AnonymBruker Skrevet 14. oktober #1 Skrevet 14. oktober Jeg er student og bodd for emg selv i noen 2-3 mndr. har en badematte utenfor dusjen. Sjeldent jeg vasker den. Men leste på en side at den må vaskes ukentlig 😔 var ikke klar over det. Hvor ofte vasker dere? Og skal den vaskes aleine eller kan den gå sammen med håndklær? Anonymkode: 98d44...868
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #2 Skrevet 14. oktober Den la såklart vaskes sammen med håndklær. Her blir det ca en gang i uka,alt ettersom hvor mye jeg dusjer. Den henges jo opp og tørker mellom hver dusj. Anonymkode: 6ded1...7ac 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #3 Skrevet 14. oktober Vask den alene du. Det er mye støv som samler seg i badematter, så håndklærne dine blir ikke veldig pene etter vask sammen med badematte. Støvsug matten godt, bruk lite såpe og skånsomt program. Jeg vasker ikke mine så ofte som hver uke, men støvsuger den flere ganger i uken og henger ut til lufting ofte. Jeg bruker ikke den til å gå på ut av dusjen, så den blir ikke våt.. 1-2 ganger per måned er mer enn nok. Anonymkode: ccc80...11c 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #4 Skrevet 14. oktober Vasker mulig annenhver uke. Slenger de bare inn på en hurtigvask. Men har tre bad.. Som student stod jeg bare i dusjen og tørket meg, og tørket føttene som siste ting før jeg gikk ut av dusjen. Den «må» vel ikke vaskes så ofte. Men blir jo liggende bløt en del - så lukter raskt surt Anonymkode: 14cb5...fcc 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #5 Skrevet 14. oktober Vaske? Bytte? Kjøper man den ikke bare og så ligger den der og steker på varmekablene i 20 år? Anonymkode: 2a23a...a42 21 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 14. oktober #6 Skrevet 14. oktober Jeg bruker tykke håndklær som badematte og de vaskes når jeg vasker de andre håndklærne. 7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #7 Skrevet 14. oktober Vasker den 2 ganger i året, ut å riste den hver 3 måned. Anonymkode: e2b0d...e30
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #8 Skrevet 14. oktober Vasker bademattene alene siden det blir så mye rusk og støv. Kjører de på et mixprogram på 40 grader fordi de har noe gummi i seg som jeg ikke tror tåler 60. Vasker dem når jeg vasker gulvet, så det blir ofte ja. Anonymkode: e996f...30b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #9 Skrevet 14. oktober Har nesten litt lyst til å spørre om folk går på badet med sko, i og med at dere påstår badematten blir så skitten .... Anonymkode: 2766b...353 8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #10 Skrevet 14. oktober Her er det nok forskjellige bruk og definisjoner på "badematte". For meg er det en matte i tykt håndklestoff som jeg tråkker på når jeg kommer ut av dusjen og henger til tørk til neste dusj. Andre har den som pynt på gulvet,for stofflighetens skyld. Og at den ligger fast på gulvet. Dette definerer selvfølgelig hvor ofte man vasker den. Anonymkode: 6ded1...7ac 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #11 Skrevet 14. oktober Hatt samme badematten siden 1999 Anonymkode: 9e4c2...6d0 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #13 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har nesten litt lyst til å spørre om folk går på badet med sko, i og med at dere påstår badematten blir så skitten .... Anonymkode: 2766b...353 Ikke skitten. Våt. Og det lukter jo litt surt etterhvert Anonymkode: 14cb5...fcc 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #14 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Her er det nok forskjellige bruk og definisjoner på "badematte". For meg er det en matte i tykt håndklestoff som jeg tråkker på når jeg kommer ut av dusjen og henger til tørk til neste dusj. Andre har den som pynt på gulvet,for stofflighetens skyld. Og at den ligger fast på gulvet. Dette definerer selvfølgelig hvor ofte man vasker den. Anonymkode: 6ded1...7ac Godt poeng. våre ligger foran dusjer/badekar. Derfor nødvendig med vask. Anonymkode: 14cb5...fcc 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #16 Skrevet 14. oktober Har en tykkere håndduk ment for å ha utenfor dusj/badekar, som jeg står på etter dusjen. Den byttes to ganger i uken. Har 6 slike å variere mellom. Også har jeg en badematte foran baderomsinnredningen som jeg bytter minimum en gang i uken, har også tre av den. Begge disse vasker jeg på 60 grader, selv om det muligens står 40 i vaskeanvisningen. Anonymkode: 85033...efe
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #17 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har nesten litt lyst til å spørre om folk går på badet med sko, i og med at dere påstår badematten blir så skitten .... Anonymkode: 2766b...353 Blir sinnsykt mye støv inne på badet. Blandet med fukt etter dusj så gir det godt feste i badromsmatter. Temperaturen er herlig for midd og andre kryp å leve i. Anonymkode: ccc80...11c 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #18 Skrevet 14. oktober Baderomsmatte/håndkle må virkelig ikke vaskes så ofte hvis man tørker den etter bruk. Du tråkker på den en gang før dusj, og etterpå med de reneste føttene du har... Leser folk på kvinneguiden vasker etter hver gang. Altså. Hva gjør dere med gulvtepper i stua? Renser ukentlig? 😄 Anonymkode: 1af51...c79 1 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 14. oktober #19 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Her er det nok forskjellige bruk og definisjoner på "badematte". For meg er det en matte i tykt håndklestoff som jeg tråkker på når jeg kommer ut av dusjen og henger til tørk til neste dusj. Andre har den som pynt på gulvet,for stofflighetens skyld. Og at den ligger fast på gulvet. Dette definerer selvfølgelig hvor ofte man vasker den. Anonymkode: 6ded1...7ac Min badematte/håndkle ligger foran dusjen og jeg tråkker på den når jeg har dusjet. Jeg vasker dem på 90 grader sammen med de andre håndklærne.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #20 Skrevet 14. oktober Jeg vasker min 2-4 ganger i måneden, sammen med håndklær. Men henger den opp etter jeg er ferdig dusje, så den ligger ikke på gulvet hele tiden. AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har nesten litt lyst til å spørre om folk går på badet med sko, i og med at dere påstår badematten blir så skitten .... Anonymkode: 2766b...353 Baderomsdøren min er i inngangspartiet. Hvis jeg tar av meg skoene rett innenfor inngangsdøren, så må jeg tråkke over skoene for å komme inn på badet. Jeg har i tillegg utekatter, så alt de drar inn ellers i boligen tråkker jeg i, og drar med inn på badet. (pus er aldri på badet) Og møkkete klær etter skogsturer tas med inn på badet for å spyles. Jeg tørker over badegulvet flere ganger i uka, og ser tydelig hvordan kluten ser ut, derav ønsker jeg ikke ha en badematte liggende på gulvet fast. Anonymkode: f4166...452
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå