Gå til innhold

Barnevogn til stort barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Min godt brukte buggaboo buffalo har akkurat røket på samme sted for andre gang. Det er reguleringen fra sittende til liggende som ikke tåler belastningen fra et barn på 14 kg som i økende grad hopper og bykser. 

Jeg tror jeg bare må bite i det sure eplet og bytte den ut, men jeg sliter med å finne noe mer robust som dekker disse kriteriene:

1. Liten nok til å gå i en forholdsvis trang heis. Der har Buggaboo vært ideell. 

2. Robust nok til å tåle både stort barn og godt med bagasje. Jeg kjører ikke bil, så.vogna får kjørt seg en del, særlig i ferier. Understellet til Buggaboo har egentlig vært litt for lite for oss, mens noen gamle travere av noen emmaljungaer vi hadde var helt supre som kombinert barnevogn og bagasjetralle. 

3. Mulighet for å legge ned ryggen og bruke til soving

4. Mulighet til å ha barnets ansikt mot seg når man triller. Dette er nesten det vanskeligste å finne, synes jeg. Virker som de fleste foretrekker å h barnets ansikt i kjøreretning. 

Noen tips? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde mountain buggy urban jungle for vårt lange barn. Den vogna krysser av for alle kriteriene dine bortsett fra den siste. 

Anonymkode: 5f5d1...463

Skrevet

Høres nesten ut som du skulle hatt ei god gammel simo, ennaljunga eller Brio-vogn!

vanskelig å finne vogn med de kravene som har ansikt vendt mot deg.

Selv har vi bugaboo fox og bruker den enda til barnet vårt på 16 kg. Aldri hatt noe problem med at den knekker/gir etter.

har også babyjogger city elite i barnehagen og den er helt kanon!

Anonymkode: a4cdf...b09

Skrevet

Bruker Bugaboo Fox (3) på mitt barn som er 17 kg og klatrer opp og ned av den selv. Tar for øvrig nesten salto ut av den også. Den har fått kjørt seg. Bor i andre etasje, så jeg har dratt den opp og ned en etasje opp til fem ganger daglig en periode også.   Nå er den på sitt tredje år, og jeg syns enda den fremstår som en ny vogn. Ingen planer om å bytte den ut, selv med nytt barn. 

Anonymkode: 5d6f1...550

Skrevet

Vi kjøpte en brukt babyjogger city elite. Tror det var 3 barn som har brukt den før oss. Vi har den som barnehagevogn. Den er ikke vendt mot deg, men med så stort barn så klarer du vel å ikke se det hele tiden? Den er i allefall utrolig solid og tåler det meste. 

Anonymkode: 19f6f...3ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Høres nesten ut som du skulle hatt ei god gammel simo, ennaljunga eller Brio-vogn!

vanskelig å finne vogn med de kravene som har ansikt vendt mot deg.

Selv har vi bugaboo fox og bruker den enda til barnet vårt på 16 kg. Aldri hatt noe problem med at den knekker/gir etter.

har også babyjogger city elite i barnehagen og den er helt kanon!

Anonymkode: a4cdf...b09

Ja, jeg har en gammal emma, og kunne nok levd godt med bare den med et par små justeringer. Hvis håndtaket kunne skybes inn som på buggaboo så jeg fikk den med på buss og i heis uten videre trøbbel, og hvis ikke ryggen var så knotete å få lagt ned med en hånd så hadde jeg hatt få problemer, så du er helt klart inne på noe!

Skrevet

Er veldig fornøyd med Babyjogger City Elite 2. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi kjøpte en brukt babyjogger city elite. Tror det var 3 barn som har brukt den før oss. Vi har den som barnehagevogn. Den er ikke vendt mot deg, men med så stort barn så klarer du vel å ikke se det hele tiden? Den er i allefall utrolig solid og tåler det meste. 

Anonymkode: 19f6f...3ba

Joa, jeg skulle alltids klart å ikke se henne hele tiden. Men det er rart med det. Når hun er i barnehagen hele dagen sette rjeg liksom pris på å kunne henge mens vi går hjem. Har ikke helt skjønt hvorfor vogna vendt fra seg er gjengs. Bør kanskje nevne  at hun først og fremst er tung, ikke eldre enn 18 mnd, men sannelig om jeg veit om jeg kommer til å føle det så annerledes når hun blir 3. 

En brukt babyjogger har jeg tenkt på, og det virker som den beste løsningen reint bortsett fra retning, så takk for tips :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bruker Bugaboo Fox (3) på mitt barn som er 17 kg og klatrer opp og ned av den selv. Tar for øvrig nesten salto ut av den også. Den har fått kjørt seg. Bor i andre etasje, så jeg har dratt den opp og ned en etasje opp til fem ganger daglig en periode også.   Nå er den på sitt tredje år, og jeg syns enda den fremstår som en ny vogn. Ingen planer om å bytte den ut, selv med nytt barn. 

Anonymkode: 5d6f1...550

Takk for tips! Jeg har lurt på om kanskje andre buggaboomodeller kan være verdt investeringa, så det noterere jeg meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...