Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ninaen skrev (3 timer siden):

De går live helt likt ja. 
Jeg løste den samtidighetskonflikten ved å se Maskorama direkte, så starte på SVD og hoppe over reklamen, og tok igjen direktesendingen kort tid ut i siste delen der. 😅

Men det betyr at absolutt alle som er og har vært involvert i SVD, inkludert jubileumsgjestene i går, er utelukka fra Maskorama. 

Sophie Elise skulle hylles av Trygve på SVD i går, men hun var ikke der fordi hun var opptatt med et annet opptak, sa Trygve til Rød Løper på intervju på Tiktok. Og dermed så tror mange at Orken er Sophie Elise. 

Jeg fikk skikkelig Fetisha vibes av Marionetten men det skulle søren ikke forundre meg om Gyda Oddekalv var inni der eller om hun er hunevalpen. Hun er i hvert fall ikke redd for å si fra😅

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her er tidligere sesongers deltakere som bør kunne utelukkes.. Sortert på fornavn i stigende rekkefølge:

Abid Raja 

Abu Hussain 

Alexandra Joner

Anne Rimmen 

Annika Momrak 

Arve Juritzen 

Bilal Saab 

Birgit Skarstein 

Charlotte Frogner 

Christian Ringnes 

Christopher Robin Omdahl 

Daniel Kvammen 

Didrik Solli Tangen 

Emilie "Voe" Nereng 

Fantorangen 

Haddy Njie 

Herman Dahl 

Ingeborg Walther 

Inger Lise Rypdal 

Ingrid Gjessing Linhave 

Jørn Lier Horst 

Katrine & Evelina Moholt 

Kevin Vågenes 

Kim Wigaard 

Kristian Ødegård 

Linnea Myhre 

Live Nelvik 

Mads Hansen 

Margaret Berger 

Markus Bailey

Maud Angelica Behn 

Mia Gundersen 

Susann Goksør Bjerkreim 

Tone Damli 

Trygve Slagsvold Vedum 

Ulrikke Brandstorp 

Victor Sotberg 

Øystein Pølsa Pettersen

Endret av abesedeeeffge
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Når jeg hørte Brokkolien så var det noe veldig kjent med stemmen. Vet jeg har hørt den stemmen en gang for veldig lenge siden, så slo det ned i meg hvem det kan være: Knut Anders Sørum.

Han synger fremdeles, ble først kjent da han vant MGP i 2004. Synes stemmen er veldig lik.

Endret av Blueberrymuffin
Skrevet

Rebusen til Brokkolien ga oss 'FOTOMODELL'. Siden dette skulle være et hint, så må det nesten bety at Brokkolien selv eller noen nær ham er fotomodell. Jeg ser mange mener at PelleK (eller Per Fredrik Åsly som han egentlig heter) kan være Brokkolien, men han er ikke - og har heller aldri vært - fotomodell. Jeg klarer i hvert fall ikke å finne noe som tyder på at han har jobbet som modell. Hans samboer derimot - Stina Marie Bakken - har arbeidet som fotomodell. Da ligger det litt i kortene at Brokkolien høyst sannsynlig er PelleK🥦🥦

• Liker 1
Skrevet
NordicViking skrev (7 minutter siden):

Rebusen til Brokkolien ga oss 'FOTOMODELL'. Siden dette skulle være et hint, så må det nesten bety at Brokkolien selv eller noen nær ham er fotomodell. Jeg ser mange mener at PelleK (eller Per Fredrik Åsly som han egentlig heter) kan være Brokkolien, men han er ikke - og har heller aldri vært - fotomodell. Jeg klarer i hvert fall ikke å finne noe som tyder på at han har jobbet som modell. Hans samboer derimot - Stina Marie Bakken - har arbeidet som fotomodell. Da ligger det litt i kortene at Brokkolien høyst sannsynlig er PelleK🥦🥦

Hvordan passer de andre hintene?

Skrevet

Er det noen som Har oversikt over alle de rebus-hintene?

Skrevet
Blueberrymuffin skrev (58 minutter siden):

Når jeg hørte Brokkolien så var det noe veldig kjent med stemmen. Vet jeg har hørt den stemmen en gang for veldig lenge siden, så slo det ned i meg hvem det kan være: Knut Andre Sørum.

Han synger fremdeles, ble først kjent da han vant MGP i 2004. Synes stemmen er veldig lik.

Han heter Knut Anders 

Skrevet
Sukkerogkanel skrev (6 minutter siden):

Er det noen som Har oversikt over alle de rebus-hintene?

Badeanda: Oslofjorden
Brokkolien: Fotomodell
Hundevalpen: Jack Russel
Hybelkaninen: Opera
Marionetten: Vingespenn
Orken: Nobelpris
Skrotnissen: Roald Dahl

• Liker 1
Skrevet
NordicViking skrev (5 minutter siden):

Badeanda: Oslofjorden
Brokkolien: Fotomodell
Hundevalpen: Jack Russel
Hybelkaninen: Opera
Marionetten: Vingespenn
Orken: Nobelpris
Skrotnissen: Roald Dahl

Takk!

Det var hybelkaninen som hadde opera ja. Da kan det jo tyde på at hintene er litt vage…. Opera kunne kanskje bety kultur? Siden det var kulturministeren…?

Skrevet
Sukkerogkanel skrev (10 minutter siden):

Takk!

Det var hybelkaninen som hadde opera ja. Da kan det jo tyde på at hintene er litt vage…. Opera kunne kanskje bety kultur? Siden det var kulturministeren…?

Hun er glad i opera sa hun vel

• Liker 1
Skrevet

Det hadde jo vært utrolig festlig om Brokkolien faktisk var Magnus Carlsen. Ser ikke for meg at han synger så bra, og synest ikke figuren stemmer (ser relativt slank ut, MC er mer muskuløs).

Han er jo fotmodell også.

Men blir veldig overrasket om det skulle vise seg å stemme 😅

Skrevet
Villbien skrev (3 minutter siden):

Det hadde jo vært utrolig festlig om Brokkolien faktisk var Magnus Carlsen. Ser ikke for meg at han synger så bra, og synest ikke figuren stemmer (ser relativt slank ut, MC er mer muskuløs).

Han er jo fotmodell også.

Men blir veldig overrasket om det skulle vise seg å stemme 😅

Det er sånne ting man skulle ønske skjedde i maskorama!

Får dessvweee litt følelsen av en mer energisk type enn Magnus , men man skal aldri si aldri. Lov å håpe. Jeg håper!

Skrevet
Sukkerogkanel skrev (6 timer siden):

Hva med at badeanda er tom stiansen?

Denne liker jeg! Jeg satt oppe sent i går for å finne ting som kunne koble Burre (eller Hans Petter Buraas) til Badeanda, men fant ikke mye som klarte å overbevise meg om at det er ham. At han har båt i Oslofjorden (slik Tone sa) var litt i tynneste laget synes jeg. Men så dukket det opp noe som virket mye mer interessant. Tom Stiansen er alpinist - slik hintene antyder, og han havnet i trøbbel med Kragerø kommune. Han skal angivelig ha gjort endringer på hytta som ikke ble godkjent, men etter lengre samtaler med kommunen greide de å komme fram til en løsning.

Tom Stiansen har en sterk tilknytning til norsk naturvern gjennom sitt arbeid som programleder for '71° nord', som har vist frem landets natur for et bredt publikum. Han har også blitt ambassadør for WWF Verdens naturfond, hvor han uttrykker sin stolthet over å kunne støtte viktige naturvernssaker. Han har bl.a. vært omtalt i forbindelse med Oslofjorden fordi han har tatt del i kampanjer for å beskytte fjorden. 

Er det Tom Stiansen som er Badeanda? Jeg tror vi må vurdere ham seriøst.  🦆🦆

Skrevet
NordicViking skrev (5 minutter siden):

Denne liker jeg! Jeg satt oppe sent i går for å finne ting som kunne koble Burre (eller Hans Petter Buraas) til Badeanda, men fant ikke mye som klarte å overbevise meg om at det er ham. At han har båt i Oslofjorden (slik Tone sa) var litt i tynneste laget synes jeg. Men så dukket det opp noe som virket mye mer interessant. Tom Stiansen er alpinist - slik hintene antyder, og han havnet i trøbbel med Kragerø kommune. Han skal angivelig ha gjort endringer på hytta som ikke ble godkjent, men etter lengre samtaler med kommunen greide de å komme fram til en løsning.

Tom Stiansen har en sterk tilknytning til norsk naturvern gjennom sitt arbeid som programleder for '71° nord', som har vist frem landets natur for et bredt publikum. Han har også blitt ambassadør for WWF Verdens naturfond, hvor han uttrykker sin stolthet over å kunne støtte viktige naturvernssaker. Han har bl.a. vært omtalt i forbindelse med Oslofjorden fordi han har tatt del i kampanjer for å beskytte fjorden. 

Er det Tom Stiansen som er Badeanda? Jeg tror vi må vurdere ham seriøst.  🦆🦆

Og det han sa med at «nei ikke snik dere innpå og skrem, det er min jobb», kan hinte til at han finner på utfordringer og «skremmer» deltagerne i 71? (Litt søkt kanskje men).

tenker kanskje d er for åpenbart med alpinist, men han kan være et alternativ! 

• Liker 1
Skrevet
Sukkerogkanel skrev (32 minutter siden):

Takk!

I følge rulleteksten helt på slutten av sendingen kom det fram at hun var "en stor fan av opera". Så jeg tror ikke det var ment som vage hint, men snarere et tydelig spor - om vi klarer å tolke det rett.  Flere av disse rebusene er vanskelige. Hva er det f.eks. med Skrotnissen og Roald Dahl? Er det en person som har lest alt av Roald Dahl, eller er det noen som har deltatt i teateroppsetninger - eller filmatiseringer - av Dahls bøker? Og hva med Marionetten og Vingespenn???  :klo:

Skrevet
Ingefær85 skrev (19 timer siden):

Tror hundevalpen er Maren Teien Rørvik 

Mickan skrev (19 timer siden):

Synes hundevalpen høres litt ut som Cecilie Ramona Kåss Furuseth

Hundevalpen snakket noe om å bli med. Så tenkte på bli med-dansen og endte opp å tro det er Stina Talling. Er mange unge som vet hvem hun er også. 

Skrevet (endret)
NordicViking skrev (2 timer siden):

Google «har pellek vært modell» så kommer det opp at han har vært det.

Endret av FruRosa
  • Nyttig 2
Skrevet
FruRosa skrev (14 minutter siden):

Google «har pellek vært modell» så kommer det opp at han har vært det.

Det einaste som talar imot, er at det er for sjølvsagt, at det er han.

Skrevet (endret)

Nå ser det ut som alle går mot PelleK som brokkolien :nikke:

(Jeg aner ikke hvordan sangstemmen til sjakkspiller Aryan Tariq høres ut :fnise: Han ble stormester i 2016, som fjerde yngste stormesteren i verden. 2017 ble han, som første nordmann, juniorverdensmester i sjakk.)

Jeg tenkte barna "sin" representant kanskje var Tonje Gilje fra...Filmklipp er det vel.

Men hodet er jo fullstendig kaos. 

Jeg synes jeg hører både Raylee, Sophie E og den ene og den andre. 

Gøyeste jeg har hørt er Veronica Orderud, pga gården og Per :knegg:

Endret av Tradegy
Skrevet
Sukkerogkanel skrev (6 timer siden):

Hvordan passer de andre hintene?

Hintene er jo bare tull. Hvor mange visste at kulturministerens hint om rydding var frontfigur for Pride? Eller at hun likte opera? Når dommerpanelet har med seg «ToneDøv» og de ikke tar stemmene som utgangspunkt blir det etter min mening for dumt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...