Stinali Skrevet 20. oktober 2025 #61 Skrevet 20. oktober 2025 Jeg er overrasket over budsjettet. Jeg tror ikke ap skjønner hvor stor skade det er å trekke tilbake valgløfter nå som reduksjon av studielån i utvalgte kommuner samt gratis ferje er fjernet. Min tillit er borte. Samtidig så er det greit at ulike tilskudd til barnefamilier reduseres littegrann om det nå ble tilgodesett alle husholdninger på en person. Aner det samme som en annen her at dette er kalkulert for å ha noe å forhandle med. De skjønner ikke hvor mye de skader eget parti. 4
brainstorm Skrevet 20. oktober 2025 #62 Skrevet 20. oktober 2025 Stinali skrev (7 minutter siden): Aner det samme som en annen her at dette er kalkulert for å ha noe å forhandle med. De skjønner ikke hvor mye de skader eget parti. Helt klart. Men det virker jo nesten som de har glemt at de nå er alene i regjering. Før kunne de love ting, uten at det var løftebrudd når de ikke fikk flertall for alle løftene. Men det budsjettet som er lagt frem nå er jo helt og holdent deres eget. Og Jonas står hvit i ansiktet og sier han ikke har løyet, men det eneste alternativet er jo at han har vært helt uvitende om innholdet i eget budsjett. Så han kommer ikke bedre ut av saken ved å nekte for at det er løgn. Og hvor er Stoltenberg oppe i det hele? Han har vel ikke laget budsjett helt på egenhånd? Han glemte igjen det forrige budsjettet sitt i barnehagen, kanskje han har fått med seg noen sider derfra, uten kutt i studielån og gratis ferjer? 3
Alizee Skrevet 21. oktober 2025 #63 Skrevet 21. oktober 2025 Druid skrev (På 16.10.2025 den 9.39): Det er så, men gitt fjoråret, og i perspektiv av sist gang vi hadde så lave resorvarer så sent på høsten, ser det dårlig ut. Dette var jo gode nyheter hvis det stemmer https://www.nettavisen.no/okonomi/tor-reier-lilleholt-tror-stromprisen-i-tyskland-og-norge-vil-stupe-i-2026/s/5-95-2678359
Druid Skrevet 21. oktober 2025 #64 Skrevet 21. oktober 2025 Alizee skrev (10 minutter siden): Dette var jo gode nyheter hvis det stemmer https://www.nettavisen.no/okonomi/tor-reier-lilleholt-tror-stromprisen-i-tyskland-og-norge-vil-stupe-i-2026/s/5-95-2678359 jepp, men akkurat den siste der : Sitat Den samme analysen viser at prisforskjellene innad i Norge mer eller mindre forsvinner innen 2030. var ekstremt spekulativ...skulle likt å se tankegangen bak den. Uansett : Jeg tror det når jeg ser det. Det var en memgde faktorer der som ble tatt veldig lett.
brainstorm Skrevet 21. oktober 2025 #65 Skrevet 21. oktober 2025 Dermed gjorde AP kuvending igjen, de hadde vel kanskje ikke noe valg. Da må vi likevel betale folks ferjeutgifter og studielån, og et egentlig overraskende fornuftig budsjett er historie. Så gjenstår det å se hva som blir kuttet i, de andre partiene vil jo også ha sitt når Senterpartiet fikk det som de ville. 1
Perine Skrevet 21. oktober 2025 Forfatter #66 Skrevet 21. oktober 2025 Det var godt at AP snudde i disse betente budsjettpostene. Det var de helt nødt til, men de har gjort stor skade for seg selv, kanskje uopprettelig. Nå faller de allerede på meningsmålingene. Jeg ønsker ingen blå regjering, og håper at disse rødgrønne klarer å komme videre på et vis. Det ser faktisk ikke særlig bra ut, siden alle har dyre krav. 2
Alizee Skrevet 21. oktober 2025 #67 Skrevet 21. oktober 2025 (endret) Perine skrev (7 minutter siden): Det var godt at AP snudde i disse betente budsjettpostene. Det var de helt nødt til, men de har gjort stor skade for seg selv, kanskje uopprettelig. Nå faller de allerede på meningsmålingene. Jeg ønsker ingen blå regjering, og håper at disse rødgrønne klarer å komme videre på et vis. Det ser faktisk ikke særlig bra ut, siden alle har dyre krav. Det hjelper da ikke at de snur. Løgnene er det største problemet og kan ikke rettes opp, og de lyver til og med om at de lyver. Løgnene vil ingen ende ta, og det var ikke første og ikke siste gang. Eneste grunnen til at de snudde nå er fordi de ble så tydelig avslørt og at de ikke kom noen annen vei. Alt handler om å redde seg selv så de kan fortsette svindlingen og lureriet. Ingen normale folk kan vel få tillit til disse igjen nå. I så fall blir jeg flau over å være norsk. Endret 21. oktober 2025 av Alizee 3 4
Alizee Skrevet 21. oktober 2025 #68 Skrevet 21. oktober 2025 Midt under all kritikken rundt løgner og statsbudsjett, så reiste Stoltenberg på bokturné for å promotere egen bok. Og det var mannen som reddet AP og sørget for tidenes sjokkmåling og oppslutning. https://www.nationen.no/stoltenberg-dro-pa-bokturn-midt-i-budsjettstormen/s/5-148-808747 2 3
Guttibobledress Skrevet 21. oktober 2025 #69 Skrevet 21. oktober 2025 Det har i flere år nå blitt påpekt at det er ett eller annet helt galt internt i AP, og basert på Debatten i dag virker det som om reaktorkjernen nå nærmer seg nedsmelting. Bare… flaut. 3 3
Guttibobledress Skrevet 21. oktober 2025 #70 Skrevet 21. oktober 2025 Alizee skrev (56 minutter siden): Midt under all kritikken rundt løgner og statsbudsjett, så reiste Stoltenberg på bokturné for å promotere egen bok. Og det var mannen som reddet AP og sørget for tidenes sjokkmåling og oppslutning. https://www.nationen.no/stoltenberg-dro-pa-bokturn-midt-i-budsjettstormen/s/5-148-808747 Valget til Stoltenberg sto mellom å ta ansvar for part og velgere i en krisesituasjon, eller mele sin egen kake. …litt som da Støre forsvant under strømkrisen (ville heller bruse med fjærene utenriks) og i stedet hev Marte Mjøs Persen under bussen. 4 1
Perine Skrevet 29. november 2025 Forfatter #71 Skrevet 29. november 2025 Blir de enige? Vil MDG og SV velte regjeringen?
Stina234 Skrevet 29. november 2025 #72 Skrevet 29. november 2025 Perine skrev (57 minutter siden): Blir de enige? Vil MDG og SV velte regjeringen? Det håper jeg da inderlig. Alernativet er at AP går med på deres vanvittige krav. 4 1
Perine Skrevet 29. november 2025 Forfatter #73 Skrevet 29. november 2025 (endret) Stina234 skrev (6 minutter siden): Det håper jeg da inderlig. Alernativet er at AP går med på deres vanvittige krav. Hvis de vil velte regjeringen, tror de virkelig at de vil få gjennomslag hos den andre siden? Kravene deres hører ikke til i budsjettforhandlingene, så der er jeg enig med Vedum. AP virker heldigvis ennå steile på sitt. Endret 29. november 2025 av Perine
Perine Skrevet 29. november 2025 Forfatter #74 Skrevet 29. november 2025 (endret) Nå er det brudd, så dette kan gå hvor som helst. Aktivistene fra MDG har brutt forhandlingene. Bekrefter: - Vi er ute Nrk skriver "For Aps forslag til løsning har så langt bare gjort at MDG har irritert seg grønne." 😂Er MDG helt grønne? – Ytring Endret 29. november 2025 av Perine 2
Stina234 Skrevet 29. november 2025 #75 Skrevet 29. november 2025 Perine skrev (1 time siden): Hvis de vil velte regjeringen, tror de virkelig at de vil få gjennomslag hos den andre siden? Kravene deres hører ikke til i budsjettforhandlingene, så der er jeg enig med Vedum. AP virker heldigvis ennå steile på sitt. Det vil de helt sikkert ikke. Om regjeringen veltes så må det velges ny regjering. 2 1
MorTil2 Skrevet 29. november 2025 #76 Skrevet 29. november 2025 Perine skrev (4 timer siden): Hvis de vil velte regjeringen, tror de virkelig at de vil få gjennomslag hos den andre siden? Kravene deres hører ikke til i budsjettforhandlingene, så der er jeg enig med Vedum. AP virker heldigvis ennå steile på sitt. Det er SP og AP som hevder at kravene er utenfor budsjettet. Vi vet jo ikke hva kravene har vært. Man kan mene hva man vil om MDG, men jeg synes det står respekt av et parti som står for verdiene sine. Heller det enn SV, som gir et ultimatum, så ikke mener å ha gitt det allikevel. Trekker seg fra forhandlingene, og så mener at de ikke har gjort det allikevel. SV er et skikkelig rotete, hodeløst parti. MDG har i det minste hodet på plass, uansett hva man måtte mene om politikken, Nå er jeg veldig spent på hva Rødt har gitt for å fortsette ved maktens bord. 1
Stina234 Skrevet 29. november 2025 #77 Skrevet 29. november 2025 MorTil2 skrev (35 minutter siden): Det er SP og AP som hevder at kravene er utenfor budsjettet. Vi vet jo ikke hva kravene har vært. Man kan mene hva man vil om MDG, men jeg synes det står respekt av et parti som står for verdiene sine. Heller det enn SV, som gir et ultimatum, så ikke mener å ha gitt det allikevel. Trekker seg fra forhandlingene, og så mener at de ikke har gjort det allikevel. SV er et skikkelig rotete, hodeløst parti. MDG har i det minste hodet på plass, uansett hva man måtte mene om politikken, Nå er jeg veldig spent på hva Rødt har gitt for å fortsette ved maktens bord. Forstod det slik at MDG gikk ut fordi de ikke fikk gjennomslag for utfasing av oljeaktiviteten. Det vart da enda godt, de hadde satt tusenvis av arbeidsplasser i fare og kjørt Norsk økonomi nedom og hjem. 8 1
Blikket Skrevet 29. november 2025 #78 Skrevet 29. november 2025 Stina234 skrev (33 minutter siden): Forstod det slik at MDG gikk ut fordi de ikke fikk gjennomslag for utfasing av oljeaktiviteten. Det vart da enda godt, de hadde satt tusenvis av arbeidsplasser i fare og kjørt Norsk økonomi nedom og hjem. Ser ikke for meg at MdG kaster Støre regjeringen, for en blå regjering styrt av et sterkt FrP vil garantert være ennå mindre miljøvennlig enn Støre regjeringen. Det blir isåfall en politisk markering ala den hvor Carl I Hagen og FrP i 1986 kastet Willoch regjeringen grunnet avgifter. 1
CAPS LOCK Skrevet 29. november 2025 #79 Skrevet 29. november 2025 Stina234 skrev (5 timer siden): Det håper jeg da inderlig. Alernativet er at AP går med på deres vanvittige krav. Selv om AP ikke får med seg SV og MDG, så kan de likevel få flertall for et statsbudsjett ved å forhandle med SP, Rødt, Høyre, FrP, Venstre og/eller KrF
Perine Skrevet 29. november 2025 Forfatter #80 Skrevet 29. november 2025 CAPS LOCK skrev (27 minutter siden): Selv om AP ikke får med seg SV og MDG, så kan de likevel få flertall for et statsbudsjett ved å forhandle med SP, Rødt, Høyre, FrP, Venstre og/eller KrF Jo, men jeg ser ikke for meg at verken MDG eller SV heller vil støtte en ny regjering med Listhaug som statsminister. Disse partiene holder til på forskjellige planeter når det gjelder oljepolitikken. De er jo klar over at dette er alternativet. Det er uansett litt spennende når det koker litt over i forhandlingene Håper at det går bra. Så langt har de jo blitt enige om flere fine forslag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå