AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:06 #41 Skrevet torsdag kl. 23:06 AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 0.42): Men natriumnitritt kan også berge livet ditt hvis du blir blåsyreforgiftet, i tillegg til å være beskyttende mot botulinum toksin som er en av grunnene for at det brukes i matindustrien. Spiser du et par skiver kokt skinke i uka, så er det større sannsynlighet at du vil bli syk av helt andre ting. Mengden natriumnitritt som er tillatt i matproduksjon er faktisk veldig liten. Anonymkode: 08aaa...a15 Det heter "death by a thousand cuts". Det er ikke det ene tilsetnigsstoffet alene som gjør utslaget, det er alle de kiloene vi får i oss av ulike tilsetningsstoffer som er et problem. Og når man legger til kvikksølv i fisk, kvikksølv i tennene, aluminium fra aluminiumsfolie og aluminiunskjeler, bromerte flammehemmere i tekstiler, forurensning fra trafikk, biler, fyring, fabrikker, sprøytemidler i mat, parfyme, EMF og stråling osv. osv. osv., så blir det faktisk mer enn det menneskekroppen kan tåle til slutt. Så det å få redusert det man kan av dette er en bra ting. Eller skal vi bare drite i alt mener du, fordi det er så lite av hver ting? Anonymkode: 4a611...f73 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:11 #42 Skrevet torsdag kl. 23:11 Jeg ser litt ned på mennesker som ikke lever som meg, jeg forventer at alt er laget fra bunnen av, helst av en med litt erfaring. Dere må bry dere om hvordan dere blir sett på som mennesker. Dere ser utrolig dumme ut når dere tar snarveier. Bare late folk gjør sånn og jeg er bedre og går ikke sammen med slike mennesker. Anonymkode: 1d746...207
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:21 #43 Skrevet torsdag kl. 23:21 AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 14.37): Hvor komplisert skal livet være? Tror du virkelig på alt dette? At for eksempel du "dauer" av kolonihagen sin skinke, men lever lykkelig med Gilde? Er du ikke skeptisk til denne appen? Tenker du ikke på at det kan finnes noen bak dette, som tjener masse penger på at folk tror på teorier om alt mulig? Anonymkode: ed63b...7f8 Skremmende hvor lite folk vet om helse og kosthold. Du forstår at det er totaliteten av hva du får i deg? Vi er og forsikige med ultraprosessert mat og det er mye fordi vi har lest endel om hva det inneholder, hva det gjør med kroppen og hva slags påvirkning det har på hjerne og kropp. Tarmsystemet f.eks, 70% av immunsystemet ligger der, så kanskje greit å ha det i bakhodet?? Anonymkode: b5ff4...12a 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:44 #44 Skrevet fredag kl. 05:44 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ser litt ned på mennesker som ikke lever som meg, jeg forventer at alt er laget fra bunnen av, helst av en med litt erfaring. Dere må bry dere om hvordan dere blir sett på som mennesker. Dere ser utrolig dumme ut når dere tar snarveier. Bare late folk gjør sånn og jeg er bedre og går ikke sammen med slike mennesker. Anonymkode: 1d746...207 Ok? Dette var jo alt men ikke fint og koselig sagt. Komme deg av din høye hest, kanskje…🥱 Anonymkode: 3d573...e61
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:13 #45 Skrevet fredag kl. 22:13 AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 14.05): Vi er ikke fanatikere, men forsøker å laga mat fra bunnen av med ingredienser som lyser grønt når vi scanner dem i appen Trygg Mat. Noen ganger viser det seg at nødvendige ting er ultraprosessert, men ofte finnes gode alternativer som ikke er det. Feks er Gilde kokt skinke renvare, mens Kolonihagen sin er ultraprossessert Tine naturell youghert er renvare, men Q sin er ultraprosessert. Salt potetgull fra Sørlandschips er renvare. Det er ikke sunt, men noen ganger skal man kose seg. Det er greit å høre litt på forskning og prøve å holde seg unna de verste tilsetningsstoffene. Spesielt de som er laget for å trigge belønningssentrene i hjernen, og de som skaper hormonforstyrrelser. Anonymkode: 8c513...ae5 Det er faktisk omvendt🙈 Det er gilde sin som er up, og kolonihagen som er reinvare😉 Anonymkode: 54998...428 1
TheLegendBellaGoth Skrevet fredag kl. 22:25 #46 Skrevet fredag kl. 22:25 Slik føler jeg det er i selskap også med venner for tiden. Jeg lager kake og dessert fra bunnen av fordi jeg synes det er moro, men jeg bruker feks. Toro til middag. Og hvis noen protesterer, får de ta med sin egen mat tenker jeg!
AnonymBruker Skrevet i går, 05:26 #47 Skrevet i går, 05:26 TheLegendBellaGoth skrev (6 timer siden): Slik føler jeg det er i selskap også med venner for tiden. Jeg lager kake og dessert fra bunnen av fordi jeg synes det er moro, men jeg bruker feks. Toro til middag. Og hvis noen protesterer, får de ta med sin egen mat tenker jeg! Kake er moro men mat ikke?Den skjønte jeg ikke. Anonymkode: 0ceee...919
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå