AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #1 Skrevet 12. oktober 2025 Da snakker jeg ikke om økonomisk som tindersvindleren, men at noen utgir seg for å være en annen? Jeg har noen ganger lurt på om damer som har matchet med meg og chattet med meg kjenner meg fra før. De har navn og bilde jeg ikke kjenner, men får en følelse av at de er en annen enn de utgir seg for? For å få info fra meg. Anonymkode: efba6...631
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #2 Skrevet 12. oktober 2025 Nei, det har aldri skjedd at noen har blitt lurt på Tinder. Spesielt ikke kåte menn. Anonymkode: 61d60...c21 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #3 Skrevet 12. oktober 2025 Hva slags info? Jobber du i UD, som advokat eller med finans? Anonymkode: 91071...113
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #4 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har noen ganger lurt på om damer som har matchet med meg og chattet med meg kjenner meg fra før. De har navn og bilde jeg ikke kjenner, men får en følelse av at de er en annen enn de utgir seg for? For å få info fra meg. Anonymkode: efba6...631 Du høres litt paranoid ut..? Hva har du egentlig gjort mot folk som skulle tilsi at de oppretter falske profiler for å lure deg slik? Virker meget merkelig. Anonymkode: 6f885...df9 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #5 Skrevet 12. oktober 2025 Ts her. Har opplevd at et par damer har spurt meg mye ut om hvordan jeg har vært i mine tidligere forhold, om jeg har vært utro osv. Jeg har etterpå tenkt litt på om dette kan være ekser av meg som spør meg ut, forkledt som nye damer? Anonymkode: efba6...631
Grønnsaksvaffel Skrevet 12. oktober 2025 #6 Skrevet 12. oktober 2025 Ja, selvsagt kan det være noen som gjør det.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #7 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva slags info? Jobber du i UD, som advokat eller med finans? Anonymkode: 91071...113 Neida, jobber på butikk. Ts Anonymkode: efba6...631
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #8 Skrevet 12. oktober 2025 Grønnsaksvaffel skrev (5 minutter siden): Ja, selvsagt kan det være noen som gjør det. Kan man finne ut av hvem som befinner seg bak en profil, sånn at man kan være sikker? Ts Anonymkode: efba6...631
Grønnsaksvaffel Skrevet 12. oktober 2025 #9 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan man finne ut av hvem som befinner seg bak en profil, sånn at man kan være sikker? Ts Anonymkode: efba6...631 Det vet jeg ingenting om.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #10 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts her. Har opplevd at et par damer har spurt meg mye ut om hvordan jeg har vært i mine tidligere forhold, om jeg har vært utro osv. Jeg har etterpå tenkt litt på om dette kan være ekser av meg som spør meg ut, forkledt som nye damer? Anonymkode: efba6...631 Nei, de ønsker bare ikke å kaste bort tid med menn som har lett for å være utro. Anonymkode: 65161...edb 2 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #11 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, de ønsker bare ikke å kaste bort tid med menn som har lett for å være utro. Anonymkode: 65161...edb Jeg hadde aldri i livet spurt en random Tinder match ut på den måten. Syntes det er merkelig oppførsel. Det er jo forøvrig bare å juge om man faktisk har vært utro tidligere osv. De fleste setter seg selv i et godt lys og eksen i er dårlig lys når de skal snakke om hvorfor tidligere forhold gikk skeis. Men også litt merkelig om det er snakk om mange damer du matcher med som «spør deg ut» slik, TS. Og selvsagt er det mulig å utgi seg for å være en annen på Tinder. Det går an å filtrere at du kun ønsker de som har verifisert profil (blå hake). Anonymkode: 4620d...512
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #12 Skrevet 12. oktober 2025 Kjærlighetssvindel er ganske omfattende ja, som regel er det økonomisk vinning som står bak, men det kan være andre motiver også slik som informasjon e.l. Anonymkode: e31c9...7de
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #13 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da snakker jeg ikke om økonomisk som tindersvindleren, men at noen utgir seg for å være en annen? Jeg har noen ganger lurt på om damer som har matchet med meg og chattet med meg kjenner meg fra før. De har navn og bilde jeg ikke kjenner, men får en følelse av at de er en annen enn de utgir seg for? For å få info fra meg. Anonymkode: efba6...631 Det kan absolutt hende! Anonymkode: 29d95...678
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #14 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da snakker jeg ikke om økonomisk som tindersvindleren, men at noen utgir seg for å være en annen? Jeg har noen ganger lurt på om damer som har matchet med meg og chattet med meg kjenner meg fra før. De har navn og bilde jeg ikke kjenner, men får en følelse av at de er en annen enn de utgir seg for? For å få info fra meg. Anonymkode: efba6...631 Du lurer på om vannet er vått og om man kan bli lurt på nett. Nei, den serien catfish og det faktum at det har et eget navn, betyr at det ikke skjer. Beklager at jeg er sarkastisk, men dette er det vanligste man påtreffer på nett.. Anonymkode: 08884...893 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #15 Skrevet 12. oktober 2025 Ja, det er fullt mulig. Hvis ikke jeg husker feil så opplevde Aslak Maurstad at noen opprettet en falsk profil i hans navn og utga seg for å være han på Tinder. Anonymkode: 73426...9df
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #16 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da snakker jeg ikke om økonomisk som tindersvindleren, men at noen utgir seg for å være en annen? Jeg har noen ganger lurt på om damer som har matchet med meg og chattet med meg kjenner meg fra før. De har navn og bilde jeg ikke kjenner, men får en følelse av at de er en annen enn de utgir seg for? For å få info fra meg. Anonymkode: efba6...631 Ja, det kan man. Spørsmålet blir kanskje hvorfor noen skulle gjøre det? Og hvorfor akkurat deg? Hva slags informasjon kunne noen ha vært villig til å gå så langt for å få? Mange bruker også AI for å manipulere seg attraktiv. Det tok meg litt tid å skjønne. Virket først som at det var veldig mange menn som hadde vært på fotoshoot i det samme firmaet. Gikk først opp for meg da flere hadde flere eller færre fingre enn hva som er normalt. Da jeg lastet ned Tinder første gangen så klikket jeg hjerte på nesten alle, også folk jeg tenkte var for forskjellig fra meg. Tekstet litt med en fyr. Det var noe vagt kjent med ham, men jeg klarte ikke sette fingeren på hvor jeg hadde ham fra. Tenkte at vi måtte ha studert sammen. Sendte en screenshot til en kamerat. Spurte om han husket vedkommende fra studietiden vår. Kameraten min lurte på om jeg tulla eller ikke. Personen på bildet var av Lionel Messi 🤡 Anonymkode: 5409f...d83
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #17 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det kan man. Spørsmålet blir kanskje hvorfor noen skulle gjøre det? Og hvorfor akkurat deg? Hva slags informasjon kunne noen ha vært villig til å gå så langt for å få? Mange bruker også AI for å manipulere seg attraktiv. Det tok meg litt tid å skjønne. Virket først som at det var veldig mange menn som hadde vært på fotoshoot i det samme firmaet. Gikk først opp for meg da flere hadde flere eller færre fingre enn hva som er normalt. Da jeg lastet ned Tinder første gangen så klikket jeg hjerte på nesten alle, også folk jeg tenkte var for forskjellig fra meg. Tekstet litt med en fyr. Det var noe vagt kjent med ham, men jeg klarte ikke sette fingeren på hvor jeg hadde ham fra. Tenkte at vi måtte ha studert sammen. Sendte en screenshot til en kamerat. Spurte om han husket vedkommende fra studietiden vår. Kameraten min lurte på om jeg tulla eller ikke. Personen på bildet var av Lionel Messi 🤡 Anonymkode: 5409f...d83 Hvorfor akkurat meg? Det synes jeg også er litt rart, men det er to damer jeg har matchet med i høst (jeg matcher ikke med så mange), og begge har hatt så mange spørsmål om hvordan jeg har vært i tidligere forhold. Dette får meg til å tenke på om det er eksen som utgir seg for å være en annen /to andre for å sjekke om jeg var utro da vi var sammen. Hun trodde jeg var det og derfor ble det slutt. Sannheten er at jeg aldri var utro. Ts Anonymkode: efba6...631
mlifjeld Skrevet 13. oktober 2025 #18 Skrevet 13. oktober 2025 Ja. Jeg er kvinne og det er latterlig mange falske profiler. Kjennetegnene er at de er veldig kjekke, ofte i slutten av 30 årene eller i begynnelsen av 40, gjerne med et eller to blurry bilder. Ingen bio, engelsk navn, snakker ikke norsk, eller bruker Google translate. De er egentlig ikke interessert i hva du sier men gir mange komplimenter. De jobber som regel med finans, gold trading eller liknende og har alltid krypto som hobby. målet deres er å få deg over på WhatsApp så de kan kjøre en krypto scam på deg. vil si nærmere en av 40 profiler er slik. Veldig lett å spotte når du lærer deg å se de.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #19 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor akkurat meg? Det synes jeg også er litt rart, men det er to damer jeg har matchet med i høst (jeg matcher ikke med så mange), og begge har hatt så mange spørsmål om hvordan jeg har vært i tidligere forhold. Dette får meg til å tenke på om det er eksen som utgir seg for å være en annen /to andre for å sjekke om jeg var utro da vi var sammen. Hun trodde jeg var det og derfor ble det slutt. Sannheten er at jeg aldri var utro. Ts Anonymkode: efba6...631 Det er ganske vanlig å spørre om. Har flere ganger blitt spurt om utroskap, av forskjelllge mennesker, på ulike tidpunkt. Tror ikke du skal legge så mye i det, med mindre de graver i enkeltpersoner. Folk lyver ofte for å fremstille seg selv bedre, underspiller egne tabber, og kjenner seg kanskje ikke igjen i andres oppfatning av dem. Tror kanskje ikke at eksen/e dine har forsøkt å få deg til å «tilstå» noe Anonymkode: 5409f...d83
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #20 Skrevet 13. oktober 2025 mlifjeld skrev (10 minutter siden): Ja. Jeg er kvinne og det er latterlig mange falske profiler. Kjennetegnene er at de er veldig kjekke, ofte i slutten av 30 årene eller i begynnelsen av 40, gjerne med et eller to blurry bilder. Ingen bio, engelsk navn, snakker ikke norsk, eller bruker Google translate. De er egentlig ikke interessert i hva du sier men gir mange komplimenter. De jobber som regel med finans, gold trading eller liknende og har alltid krypto som hobby. målet deres er å få deg over på WhatsApp så de kan kjøre en krypto scam på deg. vil si nærmere en av 40 profiler er slik. Veldig lett å spotte når du lærer deg å se de. siste morsomme jeg var borti var en som kalte seg Vegard fra Trondheim.. han var på peace keeping mission i Gaza.. var før fredsplanen kom da... dårlig oversetting men de gir ikke opp disse svindlerne.. nigeranere mistenker jeg. Dårlig oversatt norsk. Anonymkode: e7b69...44d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå