AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #1 Skrevet 13. oktober 2025 Jeg fikk akutt sykt lyst på noe med fisk. Eneste jeg hadde i hus var noen uåpnede bokser makrellfilet i tomat, som jeg spiste rett fra boksen. Men jeg har lyst på mer fisk. Vil lage en skikkelig god middagsrett med fisk. Hva kan du anbefale? Jeg trenger oppskrifter, da jeg ikke bare klarer dette med å "slenge sammen" noe på øyemål. Har du linker eller gidder du å skrive en oppskrift på noe skikkelig god middag med fisk? Tusen takk til alle som gidder! Anonymkode: 992f7...e13
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #3 Skrevet 13. oktober 2025 Hvor avansert er du på kjøkkenet? Og hvor mange basis ingredienser har du tilgjengelig? Anonymkode: 068f1...22f
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #4 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor avansert er du på kjøkkenet? Og hvor mange basis ingredienser har du tilgjengelig? Anonymkode: 068f1...22f Jeg drar i butikken og kjøper det som trengs! Mht avansenivå.... vel, ikke så høyt oppe, men jeg skal nå legge meg i selen og se hva jeg får til. ts Anonymkode: 992f7...e13
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #5 Skrevet 13. oktober 2025 Blåttvann skrev (3 minutter siden): Godfisk.no Takk for den, men jeg kjenner til siden. Jeg vet bare ikke hvor godt likt og hvor godt de smaker de ulike rettene er. Fint å få personlige synspunkter fra folk her, om matretter de selv har laget og spist. Men jeg skal ta en kikk på godfisk.no også. ts Anonymkode: 992f7...e13
Blåttvann Skrevet 13. oktober 2025 #6 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for den, men jeg kjenner til siden. Jeg vet bare ikke hvor godt likt og hvor godt de smaker de ulike rettene er. Fint å få personlige synspunkter fra folk her, om matretter de selv har laget og spist. Men jeg skal ta en kikk på godfisk.no også. ts Anonymkode: 992f7...e13 Men det er jo tusen ulike fiskeretter. Rød eller hvit fisk. Bakt. Stekt. Dampet. Hva liker du. Sterk. Mild. Normal. Hva tåler du? Smørsaus, tomatsaus, skysaus, hva foretrekker du? Hva folk liker er jo høyst individuelt. Og om du får oppskriftene her eller fra godfisk må da være revnende likegyldig? Godfisk legger jo ut oppskrifter som er godkjente av noen som har smakt på dem, akkurat som oppskriftene di ville fått her. Min beste oppskriftene er stekt torsk med brokkoli, bacon og bakte småpoteter. Baconfettet som saus. Og ingenting annet.
Fru Uperfekt Skrevet 13. oktober 2025 #7 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg fikk akutt sykt lyst på noe med fisk. Eneste jeg hadde i hus var noen uåpnede bokser makrellfilet i tomat, som jeg spiste rett fra boksen. Men jeg har lyst på mer fisk. Vil lage en skikkelig god middagsrett med fisk. Hva kan du anbefale? Jeg trenger oppskrifter, da jeg ikke bare klarer dette med å "slenge sammen" noe på øyemål. Har du linker eller gidder du å skrive en oppskrift på noe skikkelig god middag med fisk? Tusen takk til alle som gidder! Anonymkode: 992f7...e13 Matprat.no torsk på purreseng
Daisy-love Skrevet 13. oktober 2025 #8 Skrevet 13. oktober 2025 Denne er enkelt og god, og er fra kokeboken Boller til Burritos, som jeg fant igjen på nett: 2 porsjoner 1/2 løk i skiver 1/2 paprika i strimler 1ss olje 1ss hvetemel 1 dl vann 1 dl matfløte 1/2 fiskebuljongterning 300-400 gr fiskefilet i serveringstykker 1. Skyll, rens og del opp grønnsakene. 2. Varm opp oljen i en kjele. Tilsett løk og paprika og surr til løken er myk og blank. 3. Dryss over melet og bland godt. Spe med vann og matfløte og kok opp. Rør inn fiskebuljonterning. 4. Legg fiskestykkene i sausen. 5. La fisken trekke til den er ferdig, ca 10 min. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #9 Skrevet 13. oktober 2025 Denne er veldig god og enkel. Per person: ris til én 1 ts olje til steking 1/2 løk, finstrimlet 1 ts rød karripasta 1 ts tomatpuré 1/2 ts finrevet, fersk ingefær (kan sløyfes) 1,25 dl kokosmelk 150 – 200 gram torskefilet uten skinn og ben, i biter 1/2 grønn paprika, i terninger salt ev. noen koriander- eller ruccolablader til pynt Kok risen etter anvisning på pakken. Ha oljen i en liten stekepanne eller gryte, og stek løken til den mykner. Rør inn karripasta, tomatpuré og ingefær, og stek ett minutt til. Hell i kokosmelk og kok opp. Legg på fisken og paprikaen, trekk under lokk til fisken er gjennomkokt, det tar knappe fem minutter. Smak sausen til med salt, og middagen er ferdig. (Kilde: https://hurtigmiddag.wordpress.com/category/fisk/) Anonymkode: e11db...895 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #10 Skrevet 13. oktober 2025 Har denne i kjøleskapet nå, synes den er kjempegod 👌 Anonymkode: 22eec...e52 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #11 Skrevet 13. oktober 2025 Hvis du har foodprocessor vil jeg anbefale å lage dine egne fiskekaker om du ikke har prøvd det før. https://www.godfisk.no/oppskrifter/hyse/fiskefarse---grunnoppskrift/ Det går kjemperaskt når du bruker fersk fiskefilet uten skinn. Hyse anbefales oftest, jeg foretrekker lysing om du kan få tak i det. Alternativt 50/50 sei og lyr. Server dem som fiskeburgere i brød, eller med salat, båtpoteter og aioli eller remulade, eller som jeg: med hjemmelaget kålrabistappe, kokte poteter og smeltet smør med gressløk. Ellers lager jeg så mye fersk fisk at jeg har vanskelig for å komme med tips når du spør så åpent! Men her er en litt annerledes vietnamesisk variant som er både enkel og god, sånn bare for å foreslå noe litt annerledes: https://www.thebrickkitchen.com/2015/08/cha-ca-thang-long-vietnamese-turmeric-fish-with-dill/ Anonymkode: 1a05f...b54 4
Margo Skrevet 13. oktober 2025 #12 Skrevet 13. oktober 2025 Fisk er godt ja! Hos oss er lettsaltet torsk med gulrotstuing, poteter, bacon, tyttebær og smeltet smør en slager. Enkelt og godt. Ellers er hjemmelagte fiskepinner i wrap med masse grønnsaker og dressing veldig godt. Ovnsbakt ørret med agurksalat og poteter (jeg liker også dressing til) Panert torskefilet med søtsur saus, grønn og rød paprika og ris.. 4
Fjollefyr Skrevet 13. oktober 2025 #13 Skrevet 13. oktober 2025 (endret) Jeg vil anbefale deg å kjøpe en boks med Bacalao. De 1kg boksene de har på REMA. Legg i litt chili, 2-3 fedd hvitløk og pepper pluss ett par spiseskjeer med olivenolje. Varm det opp i stekeovnen i ildfast form med lokk. De er digg, pluss at de smaker nært sagt hjemmelaget. Åh.. Så nå at tipset allerede er gitt☺️ Endret 13. oktober 2025 av Fjollefyr 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #14 Skrevet 13. oktober 2025 Fiskesuppe er godt, både rød (tomatbasert, gjerne md litt kick) og hvit. Jeg har vanligvis torsk, laks og gjerne litt reker i, men det blir veldig godt med flere fiskeslag og blåskjell i. Har dessverre ingen oppskrift klar akkurat nå, men google. Godt med nystekte rundstykker til. En hverdagsfavoritt er pannestekt eller ovnsbakt laks med hjemmelaget potetmos og smørdampet brokkoli. Husk å servere med sitronbåter og kanskje litt rømme. Pannestekt laks med mangosalsa/salat er en annen favoritt (mango, rødløk, chili, evt avokado). Anonymkode: dd1fa...009 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #15 Skrevet 13. oktober 2025 Enkel og grei oppskrift. Laksefileter En potte fersk balsilikum Salt Pepper 1 terning fiskebuljong Matfløte Del fisken i biter, legg den i en kjele med matfløte som dekker fisken, basilikum, salt, pepper og 1 terning fiskebuljong. Kok opp og la fisken trekke til den er ferdig (ca 5-10 minutter). Kok tagliatelle. Riv over parmesan over fisken og ta på litt fersk basilikum på toppen. Anonymkode: cf445...49e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #16 Skrevet 13. oktober 2025 Stek et stykke torsk i stekepanne. Kok en pose frosne erter med ørlite vann,og mos til ertepuré, tilsett bare en god klart smør i. Server med sitronbåter og kokte poteter. Anonymkode: 75538...bd3 2 1
Pawn Hearts Skrevet 13. oktober 2025 #17 Skrevet 13. oktober 2025 Vi er blitt veldig glad i fisk med glaze. Her er en oppskrift vi har brukt flere ganger med noen variasjoner (bl.a. har vi prøvd flere typer grønnsaker): https://gladkokken.no/oppskrifter/soyaglasert-torsk-med-rakostsalat-enkelt-sunt-og-godt Du kan gjøre den så sterk du vil. Serverer du nudler til, blir retten mer mettende. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #18 Skrevet 13. oktober 2025 https://www.godfisk.no/oppskrifter/sei/osteninspirert-seisuppe/ Denne! Ta litt lime og skvis på toppen. Kinakålet blir omtrent som nudler 👌 Anonymkode: ef273...d91 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #19 Skrevet 13. oktober 2025 Hjemmelagd fiskegrateng og fiskekaker er jo veldig bra. Bruk gode råvarer & oppskrifter. Anonymkode: 7f033...f8d 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #20 Skrevet 13. oktober 2025 Vera skrev (1 time siden): Hos oss er lettsaltet torsk med gulrotstuing, poteter, bacon, tyttebær og smeltet smør en slager. Enkelt og godt. Uer, røkt torsk, eller røkt blåkveite, er slagere med samme tilbehør. Ellers er fiskegrateng med uer en favoritt. Anonymkode: d5e08...0ec 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå