Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært til intervju nylig hos nav statlig delen og venter spent, men nå som det var høstferie, er jeg usikker på om det er stille fordi det faktisk tar tid… eller fordi hele prosessen er på vent 😅Er det noen her som har innsikt, erfaring eller bare en god magefølelse?

De hadde jo snakket om januar oppstart.
Del gjerne 💬

Anonymkode: 218d8...fa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det avhenger av flere faktorer.

Hvor mange skulle de ansette? Hvor mange har vært på intervju? Ble du kalt inn til andregangsintervju?

Har de kontaktet referansene dine? Har de sagt noe om når du kan forvente svar?

Er det saksbehandler stilling? Kan du også dele litt om utdanningen din, og om du har erfaring fra NAV fra før? :)

Anonymkode: 46d77...e85

Skrevet

Jeg  jobber i den statlige delen av Nav, vi har en ansettelsesprosess gående hos oss nå. Det har  vært 30 til intervju, det skal skrives en innstilling til innstillingsrådet. Der skal de som har vært  på intervju rangeres, deretter skal ansettelsessaken gjennom rådet, før man lander hvor mange stillinger som skal tilbys og deretter kontakter de aktuelle. Du kan ta kontakt for å høre om de har gjort innstillingen, da kan du i så fall få vite hvilken plass du er innstilt på.  Slike prosesser tar gjerne litt tid, men det vil ikke være negativt om du tar kontakt for å høre hvordan de ligger an. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det avhenger av flere faktorer.

Hvor mange skulle de ansette? Hvor mange har vært på intervju? Ble du kalt inn til andregangsintervju?

Har de kontaktet referansene dine? Har de sagt noe om når du kan forvente svar?

Er det saksbehandler stilling? Kan du også dele litt om utdanningen din, og om du har erfaring fra NAV fra før? :)

Ja saksbehandler stilling.

De skulle bare ha et 45 minutters intervju. 16 på intervju. De skal ansette 4. Jeg har bachelor med ett års høyere utdanning i forvaltningsrett.

Referansene ble kontaktet samme dag før høstferien. De sa jo litt om hele prosedyren, men jeg konsentrerte meg ikke om det.

Skrevet
1 minutt siden, Maikos said:

Jeg  jobber i den statlige delen av Nav, vi har en ansettelsesprosess gående hos oss nå. Det har  vært 30 til intervju, det skal skrives en innstilling til innstillingsrådet. Der skal de som har vært  på intervju rangeres, deretter skal ansettelsessaken gjennom rådet, før man lander hvor mange stillinger som skal tilbys og deretter kontakter de aktuelle. Du kan ta kontakt for å høre om de har gjort innstillingen, da kan du i så fall få vite hvilken plass du er innstilt på.  Slike prosesser tar gjerne litt tid, men det vil ikke være negativt om du tar kontakt for å høre hvordan de ligger an. 

Jeg sendte jo en melding i webcruiter forrige uke, men hørte ikke noe tilbake..

Skrevet

Helt alvorlig, hvem vil jobbe i nav?

Anonymkode: 0eaa3...084

• Liker 1
Skrevet

Da svarer de nok etterhvert, hvis du har fått oppgitt et telefonnummer kan du ringe det i morgen, da får du svar med en gang. Meldinger i Webcruiter blir sikkert en av flere oppgaver de de må prioritere mellom, så det kan hende de havner litt bak. Jeg skjønner at du ønsker en rask avklaring, er nervepirrende å gå og vente slik. Lykke til i alle fall :)

• Nyttig 1
Skrevet
Maikos skrev (5 minutter siden):

30 på intervju var jo ganske mange! Hvor mange skal dere ansette?

Jeg har også søkt på en saksbehandlerstilling der de skal ansette fem personer. Jeg har en sosialfaglig bachelorgrad og en mastergrad i samfunnsvitenskap, og jobber for tiden som rådgiver i NAV i et vikariat (ikke i samme linje). Jeg håper jeg blir kalt inn til intervju, men er litt redd for at utdanningen min ikke teller like mye siden de skrev i utlysningen at de foretrekker søkere med juridisk bakgrunn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

de som er arbeidsledige. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil gjerne jobbe der. Jeg har en fast jobb. Men jeg tok et kurs bare for å tilpasse meg bedre i NAV. Det er mange som ikke tenker som deg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

30 på intervju var jo ganske mange! Hvor mange skal dere ansette?

Jeg har også søkt på en saksbehandlerstilling der de skal ansette fem personer. Jeg har en sosialfaglig bachelorgrad og en mastergrad i samfunnsvitenskap, og jobber for tiden som rådgiver i NAV i et vikariat (ikke i samme linje). Jeg håper jeg blir kalt inn til intervju, men er litt redd for at utdanningen min ikke teller like mye siden de skrev i utlysningen at de foretrekker søkere med juridisk bakgrunn.

Ja, det var en del, det var mange søkere og det var mange kompetente, jeg  misunner ikke de som skal gjøre utvelgelsen. Jeg husker ikke hva som stod i utlysningsteksten, men vil anta at det er 5-6 personer.

Nå er ikke jeg med i noen ansettelsesprosesser, men syns det ser ut til at du har en god kompetanse, og relevant erfaring med at du allerede kjenner til systemet og hvordan Nav fungerer selv om du ikke har søkt i samme linje. Jeg jobber i et lite team hvor det i utgangspunktet er ønskelig med juridisk bakgrunn, men vi har personer i teamet som har kompetanse mer i din retning, og de fungerer veldig bra i stillingene sine, og kompletterer teamet med andre synsvinkler. Så selv de skriver at de ønsker juridisk bakgrunn, er det godt mulig at du blir kalt inn med din bakgrunn. Masse lykke til i søkeprosessen :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ganske mange, det er lange søkerlister på stillingene her. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Siden Nav har 22 000 ansatte, kan man regne ned at i allefall ca. 22 000 ønsker å jobbe i Nav. 

Anonymkode: 168d9...615

Skrevet
16 hours ago, Maikos said:

Spørsmål: Jeg fikk svar fra dem om at de venter på svar fra ansettelsesrådet? Siden de ikke sa hvor jeg står, er jeg kanskje ikke med? 

Skrevet
Kålrota skrev (16 timer siden):

Ganske mange, det er lange søkerlister på stillingene her. 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg vil gjerne jobbe der. Jeg har en fast jobb. Men jeg tok et kurs bare for å tilpasse meg bedre i NAV. Det er mange som ikke tenker som deg.

Hvordan kan du støtte en så dysfunksjonell etat med arbeidskraft 😢

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan kan du støtte en så dysfunksjonell etat med arbeidskraft 😢

Ærlig talt. NAV er et stort system med mye som fungerer på overordnet nivå. Noen ganger slår det uheldig ut for enkeltindivider og da oppstår bitterhet som dette. Da er det vel desto viktigere at det kommer dyktige mennesker inn i de ulike rollene?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Spørsmål: Jeg fikk svar fra dem om at de venter på svar fra ansettelsesrådet? Siden de ikke sa hvor jeg står, er jeg kanskje ikke med? 

Okei,  det trenger ikke å være tilfellet, spurte du om innstillingen din? I de rundene jeg har vært i (har en annen stilling nå en den jeg startet i) har jeg spurt om innstillingen direkte og fått det :) 

Skrevet
Kålrota skrev (3 timer siden):

Ærlig talt. NAV er et stort system med mye som fungerer på overordnet nivå. Noen ganger slår det uheldig ut for enkeltindivider og da oppstår bitterhet som dette. Da er det vel desto viktigere at det kommer dyktige mennesker inn i de ulike rollene?

Et system som aldri skulle ha blitt opprettet. Det gamle fungerte mye bedre. 

Nav bruker milliarder på å kjøpe tjenester som er av elendig kvalitet. Firmaer blir opprettet for å melke nav for penger, staten bryr seg ikke. På tide å stoppe helt, opprette en borgerlønn man får i stedet som ledig/syk. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...