Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
KTK skrev (11 timer siden):

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg har kunnet alle tidligere, for det har jeg ikke, men jeg liker å delta i diskusjonene her inne. Men det er mange som syntes at det har vært lett tidligere, og da synes jeg ikke 5 min hint video av alle deltagere før det hele har startet er veien å gå. Det er nok uansett veldig mange vage hint, men likevel.....

5 min er LENGE.

hvor har dere funnet info om at det skal slippes slike videoer?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sukkerogkanel skrev (15 timer siden):

5 min er LENGE.

hvor har dere funnet info om at det skal slippes slike videoer?

Det sto at hintvideoene ville være 5 minutter, men nå viser det seg at de var kun halvannet minutt. 

Skrevet
NordicViking skrev (På 4.11.2025 den 17.32):

På fredag fra klokken 20:00 slipper NRK hintvideoer (som alle er fem minutter lange) for hver av de sju maskene. Det kan jeg ikke huske at vi har fått tidligere. Håper at det kan hjelpe oss i å gjette hvem som gjemmer seg bak den første maska som ryker.  🕵️‍♂️

Orken:  https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62003125

Fra hintvideoen: Dypt nede i undergrunnen finner du meg, men jeg kravler meg opp mot lyset. Jeg er ikke som dere. Jeg er farlig. Jeg er en kriger. Det er i hvertfall det menneskene tror. Å være født som en ork er rett og slett... Ja, det er et ork. I hvertfall når jeg vet at det bor så mye mer i meg. Min stemme skal bli hørt. Om du orker å bli bedre kjent meg meg, da. 

Vi får se bl.a. et sverd, øks, kniv/skalpell, lysestake, sommerfugl, bilde av løve, gulvlampe, 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

På fredag fra klokken 20:00 slipper NRK hintvideoer (som alle er fem minutter lange) for hver av de sju maskene. Det kan jeg ikke huske at vi har fått tidligere. Håper at det kan hjelpe oss i å gjette hvem som gjemmer seg bak den første maska som ryker.  

Brokkolien:  https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62003225

Fra hintvideoen: HII-JAH! HAH! HOH! Nå er det min tur. Akkurat som i drømmene mine. Med brokkolien er det action hver dag! HIAH! Tror du kanskje at jeg ikke er helt din smak? Pøh! Tro om igjen! Jeg er en supergrønnsak. Jeg trenger aldri å tøffe meg, for jeg er tøff. Jeg er rett og slett helt rå! Jeg har jern i armene. Og hodet fullt av antioksidanter. Jeg har brokkolimuskler her! Og her! Å ha mer brokkoli i livet ditt er et sjakktrekk! Når så mange vil ha en bit av deg, blir man ofte grilla. Men sånn er livet som brokkoli! Man må ikke bare tåle at det koker, man må like det! Fyr opp temperaturen, det er brokkoli på menyen! Nå er det min tur! 

Vi får se bl.a. tallet 59, kjøkkendisk, grønnsaker, Norgesglass merket HG, malerspann med malerkost, sjakkbrikke, kokepanne, 

Endret av NordicViking
  • Nyttig 2
Skrevet

På fredag fra klokken 20:00 slipper NRK hintvideoer (som alle er fem minutter lange) for hver av de sju maskene. Det kan jeg ikke huske at vi har fått tidligere. Håper at det kan hjelpe oss i å gjette hvem som gjemmer seg bak den første maska som ryker.  🕵️‍♂️

Badeanda:  https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62003325

Fra hintvideoen: Kvakk, kvakk, kvakk, og kvakk, kvakk, kvakk. Kvakk! Steike! I svarte måsedotter og bubbelurer. Dere kan ikke snike dere inn på en stakkars and på den her måten. Det er min jobb! For jeg er litt av en spøkefugl! Kvakk! Jeg er flink til å havne i trøbbel. Men enda flinkere til å komme meg ut igjen. Ikke sku anda på fjærene. Selv om jeg er myk som andedun innerst inne, er jeg barskere enn jeg ser ut. Jeg er en and for alle årstider, og det er ikke sjøsprøyt. Det fins ikke dårlig vær, bare dårlige fjær. Let's quack and roll. Jeg har anlegg for både det ene og det andre, og takker aldri nei til en konkurranse. Men kommer jeg and, går jeg helt berserk. Vil du vite mer, må du henge med i svingene. For med meg vet du aldri hva du kan forvente. Kom and! 

Vi ser bl.a. et stort badebasseng, lite plastbasseng, mange gummiender, vannpistol, parasoll, en vekter, norske flagg, slalåmløype, 

• Nyttig 2
Skrevet

Marionetten:  https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62003425

Fra hintvideoen: Na-na-na-na-na-na. Ha-ha-ha-ha! Finner du den røde tråden? Følg den, og den vil lede deg til meg. Men er du egentlig klar for det du vil møte? Er du klar for hva som skjer når du trekker i mine tråder? På tide å våkne. Det er min tur nå. 

Vi får se bl.a. tallene 20, 16 og 17, tråd nedover trappen, bilde på veggen, stor peis med peishylle, speil på peishyllen, 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hundevalpen:  https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62003525

Fra hintvideoen: Jammen, skjer det ikke noe snart? Her? Eller her? Jeg har så mye energi at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av den! Jeg kan grave den ned? Nei, jeg løper den av meg. Bli med, bli med, jeg kan lære deg hvordan! Det er ikke lett å være valp. Jeg er høyt og lavt og oppe og nede. Jeg virker kanskje uskyldig, men det betyr ikke at jeg alltid logrer med halen for deg! Jeg er ikke redd for å si ifra! Men selv om jeg kan bjeffe, så er jeg ikke en bølle. Jeg liker å snuse på alt mulig. Og det som lukter aller best, er nye eventyr! Jammen, å.... 

Vi får se bl.a. et våningshus, gårdsbruk/bondegård, piano, ergometersykkel, kakkelovn, strikketøy i sofaen, hundeskål merket XJ, postbud, brev, navnet Syver Holen på et av brevene, 

Endret av NordicViking
  • Nyttig 2
Skrevet

Skrotnissen:  https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62003625

Fra hintvideoen: De sier jeg har en skrue løs. Hvem sier det? Hvor er de? Det er løgn! Jeg har ikke bare en, men et helt verksted fullt! Du vet ikke hva du finner i ditt eget hode før du har begynt å rote litt. Hallo? Ekko? Fillern, den passet ikke. Hvor har jeg gjort av den nå, da... Å nei! Kom tilbake! Hvor ble den av? Det blir kaos noen ganger, men fantasien slipper ikke ut om du låser deg fast. Jeg finner alltid en løsning. Og når Skrotnissen skrur seg på, blir resultatet alltid.... magnetisk! Føl å det, du. 

Vi får bl.a. se en bolt, tre kopper med ordene Tull, Tøys og Rot, tallet 7, 

• Nyttig 1
Skrevet

Hybelkaninen:  https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMTE62003725

Fra hintvideoen: Atsjo! Man kan vel ikke bli allergisk mot seg sjøl, kan man? Håper ikke det, for jeg klarer ikke å være noen andre. Derfor håper jeg at du liker meg, selv om jeg ofte dukker opp når det skal ryddes. Noen støvkorn har aldri skada noen. Selv bittesmå hybelkaniner kan vokse til å gjøre store ting. Hvis de bare har litt tryllestøv for hånda. Min drøm er at dere skal oppdage alt det magiske som finnes i verden. Jeg er en stolt hybelkanin, og jeg gjør mange andre stolte også. Men av og til blir jeg litt redd. Går det egentlig an å elske en hybelkanin? Atsjo! 

Vi får bl.a. se et loft, mye støv, en liten paraply, lyslenke, 

• Nyttig 2
Skrevet
NordicViking skrev (10 timer siden):

Fra hintvideoen: De sier jeg har en skrue løs. Hvem sier det? Hvor er de? Det er løgn! Jeg har ikke bare en, men et helt verksted fullt! Du vet ikke hva du finner i ditt eget hode før du har begynt å rote litt. Hallo? Ekko? Fillern, den passet ikke. Hvor har jeg gjort av den nå, da... Å nei! Kom tilbake! Hvor ble den av? Det blir kaos noen ganger, men fantasien slipper ikke ut om du låser deg fast. Jeg finner alltid en løsning. Og når Skrotnissen skrur seg på, blir resultatet alltid.... magnetisk! Føl å det, du. 

Vi får bl.a. se en bolt, tre kopper med ordene Tull, Tøys og Rot, tallet 7, 

Når han sier på slutten « resultatet blir alltid.. magnetisk.. minner det meg om måten Alex rosen pleier (?) å si «det blir maaaaagisk» 😂

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg tror Badeanda er en av Berserk-gutta. Alex Rosen eller Jarle Andhøy. Den er rocka, maritim, rampete, og nevner at den kan gå berserk 

Endret av Frøken fjong
  • Liker 2
Skrevet

Kjenner det blir for mye barnetv over hele greia, så tror jeg dropper det denne gangem. 

• Liker 3
Skrevet
Sukkerogkanel skrev (På 19.10.2025 den 18.10):

Æsj ja fader håper de har slutta med fiktive deltakere 😂

Tror det blir bare mer av det. 

Skrevet (endret)

Hva er deres første tanker og tolkning av hint?

mine helt fra toppen av hodet assosiasjoner:

Hundevalpen: Får assosiasjoner til jakten på kjærligheten eller farmen, står det noe med xl? Isåfall enten 16ukers helvete eller xl-tv. Og så er det noe med trening og mye energi og en person som gjør mye forskjellig. Og så sier hun «bli med bli med», så tenkte noe med blime-sangen kan være relevant.

Ut fra de tolkningene uten noe særlig bedre begrunnelse kan alternativer f.eks. være Gunhild dahlberg, Katarina Flatland, Agnete Husebye, selma Ibrahim

Orken: en som føler seg litt annerledes, men har mye meninger og vil bli hørt. Blå sommerfugl. Basert på svært lite begynte jeg å tenke på Aurora gude. Hun snakker litt sånn oppstykka og😅eller er det en mann? Kanskje en minoritet av noe slag, men er vel litt oppbrukt med legning og føle seg ammerleees eller?  Men kan vel sikker vær harm elle hetseth ellernoe 😅

Marionetten: får assosiasjoner til krim og mord og mystikk. Usikker på om den er en dame eller en mann? Men måten hen snakker på kan delvis høres ut som det er en med litt utenlandsk aksent, eller evt noe østfoldsk. Basert på svært lite så får jeg assosiasjoner til Unni lindell. (Ligner lit på henne?😂)

Brokkoli: ser det er blant annet et sted det står  Hg (som er kjemisk navn på kvikksølv), og så er det nærbilde av gullmaling og han sier han har jern i musklene. Kan det være noe med grunnstoffer og vitenskap? Også en sjakkbrikke og sjakktrekk… og full fyr og koking (eksperimenter?) . Også er det veldig sånn tegneserieaktig hele opplegget . Andreas wahl eller kristopher schau? (Tviler men). Er nok en litt ung villstyring

Endret av Sukkerogkanel
Skrevet

Tror Badeanda er Alex Rosèn og at Hybelkaninen er Synnøve Skarbø. Den nordnorske dialekten hadde noe sunnmørsk over seg og Hybelkaninen kommer fram når det er på tide å rydde,og hun har jo ett ryddeprogram☺️

• Liker 1
Skrevet
sushi92 skrev (4 minutter siden):

Tror Badeanda er Alex Rosèn og at Hybelkaninen er Synnøve Skarbø. Den nordnorske dialekten hadde noe sunnmørsk over seg og Hybelkaninen kommer fram når det er på tide å rydde,og hun har jo ett ryddeprogram☺️

Trodde Alex rosen var skrotnissen😂 men han kan nok være bade anda og

ellers er kandidater for badeanda feks Frank løke , tom stiansen, Petter Northug, kanskje

Skrevet

Orken Erlend Elias og Hybelkaninen Sophie Elise.

Skrevet

Anda vil vel neppe være Jarle Andhøy, hadde vært litt for opplagt med hintene allerede, dette med ankeret på brystet, "bersek" og at han heter ANDhøy 🙂

• Liker 2
Skrevet

kan hybelkaninen være 2 stk? den har jo plass til det 

Skrevet (endret)
Sukkerogkanel skrev (4 timer siden):

Hundevalpen: Får assosiasjoner til jakten på kjærligheten eller farmen, står det noe med xl? Isåfall enten 16ukers helvete eller xl-tv. 

Står det ikke XJ da? 

.

0Hundevalpen02.jpg

Endret av NordicViking

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...