male32 Skrevet 13. oktober 2025 #1 Skrevet 13. oktober 2025 Noen som bruker First Price kyllingfilet? De kommer i 2 kg poser frossen. Er kvaliteten på disse ok? Hvordan er størrelsen på stykkene? Er det mange i en pk ca? Jeg har nå brukt Coop sin egen (ikke xtra). Denne har veldig god kvalitet og store fine stykker. Tenker å prøve FP sin, siden Kiwi har dette kuttet på kylling.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2025 #2 Skrevet 14. oktober 2025 Jeg bruker FP-filetene mye til kyllinggryte. Kvaliteten er helt som alle andre frosne kyllingfileter. Jeg mistenker at mange av merkene produseres på samme sted, og pakkes i ulik emballasje avhengig av størrelse og markedets etterspørsel etter de ordinære merkevarene. Størrelsen på FP-filetene er blandet, som regel veldig store eller ganske små, men sjelden medium store. Medium-størrelsene prioriteres vel helst til de ordinære merkene og ikke EMV-segmentet. Anonymkode: 97454...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2025 #3 Skrevet 14. oktober 2025 Så lenge kjøttet er norsk, er slaktet i Norge og skåret i Norge er det akkurat det samme kjøttet som brukes hos Gilde/andre kjente leverandører som hos First price. Flere store slakterier produserer til billigmerkene i tillegg til egen produksjon. Men det er gjerne ikke den fineste og beste kvaliteten som benyttes til First price som til originalvaren. Deefor er det ofte stor variasjon på f.eks størrelse på stykningsdeler. Jeg kjøper utelukkende kjøtt fra originale merker, for å støtte merkevarer, fremfor å la kjedene stjele markedsandeler med emv. Anonymkode: 40b0c...3c1 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2025 #4 Skrevet 16. oktober 2025 Det er forskjell på frossen kyllingfilet! Hvis du først skal kjøpe de billige merkene, se på inneholdet. First Price frossen kyllingfilet kvalifiserer til å være ultraprosessert: Ingredienser: kyllingfilet 90 % (opprinnelse: Norge), vann 9 %, salt, dekstrose (mais), antioksidant E301, konserveringsmiddel E262, surhetsregulerende middel E331. Kjøp heller Solvinge på Rema 1000, for eksempel, som inneholder: Brystfilet av kylling* uten skinn De har også bedre dyrevelferd enn Coop og First Price. Anonymkode: f2be2...5fd 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2025 #5 Skrevet 16. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er forskjell på frossen kyllingfilet! Hvis du først skal kjøpe de billige merkene, se på inneholdet. First Price frossen kyllingfilet kvalifiserer til å være ultraprosessert: Ingredienser: kyllingfilet 90 % (opprinnelse: Norge), vann 9 %, salt, dekstrose (mais), antioksidant E301, konserveringsmiddel E262, surhetsregulerende middel E331. Kjøp heller Solvinge på Rema 1000, for eksempel, som inneholder: Brystfilet av kylling* uten skinn De har også bedre dyrevelferd enn Coop og First Price. Anonymkode: f2be2...5fd Hvordan vet man det? Anonymkode: 341ad...0b5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2025 #6 Skrevet 16. oktober 2025 Jeg foretrekker Rema sine (ja, også på grunn av kyllingrase) men jeg kjøper FP hvis jeg handler på Kiwi. På rema koster nå frosne kyllingfile samme som ferske, og de er billigere pr kilo enn FP på Kiwi forresten. Anonymkode: 30fdf...5d2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2025 #7 Skrevet 16. oktober 2025 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvordan vet man det? Anonymkode: 341ad...0b5 Hvis det er det med dyrevelferd du sikter til: Hvilken kylling har best dyrevelferd? - Dyrevernalliansen Anonymkode: f2be2...5fd
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2025 #8 Skrevet 16. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er det med dyrevelferd du sikter til: Hvilken kylling har best dyrevelferd? - Dyrevernalliansen Anonymkode: f2be2...5fd Hvordan vet man hva som er UP utifra ingrendiens lista? Anonymkode: 341ad...0b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå