AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #21 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Om det er en dame på nesten 70 år som er delvis sykemeldt som plutselig må stå med 16 barn - hvor noen har utfordringer alene - så hadde jeg glatt oversett en "fy faen", kjøpt en bukett blomster og en stor sjokolade til henne og takket henne for strålende innsats ❤️ Hun er jo en helt! Anonymkode: 9822d...967 Enig! Anonymkode: 358b8...dde 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #22 Skrevet 12. oktober 2025 Hadde ikke brydd meg. Fy faen er langt fra det verste man kan si. Det er jo ganske mild banning. Hadde vært verre om hun sa fitte, hore, morapuler og sånt. Det er mye styggere enn et uskyldig fy faen. Anonymkode: bdd56...a40
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #23 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du blir ikke "tatt" på noe vis. Styrer sier mest sannsynlig, "Hei det er noen foreldre som klager, jeg vet det er drit hos deg nå men kan du la være?" Anonymkode: 24eb4...508 Det er klart styrer må sette inn tiltak om det er gjentatte episoder. Man blir ikke"tatt" pga litt uheldig språkbruk alene, men summen av alt kan føre til reaksjoner. Anonymkode: c6887...34b 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #24 Skrevet 12. oktober 2025 Jeg synes ikke det er akseptabelt. Både i barnehagen og skole er de som jobber der forbilder for barna. De er på jobb og skal være profesjonelle. Jeg aksepterer ikke banning hjemme, noe alle barna, også tenåringene godtar. Vet de har et annet språk med vennene sine, men de har respekt for meg og banner ikke hjemme. De har også en lillesøster som jeg ikke ønsker de skal banne rundt. Dette er et eksempel på at pensjonsalderen ikke bør være for høy. Ansatte blir så slitne og mister sin "verdighet" før de kan gå av. Sikkert flere ting hun ikkr klarer optimalt lengre, noe som er helt forståelig . Har sett lignende eksempler i eldreomsorgen tidligere. Flinke ansatte spm blir alt for sliten og gale til å gjøre en skikkelig jobb, klarer ikke å se det selv og kolleger gruer for å ha vakter sammen med det pga alt ekstra arbeidet de må gjøre i en allrede travel hverdag. La personer pensjonere seg med verdighet. Anonymkode: 26186...fe1 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #25 Skrevet 12. oktober 2025 Jeg tenker vel ay hvis dere lar en ansatt - på 68 år-være alene med 16 barn, inkludert deres eget, så er ikke banninga hovedproblemet... Men klag. Så er det null voksne 🤪 Jeg hadde fått vondt i smerten ved 62 hvis jeg var henne. Anonymkode: 682f1...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #26 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes ikke det er akseptabelt. Både i barnehagen og skole er de som jobber der forbilder for barna. De er på jobb og skal være profesjonelle. Jeg aksepterer ikke banning hjemme, noe alle barna, også tenåringene godtar. Vet de har et annet språk med vennene sine, men de har respekt for meg og banner ikke hjemme. De har også en lillesøster som jeg ikke ønsker de skal banne rundt. Dette er et eksempel på at pensjonsalderen ikke bør være for høy. Ansatte blir så slitne og mister sin "verdighet" før de kan gå av. Sikkert flere ting hun ikkr klarer optimalt lengre, noe som er helt forståelig . Har sett lignende eksempler i eldreomsorgen tidligere. Flinke ansatte spm blir alt for sliten og gale til å gjøre en skikkelig jobb, klarer ikke å se det selv og kolleger gruer for å ha vakter sammen med det pga alt ekstra arbeidet de må gjøre i en allrede travel hverdag. La personer pensjonere seg med verdighet. Anonymkode: 26186...fe1 Godt poeng, det er så mye snakk om at folk må få stå lenger i arbeidslivet, men da tas det ikke hensyn til alle de som er drittleie før de fyller 60 og forsurer arbeidsplassen med klaging, kjefting osv. Anonymkode: edb2d...a9a 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #27 Skrevet 12. oktober 2025 Jeg ville sagt ifra! Banning forsøpler språket. Anonymkode: b8668...220 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #28 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Banne er vanlig. Barn tåler det. Anonymkode: c077a...ff8 Det bør ikke være vanlig, og i en barnehage synes jeg faktisk man kan holde banning utenfor. Respektere familiene! Anonymkode: b8668...220 4
Grüner Skrevet 12. oktober 2025 #29 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barn har kommet hjem og fortalt at "x sier "fy faen!" noen ganger. Hva betyr det? X sier det når store barn ikke oppfører seg greit" Bemanningen i denne barnehagen er til tider dårlig og kommunen har skylden i dette. Den ansatte har jobbet i barnehage i mange år og er eldre. Jeg skjønner at det blir stort press på denne personen når det plutselig er 16 barn, én ansatt som i tillegg er delvis sykemeldt, og noen få barn som har problemer hjemme der det går utover deres oppførsel. Jeg synes i tillegg synd på personen da dette er av den alderen der mødrene ofte satt hjemme velsig lenge med barn, så de hadde ikke så mye oppspart pensjon. Jeg vet liksom ikke om det er noe jeg burde si ifra om. På en måte så er det jo slikt barn kan komme til å høre innimellom... men det burde jo ike skje i barnehagen. Og i tillegg så er det jo systemets feil, pga for få ansatte, så det er ikke den ansatte som burde lide. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 60fde...a79 Ta det opp med styrer! Det er ikke ok og det er ikke systemets feil, men den ansattes, som er en dårlig rollemodell for barna! 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #30 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Barn har kommet hjem og fortalt at "x sier "fy faen!" noen ganger. Hva betyr det? X sier det når store barn ikke oppfører seg greit" Bemanningen i denne barnehagen er til tider dårlig og kommunen har skylden i dette. Den ansatte har jobbet i barnehage i mange år og er eldre. Jeg skjønner at det blir stort press på denne personen når det plutselig er 16 barn, én ansatt som i tillegg er delvis sykemeldt, og noen få barn som har problemer hjemme der det går utover deres oppførsel. Jeg synes i tillegg synd på personen da dette er av den alderen der mødrene ofte satt hjemme velsig lenge med barn, så de hadde ikke så mye oppspart pensjon. Jeg vet liksom ikke om det er noe jeg burde si ifra om. På en måte så er det jo slikt barn kan komme til å høre innimellom... men det burde jo ike skje i barnehagen. Og i tillegg så er det jo systemets feil, pga for få ansatte, så det er ikke den ansatte som burde lide. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 60fde...a79 Personlig avstår jeg fra å banne men seriøst heller enn som banner enn alle de som ikke kan norsk Anonymkode: b7ce0...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #31 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er klart styrer må sette inn tiltak om det er gjentatte episoder. Man blir ikke"tatt" pga litt uheldig språkbruk alene, men summen av alt kan føre til reaksjoner. Anonymkode: c6887...34b Kanskje i en perfekt verden Anonymkode: 24eb4...508
Eva-Lena Skrevet 13. oktober 2025 #32 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skjønner henne godt jeg! Hilsen bhg ansatt som vurderer å snart begynne å banne! Anonymkode: 4d9de...2cb Skjønner deg svært godt. Jeg hadde bannet konstant med det maset og bråket rundt meg hver dag på en arbeidsplass. All kudos til bhg og skole ansatte. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #33 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du blir ikke "tatt" på noe vis. Styrer sier mest sannsynlig, "Hei det er noen foreldre som klager, jeg vet det er drit hos deg nå men kan du la være?" Anonymkode: 24eb4...508 Ikke meg du svarer, men noen blir faktisk sykmeldt av slike tilbakemeldinger og kommer aldri tilbake. Anonymkode: 65e6e...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #34 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skjønner henne godt jeg! Hilsen bhg ansatt som vurderer å snart begynne å banne! Anonymkode: 4d9de...2cb Hehe Anonymkode: 65e6e...b8d
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #35 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kanskje i en perfekt verden Anonymkode: 24eb4...508 Igjen, ikke meg du svarer, men jeg har sett dette skje i praksis. En kollega oppførte seg dårlig gjentatte ganger, over tid, men aldri dårlig nok til å miste jobben. Etter lang lang tid og mange meldinger, ble hun plutselig «syk». Det fortsatte hun å være til hun omsider var borte for godt. Det som skjedde da, var nokså åpenbart, leder hadde fått nok, og hun tålte ikke den tilbakemeldingen. Mange som oppfører seg ille er selv svært sårbare for tilbakemeldinger og blir dypt krenket når de finner ut at de ikke kan bølle uten reaksjoner. Så selv om de ikke får sparken, kan det likevel føre til at de slutter. Anonymkode: 65e6e...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #36 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har dessverre selv hørt denne ansatte banne før og vet at personen er litt "på grensen" og egentlig litt utslitt av arbeidslivet 😞 Så, ja, jeg tror på barnet. Likevel så er det jo en grunn til at den ansatte er slik: de blir veldig strekt, og det er et yrke som de eldre av dem får det kjempevanskelig i pga de skal yte like godt som en 30-åring, liksom. Anonymkode: 60fde...a79 Uansett hvor sliten den ansatte er så har hun et personlig og etisk ansvar for å holde seg profesjonell på jobb. Klarer hun ikke det må hun få veiledning slik at hun kan lære å mestre det. Funker ikke det så har hun ikke så mye i en barnehage å gjøre. Dette er grunnen til at alle bør ha utdanning før de skal jobbe med mennesker generelt. Helst høyere utdanning, da et fagbrev vil gi svært lite opplæring innen etikk, kommunikasjon og personlig kompetanse. Anonymkode: 37bf5...daa 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #37 Skrevet 13. oktober 2025 Fullstendig uakseptabelt i en barnehage. Gi beskjed til pedagogisk leder. Anonymkode: f3e37...185 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #38 Skrevet 13. oktober 2025 Skriv avvik og legg inn når du hører det fra den ansatte selv. Anonymkode: 4940f...9c1
Kålrota Skrevet 13. oktober 2025 #39 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skriv avvik og legg inn når du hører det fra den ansatte selv. Anonymkode: 4940f...9c1 Avvik?! Snakk om overreaksjon. 2
Grüner Skrevet 13. oktober 2025 #40 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ikke meg du svarer, men noen blir faktisk sykmeldt av slike tilbakemeldinger og kommer aldri tilbake. Anonymkode: 65e6e...b8d Er en så sart kan en ikke stå i noen jobb! I alle jobber må en faktisk tåle å få negative tilbakemeldinger iblant og så ta tilbakemeldingene til seg og jobbe med å forbedre seg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå