AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #1 Skrevet 13. oktober 2025 Det er aksjonsdag en dag i denne uka på skolen hvor foreldre, besteforeldre etc kan være med i 2 timer, midt på dagen (sikkert kaffe, kake og utstilling). Både jeg og mannen er på jobb da. Begge jobber dagtid uten mulighet for hjemmekontor. Det er utrolig vanskelig å ta fri sånn midt på dagen samt at det er tar 30 minutter å komme seg dit fra jobb (en vei). Sådan et vil gå med 3 timer + uansett samt at når opplegget er ferdig så er jo skoledagen deres også ferdig. Så om jeg skal ta fri så rekker jeg å være på jobb 2,5 timer før jeg må ta fri resten av dagen. Drar jeg tilbake til jobb etter arrangementet er det knapt en time igjen av arbeidsdagen. Når jeg nå snakket med barnet om at vi ikke får til å delta så blir jo h*n lei seg og da får jo jeg dårlig samvittighet.. Drar dere alltid på slike arrangementer når det innebærer at dere må ta fri nesten en hel arbeidsdag? Vi har ingen besteforeldre i nærheten dessverre. Anonymkode: 247f6...057
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #2 Skrevet 13. oktober 2025 Nei, det gjør vi ikke. Aldri gjort heller siden alt med skole skjer etter jobb. Det her burde blitt tatt opp foreldremøte. Ser ikke poenget med det. Anonymkode: 0c182...395 3
mommyaka Skrevet 13. oktober 2025 #3 Skrevet 13. oktober 2025 Litt teit at de tar det midt på dagen. Dette burde jo vært etter skoletid
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #4 Skrevet 13. oktober 2025 Det beste hadde jo riktig at det starter etter skoletid men spørs om det har noe med lærernes arbeidsdag å gjøre da? At det blir på en måte overtid for deres del om det skal arrangeres etter skoletiden. Anonymkode: 247f6...057
Salmonella Skrevet 13. oktober 2025 #5 Skrevet 13. oktober 2025 (endret) 🙈 Endret 13. oktober 2025 av Salmonella Feil
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #6 Skrevet 13. oktober 2025 Snakk med foreldrene tiL ditt barns venner. Kanskje noen av de skal og kan være der for ditt barn også. Jeg har alltid hatt mulighet til slikt, og tatt på meg et par ekstra barn i den sammenheng. Anonymkode: 74ce8...988 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #7 Skrevet 13. oktober 2025 Selvsagt prioriterer dere skolen. Ta avspassering. Anonymkode: 0d51d...69c
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #8 Skrevet 13. oktober 2025 Stakkars barn. Selvfølgelig prioriterer vi slike ting, begge vi foreldrene. Anonymkode: 62401...b69
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #9 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvsagt prioriterer dere skolen. Ta avspassering. Anonymkode: 0d51d...69c Nå er det jo ikke alle som kan avspasere eller bare få fri for slike ting. Snakk om å være navlebeskuende Anonymkode: 2e4b5...ab0 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #10 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stakkars barn. Selvfølgelig prioriterer vi slike ting, begge vi foreldrene. Anonymkode: 62401...b69 Igjen, ikke alle har denne fleksibiliteten på jobb. Ts, jeg har selv både fleksitid og mulighet til hjemmekontor, men det er det langt fra alle som har. Synes det er en uting å legge slik midt på dagen i regi av skolen. De gjorde det her en gang også og det preget tydelig de barna som ikke hadde foreldre som kunne møte, så det har ikke blitt arrangert ting på slike tidspunkter igjen. Anonymkode: 2e4b5...ab0 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #11 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Stakkars barn. Selvfølgelig prioriterer vi slike ting, begge vi foreldrene. Anonymkode: 62401...b69 Selvsagt. Dette er KG. Alle her har fleksible jobber og de som ikke har en fleksibel jobb, er ikke egnet som forelder. Anonymkode: e2b20...57f
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #12 Skrevet 13. oktober 2025 Aksjonsdag, hva er det? Er det en demonstrasjon mot nedleggelse av skolen eller noe sånt? Hvis det er en aksjon for en sak dere brenner for, ville jeg tatt fri fra jobb. Om det bare er et (rart) ord for en vanlig sosial sammenkomst ville jeg ha ignorert det. Skolebarn er store nok til å forstå at foreldrene ikke nødvendigvis kan delta på alt sånt. Anonymkode: 64415...2e0
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #13 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aksjonsdag, hva er det? Er det en demonstrasjon mot nedleggelse av skolen eller noe sånt? Hvis det er en aksjon for en sak dere brenner for, ville jeg tatt fri fra jobb. Om det bare er et (rart) ord for en vanlig sosial sammenkomst ville jeg ha ignorert det. Skolebarn er store nok til å forstå at foreldrene ikke nødvendigvis kan delta på alt sånt. Anonymkode: 64415...2e0 Sannsynligvis har det med den forestående tv-aksjonen å gjøre! Anonymkode: a1619...e59
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #14 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aksjonsdag, hva er det? Er det en demonstrasjon mot nedleggelse av skolen eller noe sånt? Hvis det er en aksjon for en sak dere brenner for, ville jeg tatt fri fra jobb. Om det bare er et (rart) ord for en vanlig sosial sammenkomst ville jeg ha ignorert det. Skolebarn er store nok til å forstå at foreldrene ikke nødvendigvis kan delta på alt sånt. Anonymkode: 64415...2e0 Jeg tenker fn-dag eller noe sånt. Anonymkode: e2b20...57f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2025 #15 Skrevet 14. oktober 2025 Jeg synes det er en skikkelig uting å legge slikt i ordinær arbeidstid. Det er jo akkurat slike ting lærerne skal ta på kveldstid (derav masse avspasering i skolens ferier). Spnne ting er så gøy for ungene og så utrolig viktig å ha foreldre med på. Selv kam både jeg og mannen ta avspasering til slikt, men kjenner mange som bl.a jobber i helsevesenet som ikke kan det. Det er skikkelig dårlig gjort overfor deres barn. En ting er Luciafrokost/evt. julefrokost. Ellers tenker jeg det bør arrangeres på ettermiddag/kveld om det skal være noe ekstra. Anonymkode: ae900...599
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2025 #16 Skrevet 14. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 13.10.2025 den 7.10): Det er aksjonsdag en dag i denne uka på skolen hvor foreldre, besteforeldre etc kan være med i 2 timer, midt på dagen (sikkert kaffe, kake og utstilling). Både jeg og mannen er på jobb da. Begge jobber dagtid uten mulighet for hjemmekontor. Det er utrolig vanskelig å ta fri sånn midt på dagen samt at det er tar 30 minutter å komme seg dit fra jobb (en vei). Sådan et vil gå med 3 timer + uansett samt at når opplegget er ferdig så er jo skoledagen deres også ferdig. Så om jeg skal ta fri så rekker jeg å være på jobb 2,5 timer før jeg må ta fri resten av dagen. Drar jeg tilbake til jobb etter arrangementet er det knapt en time igjen av arbeidsdagen. Når jeg nå snakket med barnet om at vi ikke får til å delta så blir jo h*n lei seg og da får jo jeg dårlig samvittighet.. Drar dere alltid på slike arrangementer når det innebærer at dere må ta fri nesten en hel arbeidsdag? Vi har ingen besteforeldre i nærheten dessverre. Anonymkode: 247f6...057 Bhg gjorde slikt før her midt i arbeidstiden, tok det opp med FAU og fikk det flyttet til slutten av dagen. Da kunne flere stille. Så vi byttet da på å ta oss fri de siste timene de gangene for å delta. I skolen er alt sånt på ettermiddagen, utenom utviklingssamtaler. De skjer i arbeidstid. Anonymkode: 740e2...ab3
Ullvott Skrevet 14. oktober 2025 #17 Skrevet 14. oktober 2025 Inntrykket fra min arbeidsplass er at foreldre avspaserer de timene det tar å delta på slike ting. Og det blir en del slike greier i løpet av et år. Heldigvis er de fleste skolene i området lure nok til å enten legge arrangementene mot slutten av, eller aller først på dagen. Det gir som regel færre fraværstimer. Hvis mulig har det også vært kombinert med hjemmekontor.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2025 #18 Skrevet 14. oktober 2025 Hvis du ikke har mulighet til å fri eller avspasere så kan du jo ikke. Er bare å akseptere det. Snakk heller med noen andre foreldre og be dem ta et par bilder av ditt barn. Anonymkode: 9d4bc...ce8 2
LilleMy_09 Skrevet 14. oktober 2025 #19 Skrevet 14. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 13.10.2025 den 11.58): Stakkars barn. Selvfølgelig prioriterer vi slike ting, begge vi foreldrene. Anonymkode: 62401...b69 Det er faktisk ikke alle har fleksible jobber eller mulighet til å avspasere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå