Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
NordicViking skrev (19 minutter siden):

Står det ikke XJ da? 

.

0Hundevalpen02.jpg

Det er jo et speilbilde ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
sushi92 skrev (1 time siden):

Tror Badeanda er Alex Rosèn ......

Jeg liker den tanken. Badeanda sier at hen er flink til å havne i trøbbel, men enda flinkere til å komme seg ut igjen. "Trøbbel" kunne ha vært Rosèns mellomnavn.  🤣

Vi ser Badeanda løpe mellom norske flagg i noe som minner om ei løype. Rosèn står på snowboard, så det kunne ha passet på ham.  Let's quack and roll sier Badeanda. Kanskje en referanse til Rosèns musikkariere? 

• Nyttig 1
Skrevet
Sukkerogkanel skrev (3 minutter siden):

Det er jo et speilbilde ?

Ja, det så jeg ikke i farten. Kan det være LX?  :klo:

Skrevet
NordicViking skrev (2 minutter siden):

Ja, det så jeg ikke i farten. Kan det være LX?  :klo:

Kanskje🤷‍♀️ klarer ikke se helt for meg hvordan det speilvendes. Men tenkte bare XL. LX er jo evt romertall 60 feks 😂 hvis det hjelper noe 

Skrevet
Sukkerogkanel skrev (2 minutter siden):

Kanskje🤷‍♀️ klarer ikke se helt for meg hvordan det speilvendes. Men tenkte bare XL. LX er jo evt romertall 60 feks 😂 hvis det hjelper noe 

Prøvde det i et speil nå, og det blir XJ.... eller XL med L feil vei.  😄

Skrevet
Sukkerogkanel skrev (5 timer siden):

Brokkoli: ser det er blant annet et sted det står  Hg (som er kjemisk navn på kvikksølv), og så er det nærbilde av gullmaling og han sier han har jern i musklene. Kan det være noe med grunnstoffer og vitenskap? Også en sjakkbrikke og sjakktrekk… og full fyr og koking (eksperimenter?) . Også er det veldig sånn tegneserieaktig hele opplegget . Andreas wahl eller kristopher schau? (Tviler men). Er nok en litt ung villstyring

Jeg synes Brokkoliens stemme minner litt om sjakkekspert Jon Ludvig Hammer. 

Skrevet

Tror dere kan slå fra dere Alex Rosen på anda også, blir omtrent like opplagt som med Andhøy, mye Rock n Roll og Berserk osv, de har neppe gitt bort så klare hint før vi i det hele tatt er igang.

Skrevet

Brokkoli: Frank Løke?🧐

Skrevet
NordicViking skrev (17 minutter siden):

Jeg merker også noe med stemmen, og synes det er noe rart med uttalen av enkelte ord.

QR-koden på forsiden av bladet viser til en artikkel om lengde- og breddegrad i "Lille Norske Leksikon".

Skrevet

Badanda: Samuel Massie

• Liker 1
Skrevet
KTK skrev (15 minutter siden):

Tror dere kan slå fra dere Alex Rosen på anda også, blir omtrent like opplagt som med Andhøy, mye Rock n Roll og Berserk osv, de har neppe gitt bort så klare hint før vi i det hele tatt er igang.

Tror Alex er skrotnissen 😜

Skrevet
NordicViking skrev (25 minutter siden):

Hadde vært gøy. 

Skrevet

Bygningen helt i begynnelsen av hintvideoen til skrotnissen ser ut til å være kalkmølla i Bærum, så kanskje skrotnissen er derfra, eller har tilknytning til Bærum😊

Skrevet (endret)

Hundevalpen:
Jeg tror bokstavene er LX (lest speilvendt) på hundeskåla og det kan jo bety forskjellige ting (eller kanskje ikkenoe)
-LX kan være flykode, brukes som IATA-koden for Swiss International Air Lines, som er det nasjonale flyselskapet i Sveits
-LX kan brukes som modellbetegnelse i produktnavn som for eksempel kameraer, biler eller TV-er (f.eks. Panasonic LX-serien)
-LX kan stå for "luxury".
-Noen ganger brukes LX som uformell forkortelse for Lisboa
-Forkortelsen "LX" kan stå for måleenheten lux, som brukes for å måle lysstyrke
-Romertall: L = 50 og X = 10

Endret av JohanneK
  • Liker 2
Skrevet

Nå begynner snart moroa 🙂

Skrevet

Endelig🤩 Årets beste gjettekonkurranse😁 

• Liker 1
Skrevet

Hintene er de samme som vi fikk i går.  

Skrevet

Skrotnissen er en mann hvertfall. Tror ikke han er noe sanger. Kanskje 40+ i alder :klo: :vetikke: 

Skrevet

På flipp klipp sendingen for barna var også en globus et hint på skrotnissen.

Skrevet

Chater Svein eller Håvard lilleeie

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...