i klær passer derimot de fleste turbukser perfekt. 

Anonymkode: 5bb52...10c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hæ? Dere som skriver slikt må jo enten være smale OG lave/gjennomsnittlige i høyde, eller eventuelt lave og brede.

Jeg er selv 171 cm og 49 kg, og størrelse 34 blir jo som regel i korteste laget på beina. Alt over 34 blir derimot aaaltfor stort i midjen. Hvis jeg hadde vært høyere enn jeg er, men like tynn, så ville jeg altså hatt store problemer med å finne bukser som passer i lengden.

Søsteren min som er 165 cm og bruker cirka 36 i klær passer derimot de fleste turbukser perfekt. 

Anonymkode: 5bb52...10c

Jeg har rundt samme høyde og vekt som deg og aldri opplevd at det er vanskelig altså, som sagt alt er hovedsakelig laget for nettopp smale og gjennomsnittlig høye kvinner altså.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er høy og veldig tynn uten former. Synes det er skikkelig vanskelig å finne en turbukse som sitter godt på og som er lang nok i beina.

Noen som har tips?

Har du prøvd herremodeller? De er jo som regel smalere og lengre.

Anonymkode: e89bf...522

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner spørsmålet jeg. Jeg er slank men 164 cm og alle turbuksene mine går akkurat til ankelen min, så kan jo forstå at personer som er høyere enn meg syns de blir korte. 

Anonymkode: 13b8a...17a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg forstår det kjempegodt. Er høy og slank selv, og siden turbukser vanligvis er laget slik at lengden øker med størrelsen, så må man enten velge str XXL for å få lange nok bukser. Eller str S som stopper midt på leggen. 

Er man lav og har kraftig kroppsbygning og ikke kan bruke S, så er ofte Medium for lange i bena... Problemer uansett.... Er man høy eller lav, er det vanskelig med all slags bukser, er min erfaring. 

Anonymkode: 1c420...cf3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner spørsmålet jeg. Jeg er slank men 164 cm og alle turbuksene mine går akkurat til ankelen min, så kan jo forstå at personer som er høyere enn meg syns de blir korte. 

Anonymkode: 13b8a...17a

Jeg er 163, men er veldig kort i bena, og alt av bukser blir for lange for meg.... Dette i størrelse S/M (bruker helst M). 

Anonymkode: 1c420...cf3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2025 den 13.39):

Noen som har tips?

Prøv en herrebukse, de er annerledes rund hofte/ midje. Lundgaard, fjellreven og de fleste andre har med ulik beinlengde.

Anonymkode: 9a56e...da8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har en fra sportmann og den var for lang i beina på meg, man må en eller to str ned siden dem er store i størrelsen 

Anonymkode: 0c538...7ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...