Gå til innhold

Blodig avføring å ekle detaljer..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er plaget med kronisk forstoppelse og hemoroider. Har blitt tidligere godt oppfølgt på sykehuset ang forstoppelse og hemoroider. Men så ble det avsluttet da.. Har også blitt sjekket for chrons/ulcerøs kolitt. 

Har tidvis mye blødninger og slim fra endetarm, utenom avføring. Går konstant med bind i trusa for at jeg lekker blod. I går skulle jeg hente noe i garasjen, å jeg kjente at trusa fylte seg. Gikk inn å det var blod nedover beina. Satte meg på do å det bare rant ut. Skulle vaske meg, å på kluten lå der en stor klump på størrelse med en svær grønn drue, nesten like stor som en daddel. Med pågående blødninger. Jeg blødde ut 3 kluter med blod, å badet så ut som en massakre 😂😳 Kjæresten sa jeg måtte ringe legevakten, gjorde jo det. Men selvsagt ikke akutt nok 😌 Har hatt blødninger siden i går, men i mye mindre grad.. Noen som har erfaringer? 

Anonymkode: 42fe4...0aa

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det va koagelen som kom ut av seg selv. Og det kan du jo være glad for for de må vanligvis skjæres ut. Veneutposninger danner ofte en stor blodpropp, som blir stående fast der. 
Det viktige for deg nå er å unngå ny hemoride. Bruke scheriproct, stikkpille og krem. Og forsøk unngå forstoppelse. Ved forstoppelse presser man hemoriden større. 

Anonymkode: ce319...6b0

Skrevet

Uff! 
Høres ut som en forferdelig ekkel og vond opplevelse.

Får du noen hjelp fra fastlegen? 

Er det noe du kan merke at hjelper? 

F. eks å spise fiberrik mat, å gå turer, å drikke mye vann, osv?

Anonymkode: 7b360...cf8

Skrevet

Har ingenting å bidra med utenom sympati. Fy faen så jævlig.

Hvis du ikke allerede gjør det synes jeg du skal mase deg til mer utredning og hjelp, du kan ikke ha det slik. 

Anonymkode: b12ca...fd9

Skrevet

Takk for svar. Jeg har mange flere hemoroider også. Mange utvendige som kommer ut med avføringen. Men trykker den tilbake etterpå.. 

Har blitt fulgt opp somsagt på sykehus, var jevnlig til stomi-sykepleier. Jeg har gått på alle slags midler for å få bukt med det, også noe reseptbelagt som kostet dyre dommer. Alt det her har ødelagt deler av peristaltikken. Har vært gjennom flere undersøkelser som å svelge radioaktive piller for å sjekke hvor fort ting går gjennom «systemet», tatt en undersøkelse som heter decografi? ++

Enden på visa er at dem vil ikke gjøre noe med hemoroidene før jeg har fått bukt på forstoppelsen. Fra å ikke klare å få tømt meg selv i det hele tatt, så klarer jeg nå å tømme meg naturlig 1-2 ganger i uka.. 😌 Men det er fortsatt ikke nok.. 

Skal sies at jeg har alltid vært plaget med hemoroider siden første fødsel for 13 år siden. Var da jevnlig inne å fjernet med strikk. Men etter jeg fødte sistemann for 7 år siden har jeg blitt forstoppet i tillegg. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det va koagelen som kom ut av seg selv. Og det kan du jo være glad for for de må vanligvis skjæres ut. Veneutposninger danner ofte en stor blodpropp, som blir stående fast der. 
Det viktige for deg nå er å unngå ny hemoride. Bruke scheriproct, stikkpille og krem. Og forsøk unngå forstoppelse. Ved forstoppelse presser man hemoriden større. 

Anonymkode: ce319...6b0

Så den kan løsne av seg selv? Har googla meg i hel, men ikke lest at det er mulig noen plass. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...