Gå til innhold

Kostpenger av voksne barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en sønn på 20 som har flyttet hjem i en overgangsperiode, flyttet ut i mai i ny leilighet. Frem til da bor han gratis hos oss. Problemet er at han trener og spiser masse. Kom hjem så var en boks druer, en grilla kylling og mye annen mat spist opp samtidig som jeg får spørsmål om jeg kan ta med forskjellig mat hjem på vei hjem fra jobb. Så har gått 5000kr mer i mat denne mnd. Ja hadde tatt høyde for at mat skulle øke men ikke så mye. Han jobber 80% frem til mai da går han ut i 100 men flytter da ut.  Er det urimelig å be om litt mat penger? Jeg jobber deltid på grunn av helsa og han har yngre søsken som går på skole men ikke jobber.

Anonymkode: 9c44e...4a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, absolutt ikke! 

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt skal en som jobber betale for sin del av maten.

Anonymkode: c0f28...705

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er da ikke urimelig, snarere en selvfølge! Han burde jo ha tilbudt seg dette selv og. Ved å la ham få leve helt gratis gir du ham bare dårlige vaner.

• Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor skal du kjøpe med mat for han? Kan han ikke kjøpe mat på vei hjem fra jobb selv?  Hvorfor skal du med dårlig helse bære hjem masse mat til en som trener masse? Ja, du kan kreve kostpenger for det han spiser om du vil gjøre den måten . 

Anonymkode: e66dc...446

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er absolutt innenfor å be han kjøpe sin egen mat. Han er voksen på 20 som har inntekt. Dette burde være såpass stor selvfølge uten at man bør spørre på kvinneguiden...

Anonymkode: c06b1...d81

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker husleie (som blir satt på sparekonto til barnet) også er innenfor. Pluss matpenger. 

Anonymkode: 021a7...696

Skrevet

Voksne barn med egen inntekt bør både betale husleie og kostpenger. Skal de ha noe spesielt på butikken, får de betale det selv. 

Anonymkode: e9fbb...bbe

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er greit å ikke betale for å bo hjemme, men kanskje bidra med litt handling. 

Anonymkode: 82192...66b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...