AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:35 #1 Skrevet mandag kl. 09:35 Er det noen her som har kjent noen med hjertesvikt som døde av det? Kan dere fortelle hvordan siste tiden var og hvordan dere skjønte at det gikk mot slutten? Anonymkode: 25490...fe7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:41 #2 Skrevet mandag kl. 09:41 De jeg kjenner med dette har gått god bedring og levd lengre enn forventet, men jeg vet ikke du sikter til mer utviklet diagnose. Jeg sender deg mange varme tanker iallfall, det må være fryktelig vondt å stå i ❤️ Anonymkode: a0c4d...e84 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:41 #3 Skrevet mandag kl. 09:41 Nei, egentlig ikke. Det eneste er en mann jeg var kjæreste med for mange år siden, da vi var unge. Han og jeg var bare venner på Facebook, men ingen kontakt utover det. Han var gift og hadde store barn. Så plutselig ser jeg på FB at han har dødd brått og helt uventet. Om det var på vei til jobb eller på jobb er jeg usikker på, vil ikke spørre heller, men familien hans var i sjokk og sorg over det brå og uventede dødsfallet. Han var bare i slutten av femtiårene. Jeg ANTAR at det var hjertet som var årsaken, da det ofte er det når folk uventet dør veldig brått og i tidlig alder. Anonymkode: 68d7c...a8a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:42 #4 Skrevet mandag kl. 09:42 Dette var et meget rart spørsmål.. Les deg opp om terminalfasen(e) - som ikke bare angår hjertesvikt men livets siste fase. Anonymkode: ed757...a03
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:44 #5 Skrevet mandag kl. 09:44 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De jeg kjenner med dette har gått god bedring og levd lengre enn forventet, men jeg vet ikke du sikter til mer utviklet diagnose. Jeg sender deg mange varme tanker iallfall, det må være fryktelig vondt å stå i ❤️ Anonymkode: a0c4d...e84 Grad 4. Pasienten er veldig dårlig nå AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette var et meget rart spørsmål.. Les deg opp om terminalfasen(e) - som ikke bare angår hjertesvikt men livets siste fase. Anonymkode: ed757...a03 Sorg fører til rare spørsmål. Har ikke gjort annet enn å google de siste dagene. Anonymkode: 25490...fe7 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:00 #6 Skrevet mandag kl. 21:00 Min far hadde det. Begynte å bli dårligere i februar. Hjertet sluttet rett og slett å slå i søvn. Døde mai mnd. Anonymkode: e985f...3d9 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:36 #7 Skrevet mandag kl. 22:36 Jeg var barn, så jeg husker ikke så mye. Men han hadde hjertesvikt pga bivirkning av kreftmedisiner, og var hjertesyk i mange år. Det jeg husker er jo at han var blå på fingre og lepper mot slutten, og frøys mye. Og uendelig, uendelig sliten. Sengeliggende på sykehus, ble trillet i rullestol, fikk klutvask i senga for han orket ikke å være oppe. Han ventet på et donorhjerte, men ventet forgjeves. Han ble 13 år gammel. Anonymkode: 1d2fc...149 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden Min far har hjertesvikt. Han er sliten hele tiden, har blitt en skygge av seg selv og kiloene har rast av og han har blitt en liten krom mann. Det har visstnok skjedd at han har svimt av ett par ganger i 5 sek. Anonymkode: 6f850...506
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.10.2025 den 11.41): Nei, egentlig ikke. Det eneste er en mann jeg var kjæreste med for mange år siden, da vi var unge. Han og jeg var bare venner på Facebook, men ingen kontakt utover det. Han var gift og hadde store barn. Så plutselig ser jeg på FB at han har dødd brått og helt uventet. Om det var på vei til jobb eller på jobb er jeg usikker på, vil ikke spørre heller, men familien hans var i sjokk og sorg over det brå og uventede dødsfallet. Han var bare i slutten av femtiårene. Jeg ANTAR at det var hjertet som var årsaken, da det ofte er det når folk uventet dør veldig brått og i tidlig alder. Anonymkode: 68d7c...a8a Kan og ha vert blodpropp, svoger døde veldig uventet av det som 50 åring. Anonymkode: 6f850...506
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.10.2025 den 11.41): Nei, egentlig ikke. Det eneste er en mann jeg var kjæreste med for mange år siden, da vi var unge. Han og jeg var bare venner på Facebook, men ingen kontakt utover det. Han var gift og hadde store barn. Så plutselig ser jeg på FB at han har dødd brått og helt uventet. Om det var på vei til jobb eller på jobb er jeg usikker på, vil ikke spørre heller, men familien hans var i sjokk og sorg over det brå og uventede dødsfallet. Han var bare i slutten av femtiårene. Jeg ANTAR at det var hjertet som var årsaken, da det ofte er det når folk uventet dør veldig brått og i tidlig alder. Anonymkode: 68d7c...a8a Hjertesvikt er en tilstand, det er ikke synonymt med at hjertet svikter, som hjerteinfarkt. Anonymkode: 99a4e...cf1 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden Min mor har grad 3. Og hatt det i 4 år nå. Orker ikke ting som før osv Var prat om pacemaker men ble plutselig avsluttet fra hjerteavdelingen da ho fikk demens diagnose da sa de på sykehuset at de ikke ønsket å operere allikevel. Vi pårørende har ikke fått noe ordentlig svar hvorfor de ikke ville sette inn pga demens. Noe som da endte med når ho egentlig skulle tatt en operasjon i narkose ble dene oprasjone ikke gjort pga hjertet. De var redd ho ikke ville tåle narkose. Så ble da gjort mens ho var våken. Så sitter med følelsen skjer det noe vil ho dø siden hjertet tåler så lite og det ikke blir satt inn pacemaker. Har og fått nyresvikt grad 2 Anonymkode: 88b6e...097
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min mor har grad 3. Og hatt det i 4 år nå. Orker ikke ting som før osv Var prat om pacemaker men ble plutselig avsluttet fra hjerteavdelingen da ho fikk demens diagnose da sa de på sykehuset at de ikke ønsket å operere allikevel. Vi pårørende har ikke fått noe ordentlig svar hvorfor de ikke ville sette inn pga demens. Noe som da endte med når ho egentlig skulle tatt en operasjon i narkose ble dene oprasjone ikke gjort pga hjertet. De var redd ho ikke ville tåle narkose. Så ble da gjort mens ho var våken. Så sitter med følelsen skjer det noe vil ho dø siden hjertet tåler så lite og det ikke blir satt inn pacemaker. Har og fått nyresvikt grad 2 Anonymkode: 88b6e...097 Narkose vil som oftest få demenssykdommen til å "blomstre". Anonymkode: 10279...9cd 1
ms. Perfect Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden Den aller siste tiden er ofte preget av mye ødemer, også i lungene. Det fører til surkling og tungpust. Pasienten vil også være kald og evt blå på fingre og tær, og blå på leppene. Det er heldigvis god lindring i de fire siste medikamentene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå