AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #1 Skrevet 12. oktober 2025 Det er åpenbart fler her som ikke skammer seg det minste over å følge med på andre via sosiale medier og i virkeligheten. Er de virkelig så vanlig å gjøre dette i skjul at det nå er stuerent å si det høyt? Om en potensiell partner hadde innrømmet å ha kontroll på hvem som følger meg/så hva jeg handlet i butikken uten å komme frem/ valgfri snoking i privatlivet hadde all respekt og tiltrekning forduftet. Den type nysgjerrighet og usikkerhet er ikke attraktiv, og om han hadde unnskyldt seg med tidligere dårligere erfaringer hadde han fått beskjed om å bearbeide disse før han prøver seg igjen. På noen andre. Og om mennesker gjør det men ikke informerer om det: Når den ene vet mer om en person enn den aktuelle personen vet blir ikke relasjonen da ”falsk”? Anonymkode: b231b...0b8 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #2 Skrevet 12. oktober 2025 Jeg overvåker ikke, men jeg bruker de kildene jeg har. Hvis jeg lurer på om typen har kommet hjem sjekker jeg like gjerne snapmap som å spørre om han er hjemme. Terskelen min ligger i at det jeg kikker etter, må jeg også kunne fortelle han at jeg har kikket på. Hvis det gir en dårlig følelse, må jeg revurdere handlingene mine. F.eks har jeg vet et par anledninger opplevd at han ikke svarer meg på lang tid, når han skulle svart. Da har jeg fulgt med på sosiale medier ift påloggingsstaus. Men, det kan jeg også si til han at jeg har gjort uten problem. Anonymkode: 7f275...e39 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #3 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg overvåker ikke, men jeg bruker de kildene jeg har. Hvis jeg lurer på om typen har kommet hjem sjekker jeg like gjerne snapmap som å spørre om han er hjemme. Terskelen min ligger i at det jeg kikker etter, må jeg også kunne fortelle han at jeg har kikket på. Hvis det gir en dårlig følelse, må jeg revurdere handlingene mine. F.eks har jeg vet et par anledninger opplevd at han ikke svarer meg på lang tid, når han skulle svart. Da har jeg fulgt med på sosiale medier ift påloggingsstaus. Men, det kan jeg også si til han at jeg har gjort uten problem. Anonymkode: 7f275...e39 Dette tenker jeg ikke på som overtramp på, forutsetter at det kommer av at du ha omsorg for og derfor blir urolig og ikke for å få et eller annen overtak basert på informasjonen? Altså mer for å beskytte andre enn for å beskytte deg selv. Det er også informasjonskilder det er helt naturlig at du bruker som en del av hans liv. Mer om han ikke visste om det og du var en perifer bekjent eller tidligere/potensiell date tenker jeg det er ufint, der virker som en del mennesker mangler den dårlige følelsen. Anonymkode: b231b...0b8
Gjest Selkie Skrevet 12. oktober 2025 #4 Skrevet 12. oktober 2025 Jeg synes ord som "overvåking" og "stalking" blir brukt litt for ofte. Jeg mener man kan sjekke instagram osv. til folk uten å være en stalker. Det er ikke stalking å sjekke bilder, hvem som følger hvem en gang i blant. Det er faktisk bare helt vanlig research, noe alle bør gjøre i mange tilfeller for sitt eget beste. Stalking er å oppsøke personen privat, snikfilme, lage falske kontoer for å bevisst ødelegge, kontakte dem selv om de har utrykket at de ikke ønsker kontakt. Det er syk og skremmende oppførsel man skal ta på alvor. Legger man ut ting offentlig på nett kan man ikke kalle andre som har interesse av å se det for stalkere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå