AnonymBruker Skrevet 12. oktober #1 Skrevet 12. oktober Barn har kommet hjem og fortalt at "x sier "fy faen!" noen ganger. Hva betyr det? X sier det når store barn ikke oppfører seg greit" Bemanningen i denne barnehagen er til tider dårlig og kommunen har skylden i dette. Den ansatte har jobbet i barnehage i mange år og er eldre. Jeg skjønner at det blir stort press på denne personen når det plutselig er 16 barn, én ansatt som i tillegg er delvis sykemeldt, og noen få barn som har problemer hjemme der det går utover deres oppførsel. Jeg synes i tillegg synd på personen da dette er av den alderen der mødrene ofte satt hjemme velsig lenge med barn, så de hadde ikke så mye oppspart pensjon. Jeg vet liksom ikke om det er noe jeg burde si ifra om. På en måte så er det jo slikt barn kan komme til å høre innimellom... men det burde jo ike skje i barnehagen. Og i tillegg så er det jo systemets feil, pga for få ansatte, så det er ikke den ansatte som burde lide. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 60fde...a79 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #2 Skrevet 12. oktober Å du tror på barnet ditt uten å ha snakket med ansatt? Anonymkode: 6eb7c...b7d 9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #3 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Å du tror på barnet ditt uten å ha snakket med ansatt? Anonymkode: 6eb7c...b7d Jeg har dessverre selv hørt denne ansatte banne før og vet at personen er litt "på grensen" og egentlig litt utslitt av arbeidslivet 😞 Så, ja, jeg tror på barnet. Likevel så er det jo en grunn til at den ansatte er slik: de blir veldig strekt, og det er et yrke som de eldre av dem får det kjempevanskelig i pga de skal yte like godt som en 30-åring, liksom. Anonymkode: 60fde...a79 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #4 Skrevet 12. oktober Banne er vanlig. Barn tåler det. Anonymkode: c077a...ff8 12
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #5 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Banne er vanlig. Barn tåler det. Anonymkode: c077a...ff8 Jeg også tenker at de tåler det, og "fy faen" er virkelig ikke noe jeg hadde brydd med så mye om sammenlignet med virkelig stygge ting man kan si. Samtidig liker jeg det velsig lite at de ansatte blir så stresset av hverdagen sin at de tyr til å banne mot småbarn. Anonymkode: 60fde...a79 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #6 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Barn har kommet hjem og fortalt at "x sier "fy faen!" noen ganger. Anonymkode: 60fde...a79 Du bor sikkert ikke nord i landet? Anonymkode: 6a8f3...592 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #7 Skrevet 12. oktober Litt banning er ikke noe å bruke energi på. Anonymkode: 9131f...29e 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #8 Skrevet 12. oktober Jeg hadde sagt det til barnehageleder eller pedagogisk leder, at du har hørt det selv og at dette selvfølgelig ikke er ønsket språk, selv om du liker personen godt (legg inn noe positivt iallfall). Anonymkode: c5654...c2d 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #9 Skrevet 12. oktober Altså det er ikke greit, men barn kommer til å møte forskjellige voksne i forskjellige situasjoner og de kommer til å høre ord som de ikke bør gjenta. Vi hadde (og har enda) mest fokus på: "ja det er et stygt ord, nei du kan ikke gjenta ordet. Nå som du vet at det er et banneord så vet du å ikke gjenta ordet". Vi har også 16årsgrense på banning (prøv å holde igjen en tenåring eller flere når de først har begynt med slike ord 🙈). Jeg inngikk en avtale med min tenåring for det var skikkelig ille en periode. Jeg sa at hun kan banne og tøffe seg foran vennene her hjemme, men ute i verden var det både gamle og unge som ikke ønsket å høre slikt språk, så det måtte hun ta hensyn til. Det ble straks bedre ute (men fysj for et sjørøverspråk vi her hjemme måtte leve med frem til det ble kjedelig for dem). Anonymkode: f366f...488 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #10 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Barn har kommet hjem og fortalt at "x sier "fy faen!" noen ganger. Hva betyr det? X sier det når store barn ikke oppfører seg greit" Bemanningen i denne barnehagen er til tider dårlig og kommunen har skylden i dette. Den ansatte har jobbet i barnehage i mange år og er eldre. Jeg skjønner at det blir stort press på denne personen når det plutselig er 16 barn, én ansatt som i tillegg er delvis sykemeldt, og noen få barn som har problemer hjemme der det går utover deres oppførsel. Jeg synes i tillegg synd på personen da dette er av den alderen der mødrene ofte satt hjemme velsig lenge med barn, så de hadde ikke så mye oppspart pensjon. Jeg vet liksom ikke om det er noe jeg burde si ifra om. På en måte så er det jo slikt barn kan komme til å høre innimellom... men det burde jo ike skje i barnehagen. Og i tillegg så er det jo systemets feil, pga for få ansatte, så det er ikke den ansatte som burde lide. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 60fde...a79 Hun er godt over 70 år og jobber ennå? Anonymkode: 517e8...5e1 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #11 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun er godt over 70 år og jobber ennå? Anonymkode: 517e8...5e1 Hun har lite oppsparte pensjon, så må jobbe til 72. Er ca 68 nå, men med mye helseproblemer. Blir vel litt feil å kalle henne "eldre", men hun er vel det ift arbeidslivet. Anonymkode: 60fde...a79 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #12 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Altså det er ikke greit, men barn kommer til å møte forskjellige voksne i forskjellige situasjoner og de kommer til å høre ord som de ikke bør gjenta. Vi hadde (og har enda) mest fokus på: "ja det er et stygt ord, nei du kan ikke gjenta ordet. Nå som du vet at det er et banneord så vet du å ikke gjenta ordet". Vi har også 16årsgrense på banning (prøv å holde igjen en tenåring eller flere når de først har begynt med slike ord 🙈). Jeg inngikk en avtale med min tenåring for det var skikkelig ille en periode. Jeg sa at hun kan banne og tøffe seg foran vennene her hjemme, men ute i verden var det både gamle og unge som ikke ønsket å høre slikt språk, så det måtte hun ta hensyn til. Det ble straks bedre ute (men fysj for et sjørøverspråk vi her hjemme måtte leve med frem til det ble kjedelig for dem). Anonymkode: f366f...488 Ja, tenker nok at det blir det riktige. Man kan møte på mye værre ting enn banning. Har heller ikke lyst til å ødelegge for den ansatte Anonymkode: 60fde...a79 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #13 Skrevet 12. oktober Jeg ville meldt ifra. Vi hadde en slik ansatt i barnehagen til vår sønn. Da jeg en dag overhørte henne si "nå er jeg dritt lei den oppførselen", gikk jeg rett til styrer. Hun ble sykemeldt og kom heldigvis aldri tilbake. Tror barnehagen selv var lei henne og sikkert var takknemlig for at det endelig kom en konkret hendelse å ta henne på. Anonymkode: c6887...34b 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #14 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun har lite oppsparte pensjon, så må jobbe til 72. Er ca 68 nå, men med mye helseproblemer. Blir vel litt feil å kalle henne "eldre", men hun er vel det ift arbeidslivet. Anonymkode: 60fde...a79 Nei, greit å si eldre, vel. Hun får jo honnør-rabatt og alt. Anonymkode: c5654...c2d
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #15 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hun har lite oppsparte pensjon, så må jobbe til 72. Er ca 68 nå, men med mye helseproblemer. Blir vel litt feil å kalle henne "eldre", men hun er vel det ift arbeidslivet. Anonymkode: 60fde...a79 Det var ikke ordet "eldre" jeg reagerte på, men at du beskrev henne som "av den alderen der mødrene ofte satt hjemme velsig lenge med barn, så de hadde ikke så mye oppspart pensjon". Dette forbinder jeg med de som var mødre på 50 og 60 tallet. Men det er kanskje variasjoner mellom områder i landet hvor lenge det var vanlig at kvinner ikke var fullt yrkesaktive fra og med 70-tallet. Anonymkode: 517e8...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #16 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg ville meldt ifra. Vi hadde en slik ansatt i barnehagen til vår sønn. Da jeg en dag overhørte henne si "nå er jeg dritt lei den oppførselen", gikk jeg rett til styrer. Hun ble sykemeldt og kom heldigvis aldri tilbake. Tror barnehagen selv var lei henne og sikkert var takknemlig for at det endelig kom en konkret hendelse å ta henne på. Anonymkode: c6887...34b Dette tror jeg faktisk ikke noe på! Ingen er så forbanna idiotisk korttenkte og støvsugde som det du beskriver her! Anonymkode: 9822d...967 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #17 Skrevet 12. oktober Om det er en dame på nesten 70 år som er delvis sykemeldt som plutselig må stå med 16 barn - hvor noen har utfordringer alene - så hadde jeg glatt oversett en "fy faen", kjøpt en bukett blomster og en stor sjokolade til henne og takket henne for strålende innsats ❤️ Hun er jo en helt! Anonymkode: 9822d...967 5 3 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #18 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette tror jeg faktisk ikke noe på! Ingen er så forbanna idiotisk korttenkte og støvsugde som det du beskriver her! Anonymkode: 9822d...967 Du står selvsagt fritt til å betvile historien, men den er dessverre sann. Anonymkode: c6887...34b 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #19 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du står selvsagt fritt til å betvile historien, men den er dessverre sann. Anonymkode: c6887...34b Du blir ikke "tatt" på noe vis. Styrer sier mest sannsynlig, "Hei det er noen foreldre som klager, jeg vet det er drit hos deg nå men kan du la være?" Anonymkode: 24eb4...508 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #20 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hun har lite oppsparte pensjon, så må jobbe til 72. Er ca 68 nå, men med mye helseproblemer. Blir vel litt feil å kalle henne "eldre", men hun er vel det ift arbeidslivet. Anonymkode: 60fde...a79 Skjønner henne godt jeg! Hilsen bhg ansatt som vurderer å snart begynne å banne! Anonymkode: 4d9de...2cb 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå