Gå til innhold

Samboer sa: flytt, jeg er ferdig med deg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan du ikke be han skrive sin versjon så vi får høre hva han har å si til sitt forsvar? 

Anonymkode: 7ef20...24d

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lillemy8 skrev (15 minutter siden):

Lurer også på hvorfor han ber DEG flytte ut? Kan han ikke flytte selv? 

Kanskje fordi han er for giddaløs til å orke det? 

Anonymkode: ca84d...158

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg har ikke råd til å betale hab ut.

Anonymkode: 54163...4bf

Dere eier sammen med andre ord. Da er det å selge eller at han kjøper deg ut. MEN du skal for all del ikke flytte ut uten at alt det formelle er avgjort. Hvis du flytter ut, skal han betale leie til deg. Tror du virkelig han vil gjøre det?

At pris er fastsatt, at dere har fått satt prisantydning av minst to uavhengige (for dere skal ikke si at at han skal kjøpe deg ut, men at dere vurdere å selge!!!) meglere. 

Du skal spørre han i dag, om han vil kjøpe deg ut, eller om dere skal selge på det åpne markedet. I DAG! Ta han på ordet. Sett ballen i gang med en gang i morgen! 

Anonymkode: ce870...da7

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet

Flytt ut og ta med deg barna. Krev bidrag

Anonymkode: 3c459...33f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi jeg har ikke råd til å betale hab ut.

Fra en alenemor til en (snart) annen: du får mer hjelp til å beholde det du har nå (fordi du har barn) enn du får om du flytter ut. (Min erfaring).

Anonymkode: 8816d...75b

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg oppfordrer til å snakke med noen som tenker på barna oppi det først og fremst. Beklager, men jeg ville vært forsiktig med å ta i mot råd fra noen som helst som ikke også tenker på barna. Jeg ville også forsøkt å roe forholdene ned og snakke når det har roet seg. Dette er bare opphausing av problemet.

Anonymkode: b352c...62a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tenk på barna før deg selv. Vil du de skal leve uten faren sin hver dag? Vil han de skal leve som skilsmissebarn? Virker som en litt dårlig arbeidsfordeling, er det ikke mulig å gjøre noe med det? Hva med økonomien? Hva med boligen? Det er flere fakturerer enn rydding og vasking. For alt jeg vet kan du ha støv på hjernen... men igjen: det sier du jo ingenting om... 

Håper for Guds skyld ts har hatt en jobb og tjent greit. Hun bør forlate slasken, og helst hive ham ut sånn at hun og barna får det bedre.

Kan være han skjerper seg når han må ta ansvar for barna alene annenhver helg eller noe. Han høres IKKE ut som en fyr som bør ha dem i nærheten av halvparten av tida.

Anonymkode: d2fce...868

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde tatt han på ordet. Hvem trenger å bo sammen med en sånn fyr.

Anonymkode: fecd0...a48

• Liker 5
Skrevet

Da er det jo bare å skaffe en verdivurdering på boligen, og finne ut hvem som kjøper hvem ut. Så finner du deg en bolig du har råd til, og får en mindre å rydde etter.

Han, derimot, må enten finne seg ei dame dum nok til å finne seg i det der, eller begynne å rydde og vaske etter seg selv, lage sin egen mat, vaske sine egne klær og følge opp barna i hans uker, på egen hånd.

Anonymkode: a1a92...396

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du får det bedre uten han. 

Han derimot, kommer til å tro han får det bedre uten maset ditt, men kommer temmelig raskt smertelig erfare all den usynlige, ubetalte jobben du har gjort for han. 

Ønsk han lykke til, og finn deg et annet sted å bo. 

Anonymkode: 61b04...ac1

Klassisk kvinnesvar på en ensidig historie fra kun kvinnens synspunkt. Hadde vært interessant å fått høre mannens side av saken her. 

Plenty av usynlig ting menn gjør som dere kvinner hverken får med dere eller gidder å respektere. I tillegg er en stor del av jobben til menn og holde ut med alt maset, galskapen og det irrasjonelle stresset kvinner ofte lar dominere familielivet. Det tar dere heller ikke med i betraktning.

Anonymkode: 31633...472

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har mast på mannen i dsg.

Kjenner på at jeg maser heke tideb. Det er kun jeg som rydder. 

Han forventer å sove lenge hver helg, stort sett jeg som alltid handler - lager middag - rydder - vasker. Jeg maser og maser om at han må vaske han også. Vi har to barnehagebarn

Jeg har vært ute med de i 7 timer, kommer hjem til et grisehus. Brent mat nedi komfyren, noe brent mat(altså ikke middag), flekker på bord og kjøkkenbenk, frokost fra i morges som står på bordet..

Jeg fikk nok å sa at jeg synes ikke det er greit, det handler om respekt. Han sier at han er drittlei av maset mitt. At jeg skal flytte. Jeg er ikke god nok for deg

Er det for mye å forvente? Han har hatt hele dagen fri, og jeg skal komme hjrm å rydde? Faen altså..

Da er det bare å flytte. Er jo egentlig ikke så mye å lure på. 

Anonymkode: 63747...0a6

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Da skal jeg ha barna hadde jeg sagt. Hvorfor kan ikke han flytte forresten?

,

Anonymkode: fcfba...039

Dumt spørsmål. 

Anonymkode: 63747...0a6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Klassisk kvinnesvar på en ensidig historie fra kun kvinnens synspunkt. Hadde vært interessant å fått høre mannens side av saken her. 

Plenty av usynlig ting menn gjør som dere kvinner hverken får med dere eller gidder å respektere. I tillegg er en stor del av jobben til menn og holde ut med alt maset, galskapen og det irrasjonelle stresset kvinner ofte lar dominere familielivet. Det tar dere heller ikke med i betraktning.

Anonymkode: 31633...472

Eksempel? Ta. utgangspunkt i dette: Stor blokkleilighet med balkong, i borettslag. 2 barn. 1 bil. Sentralt strøk. 

Anonymkode: 92d5c...140

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta han på ordet. 

Anonymkode: 0bd1c...e68

Jepp 

Si til barna at mor skal på ferie og reis til en venninne eller foreldre. 

Bare vent og se, kanskje han våkner opp, men ikke har for store forventninger til noe endring 

Anonymkode: 06f46...b66

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenk på barna før deg selv. Vil du de skal leve uten faren sin hver dag? Vil han de skal leve som skilsmissebarn? Virker som en litt dårlig arbeidsfordeling, er det ikke mulig å gjøre noe med det? Hva med økonomien? Hva med boligen? Det er flere fakturerer enn rydding og vasking. For alt jeg vet kan du ha støv på hjernen... men igjen: det sier du jo ingenting om... 

Barna vil aldri ha det bra i et ulykkelig hjem.

Jeg hadde foreldre som holdt sammen "fordi det var det rette", og jeg rømte til andre siden av landet da jeg var femten. Takket være min oppvekst tok det meg lang tid og mange forhold å lære hva en sunn dynamikk gikk ut på. 

Det er hva man må tenke når det kommer til barna..

Hvordan vil dette påvirke dem, og vil det gå utover deres muligheter for et sunt og lykkelig liv i fremtiden..?

Anonymkode: 107de...c87

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Barna vil aldri ha det bra i et ulykkelig hjem.

Jeg hadde foreldre som holdt sammen "fordi det var det rette", og jeg rømte til andre siden av landet da jeg var femten. Takket være min oppvekst tok det meg lang tid og mange forhold å lære hva en sunn dynamikk gikk ut på. 

Det er hva man må tenke når det kommer til barna..

Hvordan vil dette påvirke dem, og vil det gå utover deres muligheter for et sunt og lykkelig liv i fremtiden..?

Hun har ikke nevnt barna sine eller deres opplevelse av dette i det hele tatt her. Heller ikke mannens.
Tenker kun på seg selv. Gir ikke et snev av evne til å se saken fra andre sider en sin egen. I min verden er dette lavmål. Melder meg ut av denne debatten, og sender varme tanker til barna, og håper de voksne kan oppføre seg som voksne.  Neste stopp er vel barnevernet eller noe megling.. altså tredjeparter må inn og løse saken for dem. Er litt flaut, er det ikke... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun har ikke nevnt barna sine eller deres opplevelse av dette i det hele tatt her. Heller ikke mannens.
Tenker kun på seg selv. Gir ikke et snev av evne til å se saken fra andre sider en sin egen. I min verden er dette lavmål. Melder meg ut av denne debatten, og sender varme tanker til barna, og håper de voksne kan oppføre seg som voksne.  Neste stopp er vel barnevernet eller noe megling.. altså tredjeparter må inn og løse saken for dem. Er litt flaut, er det ikke... 

Tullprat. Om hun blir værende i et forhold med en mannebaby som ikke tar ansvar og ikke klarer å oppføre seg som en voksen mann, så vil dette iallefall skade barna. 

Anonymkode: 302e3...5aa

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Da flytter du!

• Liker 3
Skrevet

Dere eier sammen med andre ord. Da er det å selge eller at han kjøper deg ut. MEN du skal for all del ikke flytte ut uten at alt det formelle er avgjort. Hvis du flytter ut, skal han betale leie til deg. Tror du virkelig han vil gjøre det?

At pris er fastsatt, at dere har fått satt prisantydning av minst to uavhengige (for dere skal ikke si at at han skal kjøpe deg ut, men at dere vurdere å selge!!!) meglere. 

Du skal spørre han i dag, om han vil kjøpe deg ut, eller om dere skal selge på det åpne markedet. I DAG! Ta han på ordet. Sett ballen i gang med en gang i morgen! 

Anonymkode: ce870...da7

NE, ikke spør om dette i dag. Husk det TS at om du flytter ut kan barnefaren nekte å signere flytteerklæring for barna og så er det plutselig du som må kjempe for samværsavtale med barna som da vil ha fast bosted hos far. Ikke flytt så far i praksis får daglig omsorg. Dette må planlegges bedre.

Hvor gamle er barna? Har du evt råd til å kjøpe noe i nærområdet (samme barnehage- og skolekrets og i nærheten til barnas venner?)

Anonymkode: 6bc18...aa8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Krev at dere selger boligen… du skal ha med deg verdistigningen av den. Kontakt advokat og la alt gå gjennom der.

Anonymkode: 5890d...4c1

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...