AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #1 Skrevet 12. oktober 2025 Barn som går i 2 eller 3 klasse hvor mange brødskiver har de med i matpakke på skolen? I tillegg til litt frukt og sånt. Gutten vil ikke ha mer en 2 skiver. Noen ganger blir begge skivene spist opp andre ganger kun en. Ellers har han med en frukt. Syns det er litt lite for 8 åring Anonymkode: 15d9b...8a9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #2 Skrevet 12. oktober 2025 2. klassingen har typisk med seg to brødskiver eller tilsvarende, frukt og grønt og akkurat nå for tiden, et hardkokt egg til å spise på/til den ene brødskiva. Anonymkode: 0af63...708 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #3 Skrevet 12. oktober 2025 Det er jo ikke noe vits å sende med mer enn det som blir spist, det blir mye matsvinn. Min 2. klassing spiser sjelden mer enn 1 brødskive, så jeg har også oppi en youghurt eller muslistang, bananpannekaker eller lignende. Frukt er hun ikke glad i. Anonymkode: b2913...db2 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #4 Skrevet 12. oktober 2025 Min andre klassing spiser ikke brød. Sender ofte med to knekkebrød, men kun ett blir spist. Men frukt og grønt blir alltid spist opp. Anonymkode: af101...993
Gaia Skrevet 12. oktober 2025 #5 Skrevet 12. oktober 2025 Barn i den alderen spiser veldig ulikt, Vi har to måltider på skolen der jeg jobber, og de fleste guttene spiser tre-fire brødskiver i løpet av en dag. Send evt. med to brødskiver, en frukt og en yoghurt?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #6 Skrevet 13. oktober 2025 Har du prøvd å sende med skikkelig mat i stedet, eller i alle fall variasjon, der brød er en av tingene som roteres? Det vekker ofte mer matglede. Og er også sunnere for en kropp i vekst. Anonymkode: 10ea2...0e7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #7 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Barn som går i 2 eller 3 klasse hvor mange brødskiver har de med i matpakke på skolen? I tillegg til litt frukt og sånt. Gutten vil ikke ha mer en 2 skiver. Noen ganger blir begge skivene spist opp andre ganger kun en. Ellers har han med en frukt. Syns det er litt lite for 8 åring Anonymkode: 15d9b...8a9 Har barnehagebarn. Men sender du kun med brødskiver? Kanskje det hjelper å variere litt mer? Vi varierer matpakkene til våre barn, men sender alltid med 1 porsjon yoghurt + frukt/ grønnsaker. F.eks 2 skiver eller 3 knekkebrød, eventuelt en wrap eller noe annet (middagsrester i mattermos), grove vafler, grove pizzasnurrer med salami /skinke eller pastasalat med forskjellige grønnsaker. Pizzasnurrer og vafler kan fint fryses ned, så der lager jeg opp større porsjoner så vi har til matpakker og middag på travle dager. frukt / grønnsaker, en drikkeyoghurt eller yoghurtbeger, og gjerne noe snacks som ost (mozzarella staver f.eks), spekepølse, og oliven. dette er for 2 måltider. Opplever at det meste blir spist.. De får også 1 måltid + frukt i barnehagen så spiser jo en del utenom matpakken også. Anonymkode: 1996b...cfb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #8 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Har barnehagebarn. Men sender du kun med brødskiver? Kanskje det hjelper å variere litt mer? Vi varierer matpakkene til våre barn, men sender alltid med 1 porsjon yoghurt + frukt/ grønnsaker. F.eks 2 skiver eller 3 knekkebrød, eventuelt en wrap eller noe annet (middagsrester i mattermos), grove vafler, grove pizzasnurrer med salami /skinke eller pastasalat med forskjellige grønnsaker. Pizzasnurrer og vafler kan fint fryses ned, så der lager jeg opp større porsjoner så vi har til matpakker og middag på travle dager. frukt / grønnsaker, en drikkeyoghurt eller yoghurtbeger, og gjerne noe snacks som ost (mozzarella staver f.eks), spekepølse, og oliven. dette er for 2 måltider. Opplever at det meste blir spist.. De får også 1 måltid + frukt i barnehagen så spiser jo en del utenom matpakken også. Anonymkode: 1996b...cfb Varmer du middagsrestene i micro før du har det i mattermos? Og hvilken mattermos bruker dere? Anonymkode: 15d9b...8a9
k4ren Skrevet 13. oktober 2025 #9 Skrevet 13. oktober 2025 To skiver på korte dager, tre på lang dag. Og frukt. Forskjellig pålegg på alt så klart.
moomino Skrevet 13. oktober 2025 #10 Skrevet 13. oktober 2025 Våres hadde kun 2 skiver og frukt og en yoghurt. Så til tider ikke spist opp. Men vet årsaken. De fikk kun 10 min inne i klssse rommet til å spise så ble de fulgt it, fikk ikke lov å ta med maten ut. Dette var på kommunal skole. Ungene byttet til privat skole i 2 og 4 klasse der fikk de mat og der satt de ved bordet i 35 min og 25 min ut etter mat. Da spiste de litt mer. Så kan fint være det at de har for kort tid til å spise mer samtidig hvis de drar hjem rett etter skolen og har spist frokost er nå ikke 2 brødskiver med frukt då lite, hvis de får mat med en gang de kommer hjem
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #11 Skrevet 13. oktober 2025 Ikke 2., men 1. klasse-gutt som er stor for alderen og aktiv. Han har med 1/2 eple i biter til fruktpause tidlig på dagen, 2 brødskiver med rikelig med pålegg + grønnsaker, ofte sherrytomater til lunsj, har skolemelk, og så får de mat på sfo. Der spiser han stort sett ei brødskive i følge han selv. Han spiser stort sett opp maten og mener det er nok. Av og til sier han at han ikke rakk å spise opp. Anonymkode: ce82c...d51
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #12 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Varmer du middagsrestene i micro før du har det i mattermos? Og hvilken mattermos bruker dere? Anonymkode: 15d9b...8a9 Varmer opp og har det i termosen ja kan brukes til kald mat også. Kjøleskapsgrøt, eller yoghurt med müsli f.eks! Tror det er Done By deer, men tenkte kjøpe Stanley. Vi er veldig fornøyd med de vanlige termosene fra Stanley, og mattermosen har medfølgende skje/ gaffel som henger på termosen. Anonymkode: 1996b...cfb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #13 Skrevet 13. oktober 2025 moomino skrev (2 timer siden): Våres hadde kun 2 skiver og frukt og en yoghurt. Så til tider ikke spist opp. Men vet årsaken. De fikk kun 10 min inne i klssse rommet til å spise så ble de fulgt it, fikk ikke lov å ta med maten ut. Dette var på kommunal skole. Ungene byttet til privat skole i 2 og 4 klasse der fikk de mat og der satt de ved bordet i 35 min og 25 min ut etter mat. Da spiste de litt mer. Så kan fint være det at de har for kort tid til å spise mer samtidig hvis de drar hjem rett etter skolen og har spist frokost er nå ikke 2 brødskiver med frukt då lite, hvis de får mat med en gang de kommer hjem Hvilken privatskole er det som serverer mat?? Hvor i landet? Anonymkode: 15d9b...8a9
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #14 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvilken privatskole er det som serverer mat?? Hvor i landet? Anonymkode: 15d9b...8a9 Innlandet. Her hadde de varm mat 2 dager i uka( alt fra fiskeretter ,kjøtt retter, hjemme laget pizza, pasta, de fikk og vilt kjøtt om høsten ) 3 dager i uka hadde de brødmat med pålegg osv. Barnehagen hadde og dette. Hadde fast tur dag hvor de var ute hele dagen, laget mat på bål, primus osv. Var med på jakt, var med på krepse fiske om høsten, fikk være med å dra opp garn, var avgårde å tok opp potet, plukket bær osv, og lærte å lage og behandle maten Anonymkode: 8d702...6bd
Ny Bruker Skrevet 13. oktober 2025 #15 Skrevet 13. oktober 2025 To matpakker med 4 brødskiver i hver (til skole og til SFO). Får også melk og frukt på skolen.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #16 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er jo ikke noe vits å sende med mer enn det som blir spist, det blir mye matsvinn. Min 2. klassing spiser sjelden mer enn 1 brødskive, så jeg har også oppi en youghurt eller muslistang, bananpannekaker eller lignende. Frukt er hun ikke glad i. Anonymkode: b2913...db2 Matsvinn? De får spiser resten når de kommer hjem. Anonymkode: c9522...dcf
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #17 Skrevet 13. oktober 2025 To skiver. Og en frukt/grønnsak. Han spiser ikke mer. Anonymkode: a577f...32c 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #18 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Matsvinn? De får spiser resten når de kommer hjem. Anonymkode: c9522...dcf Har ikke bedt mine spise svette brødskiver som har ligget i sekken siden morgenen når de kommer hjem, nei. Gjerne 8 timer det. Hadde ikke fristet å spise selv akkurat. Da smører jeg heller i forhold til hva som faktisk blir spist. Anonymkode: b2913...db2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #19 Skrevet 13. oktober 2025 2. klasse. 1,5 brødskive + en type frukt/ bær og en type grønnsaker. Varierer gjennom uka. Anonymkode: 481ce...d16
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #20 Skrevet 13. oktober 2025 Min 8.kl har 2 brødskiver,wraps, eller middsgsrester i matboksen. Litt frukt ved side av. Det holder for henne iallefall Anonymkode: 8b0b2...c46
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå