AnonymBruker Skrevet 14. oktober #21 Skrevet 14. oktober Noen som fremdeles bruker badematter🫣 Anonymkode: b34d1...87e 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #22 Skrevet 14. oktober Har ikke noe 'badematte', men et ordinært håndkle som jeg tråkker på når jeg går ut av dusjen. Bruker det to-tre ganger. Henger det opp mellom hver gang for å tørke. Vasker det da sammen med andre håndklær på 60 grader. Anonymkode: 01b84...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #23 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Noen som fremdeles bruker badematter🫣 Anonymkode: b34d1...87e Tenk at noen av oss lever så i steinalderen at vi ikke engang har varme i gulvet på badet. Sikkert sjokkerende for deg 😂 Anonymkode: e996f...30b 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #24 Skrevet 14. oktober Skifter ut baderomsmatten annethvert år, men vasker den en gang i mnd kanskje Anonymkode: 21a7d...6ee
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #25 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tenk at noen av oss lever så i steinalderen at vi ikke engang har varme i gulvet på badet. Sikkert sjokkerende for deg 😂 Anonymkode: e996f...30b Aha! Dette var faktisk svaret på det jeg lurte på. Skjønte ikke stort når folk skrev at den ikke tørket, at den måtte henges opp, at det begynte å lukte surt av den. Har man varmekabler på badet, så vil den jo tørke. Jeg bor i en leilighet med lite bad, og har ikke badematte selv. jeg legger et rent lite håndkle utenfor dusjen som jeg tørker føttene på når jeg kommer ut av dusjen. Det vasker jeg lik måte som de andre håndkleene. Pleier å legge det på toppen av skittentøyskurven så det tørker, hvis jeg ikke skal vaske klær med en gang. Om jeg ikke har tilgang på et lite håndkle akkurat da, så bruker jeg naturligvis to ulike håndklær når jeg tørker kroppen. Et til håret og et til kroppen. Av og til tørker jeg håret, legger håndkleet på gulvet og tørker meg på det. Selvsagt nye, friske håndklær hver gang jeg dusjer. Men av og til bor jeg i et hus hvor det er badematte (med litt gummi for antiskli under). Rett inn i vaskemaskinen på 90 grader én gang i uka. Og tørketrommel etterpå. Ferdig snakka 😅 Anonymkode: 6dbf5...5de 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #26 Skrevet 15. oktober Vasker den når jeg vasker badet, ca ukentlig. Den henger alltid over dusjkabinettet når den ikke er bruk (skal helst ikke ligge så mye på varmekablene…) Anonymkode: b839c...a81
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #27 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vasker den når jeg vasker badet, ca ukentlig. Den henger alltid over dusjkabinettet når den ikke er bruk (skal helst ikke ligge så mye på varmekablene…) Anonymkode: b839c...a81 samme her, vaskes hver uke Anonymkode: df629...064
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #28 Skrevet 16. oktober Har varmekabler så har ikke bruk for badematte Anonymkode: 3fd2d...af0 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #29 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har varmekabler så har ikke bruk for badematte Anonymkode: 3fd2d...af0 Huh? Badematte er jo for det interiør messige,få inn noe mykt på badet, og for å ha noe mykt å stå på når man kommer ut fra dusjen. Anonymkode: 6ded1...7ac 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #30 Skrevet 17. oktober Kommer an på om den blir våt eller ikke. Vi har to badematter på badet, og bytter den foran dusjen ofte. Har 6-7 tynne badematter liggende i en hylle under håndklærne. Vasker dem i maskina og legger frem en ny imens. Den foran speilet er mest for at krakken barna står på ikke skal skli, så den blir ikke stått så mye på verken med tørre eller våte føtter. Så den byttes ikke ukentlig med mindre den blir våt da Anonymkode: 66bae...243
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #31 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (På 14.10.2025 den 9.44): Noen som fremdeles bruker badematter🫣 Anonymkode: b34d1...87e Har aldri eid en badematte i mitt 50-årige liv 🙂. Forbinder det med 70-tallet, før man fikk varme i gulvene. Anonymkode: cb119...9e3 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 17. oktober #32 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har varmekabler så har ikke bruk for badematte Anonymkode: 3fd2d...af0 Jeg har også varmekabler, men bruker badematte/håndkle på gulvet for å bli tørr på føttene. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #33 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Huh? Badematte er jo for det interiør messige,få inn noe mykt på badet, og for å ha noe mykt å stå på når man kommer ut fra dusjen. Anonymkode: 6ded1...7ac Enig. Jeg har 2 stk på badet mitt fra Lexington, for å ha noe mykt å stå på når jeg pusser tenner, ordner meg osv istedenfor å bare stå på flisene, blir hardt liksom. Også gir det finere uttrykk på selve badet synes jeg, en kun nakent med fliser. Men jeg er opptatt av interiør, så er nok bare meg.🥰😅 De vaskes jevnlig. Anonymkode: af10e...3a3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #34 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig. Jeg har 2 stk på badet mitt fra Lexington, for å ha noe mykt å stå på når jeg pusser tenner, ordner meg osv istedenfor å bare stå på flisene, blir hardt liksom. Også gir det finere uttrykk på selve badet synes jeg, en kun nakent med fliser. Men jeg er opptatt av interiør, så er nok bare meg.🥰😅 De vaskes jevnlig. Anonymkode: af10e...3a3 Samme her, har badematte for «teppefølelsen», ikke noe annet. Vasker den vel kanskje hver tredje uke. Når jeg har dusjet tørker jeg meg helt, også på føttene, før jeg går ut av dusjen. Å ha et eget håndkle man bare bruker til å stå på med våte ben virker merkelig unødvendig og ikke særlig miljøvennlig. Anonymkode: ba591...96e
Eva-Lena Skrevet 17. oktober #35 Skrevet 17. oktober Jeg vasker min en gang i blandt. Kanskje toppen 4 ganger i året. Nå blir den aldri våt for jeg har den bare foran vasken. Vannet på gulvet etter dusj tørker jeg opp med håndkle som så slenges til vask. Aldri om jeg gidder ha badematte utenfor dusjen som blir våt flere ganger i uka, noen ganger 2 ganger daglig. Æsj!
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #36 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Samme her, har badematte for «teppefølelsen», ikke noe annet. Vasker den vel kanskje hver tredje uke. Når jeg har dusjet tørker jeg meg helt, også på føttene, før jeg går ut av dusjen. Å ha et eget håndkle man bare bruker til å stå på med våte ben virker merkelig unødvendig og ikke særlig miljøvennlig. Anonymkode: ba591...96e Da er vi 2.😅 Anonymkode: af10e...3a3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #37 Skrevet 17. oktober Vasker og legger på ren hver uke 😊 Anonymkode: 8df89...b54
Thirdy Skrevet 19. oktober #38 Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (På 14.10.2025 den 8.51): Har nesten litt lyst til å spørre om folk går på badet med sko, i og med at dere påstår badematten blir så skitten .... Anonymkode: 2766b...353 Vi har droppet badematte nettopp fordi den blir støvete, havnet alltid lo fra tøy på den og den måtte vaskes ofte. Vi er 4 folk i husholdningen+ en baby. Vi går ikke inne med sko nei, men har vaskemaskin og tørketrommel på badet. Vi har også katt og barna drar alltids med seg greier rundt om. Jeg ble dritlei av å støvsuge hver dag.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #39 Skrevet 19. oktober Vasker generelt matter og tepper 1-2 ganger i mnd. Har ikke noen matte inne på selve badegolvet, man skal visst ikke det når man har varmekabler. Anonymkode: 7c531...3f8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #40 Skrevet 19. oktober Skal man bytte bademappen?😐 Jeg tørker den i solen noen ganger på altanen. Anonymkode: 624d3...ccc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå