AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #41 Skrevet 19. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 14.10.2025 den 8.57): Her er det nok forskjellige bruk og definisjoner på "badematte". For meg er det en matte i tykt håndklestoff som jeg tråkker på når jeg kommer ut av dusjen og henger til tørk til neste dusj. Andre har den som pynt på gulvet,for stofflighetens skyld. Og at den ligger fast på gulvet. Dette definerer selvfølgelig hvor ofte man vasker den. Anonymkode: 6ded1...7ac Sånn er det hos oss også. Jeg synes det er litt ekkelt med matter som ligger permanent og steker på badegulvet. Anonymkode: 5f717...2b5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #43 Skrevet 19. oktober 2025 Bytter en gang i uka. Anonymkode: 1cc8b...31b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #44 Skrevet 19. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 16.20): Enig. Jeg har 2 stk på badet mitt fra Lexington, for å ha noe mykt å stå på når jeg pusser tenner, ordner meg osv istedenfor å bare stå på flisene, blir hardt liksom. Også gir det finere uttrykk på selve badet synes jeg, en kun nakent med fliser. Men jeg er opptatt av interiør, så er nok bare meg.🥰😅 De vaskes jevnlig. Anonymkode: af10e...3a3 Jeg er også opptatt av interiør og kunne aldri hatt badematter liggende permanent. Synes det er harry og avleggs. Anonymkode: 5f717...2b5 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #45 Skrevet 19. oktober 2025 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg er også opptatt av interiør og kunne aldri hatt badematter liggende permanent. Synes det er harry og avleggs. Anonymkode: 5f717...2b5 Ok, der er din mening. Anonymkode: af10e...3a3 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #46 Skrevet 19. oktober 2025 Har ikke badematte, bruker små håndklær som byttes minst to ganger i uka. Anonymkode: f0d2f...646
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #47 Skrevet 19. oktober 2025 exictence skrev (1 time siden): Vasker etter behov. Blir sjelden. Æsj. Anonymkode: f0d2f...646
Million Skrevet 19. oktober 2025 #48 Skrevet 19. oktober 2025 Jeg har ikke badematte pga varmekablene i gulvet. De skal ikke tildekkes, det kan bli svimerker der matten ligger, spesielt hvis det er av den typen badematte som har gummiert bakside. Ikke vil jeg ha en sånn støvsamler på badet heller. Vil ha rent gulv jeg bare kan sveipe over, og slipper å vaske og riste den støvsamlermatten hele tiden. Mange, mange år siden jeg hadde noen badematte. Vaske matten hver uke høres litt mye ut, men da ville jeg vasket den alene så ikke støv og rusk setter seg på andre ting i maskinen. Kanskje heller droppe å ha badematten, og heller stå på et håndkle du legger ut foran dusjen før du går inn i dusjen? Det kan jo vaskes sammen med alle de andre og skiftes ukentlig.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #49 Skrevet 19. oktober 2025 Trodde de forsvant sammen med plysjtrekket til dolokket 🤣 Anonymkode: f604f...a56 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #50 Skrevet 19. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 14.10.2025 den 8.38): Jeg er student og bodd for emg selv i noen 2-3 mndr. har en badematte utenfor dusjen. Sjeldent jeg vasker den. Men leste på en side at den må vaskes ukentlig 😔 var ikke klar over det. Hvor ofte vasker dere? Og skal den vaskes aleine eller kan den gå sammen med håndklær? Anonymkode: 98d44...868 Vi bruker noen tykke små matter, rimelige, kjøpt på Rusta, har kommet til at de er de mest stabile uten gummibakside, de ligger pent og slett på gulvet, har god sugeevne og er gode å trå på. Vi er flere i huset så det er bortkasta å henge de opp mellom hver gang det dusjes… Med dusjing etter trening, før og etter jobb, studie og aktiviteter, blir de liggende på flisene… vi har varmekabler - og de tørker raskt. Det er ikke blitt misfarging på flisene av det. Bytter 1 - 2 ggr i uka og vasker i lag med håndklær. Hadde jeg bodd alene så hadde jeg nok bare sett det an, vaska før den hadde blitt sur og nedtråkka. Den blir jo ikke direkte skitten, vi er jo rene når vi går ut av dusjen og den får bare litt vann på seg før man tar steget videre ut på gulvet med håndkleet. Anonymkode: 74edf...5a5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #51 Skrevet 19. oktober 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Trodde de forsvant sammen med plysjtrekket til dolokket 🤣 Anonymkode: f604f...a56 Det er jo langt fra det samme! Anonymkode: 6ded1...7ac 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 19. oktober 2025 #52 Skrevet 19. oktober 2025 Million skrev (2 timer siden): Jeg har ikke badematte pga varmekablene i gulvet. De skal ikke tildekkes, det kan bli svimerker der matten ligger, spesielt hvis det er av den typen badematte som har gummiert bakside. Ikke vil jeg ha en sånn støvsamler på badet heller. Vil ha rent gulv jeg bare kan sveipe over, og slipper å vaske og riste den støvsamlermatten hele tiden. Mange, mange år siden jeg hadde noen badematte. Vaske matten hver uke høres litt mye ut, men da ville jeg vasket den alene så ikke støv og rusk setter seg på andre ting i maskinen. Kanskje heller droppe å ha badematten, og heller stå på et håndkle du legger ut foran dusjen før du går inn i dusjen? Det kan jo vaskes sammen med alle de andre og skiftes ukentlig. Dette gjelder vel hvis man har gulvbelegg. Fliser får ikke svimerker.
Million Skrevet 19. oktober 2025 #53 Skrevet 19. oktober 2025 Grønnsaksvaffel skrev (8 minutter siden): Dette gjelder vel hvis man har gulvbelegg. Fliser får ikke svimerker. Blir det ikke overoppheting uansett gulvtype, når varmekabler tildekkes? Mener å ha lest det. Men ja, svimerker i form av brunsvidde merker på gulvet, gjelder nok gulvbelegg. Men varmekablene har vel ikke godt av tildekking?
Grønnsaksvaffel Skrevet 19. oktober 2025 #54 Skrevet 19. oktober 2025 Million skrev (Akkurat nå): Blir det ikke overoppheting uansett gulvtype, når varmekabler tildekkes? Mener å ha lest det. Men ja, svimerker i form av brunsvidde merker på gulvet, gjelder nok gulvbelegg. Men varmekablene har vel ikke godt av tildekking? Så lenge det som ligger på gulvet ikke er helt tett går det bra. Jeg har ikke badematte med gummi på baksiden, men litt tykkere håndkle. Slike som ofte er på hotell. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #55 Skrevet 19. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er også opptatt av interiør og kunne aldri hatt badematter liggende permanent. Synes det er harry og avleggs. Anonymkode: 5f717...2b5 Dessuten har jeg et bad i andre etasje som ikke har fliser eller varme på gulvet men belegg og da er det fint å ha noe å tråkke på, for det er kaldt å stå på, spes om vinteren. Anonymkode: af10e...3a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå