AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2025 #1 Skrevet 11. oktober 2025 Håret mitt er helt krise etter fødsel. Det er tynt og pistrete og nå har det begynt å vokse ut igjen, sånn at jeg har ammelugg og kortere hår som står rett opp på skallen. Jeg føler meg så utrolig stygg og ulekker. Lurer på å klippe håret kort og satse på at det bevokter ut jevnere og sunnere. Jeg har også hatt striper i håret lenge og nå knekker det på grunn av det også. Så jeg ser virkelig ikke ut. Noen med god erfaring som har gode råd å gi?? Anonymkode: f9122...dae
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2025 #2 Skrevet 11. oktober 2025 Ingenting hjalp meg. Jeg så jævlig ut i fire år… Anonymkode: f2264...1af
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2025 #3 Skrevet 11. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingenting hjalp meg. Jeg så jævlig ut i fire år… Anonymkode: f2264...1af Men det ble bedre etter det..? Anonymkode: f9122...dae
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #4 Skrevet 12. oktober 2025 Keratinbehandling (om du er ferdig med barn. Det blir samme greia om du får et barn til). Bruk hårgloss, hårkuren fra evo eller soft-hårkuren fra Maria Nila. Klipp med en gang håret har flisete tupper. Ikke farg det, la det få hvile. Kjøp en god varmebeskyttende, og føn håret etter hver vask. Det er en myte at det er bra å lufttørke. Håret ser mye mer kråkete ut ved lufttørking. Jeg liker å bruke Maria Nila sine varmebeskyttende, de er helt super. Etter at jeg har fønet så bruker jeg å ta en egen rundbørsteføner og jevne ut kråkekruset på toppen av hodet + lage en fin bøy på håret nederst. Da ser håret mye finere ut! Føler med deg forresten. Jeg fikk fire tette barn, og disse rutinene som jeg nevner over var det eneste som funket på meg. Husk å ta alle vitaminene du skal ha, drikk nok vann, få nok søvn osv slik at håret har gode byggesteiner til å bli bra igjen. Anonymkode: 1b6ee...d11 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #5 Skrevet 12. oktober 2025 Jo forresten! Invester i skikkelig silkeputetrekk og/eller silkebonnet til å sove med. Hjelper veldig med at håret ikke skal knekke, og det sørger for at det blir mindre slitasje. Får ikke like fort flisete tupper Anonymkode: 1b6ee...d11
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #6 Skrevet 12. oktober 2025 Følte at etter ca 3-3,5 år var ammehårene såpass lange at det gikk an p se normal ut. Prøvde også en gang p klippe kort… så helt forferdelig ut. Ammehårene hos meg hadde en snnen struktur enn det vanlige håret så de levde sitt eget liv… Anonymkode: 40b01...11b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2025 #7 Skrevet 14. oktober 2025 Jeg klipte ikke helt kort, men en mye kortere frisyre enn jeg hadde tidligere (typ til skuldrene) og det hjalp i alle fall veldig. Tror man bare må innse at håret lever litt sitt eget liv noen år til det har vokst ut igjen, og jobbe med det du har. Nå er yngste tre år og det føles endelig ut som om håret er like tykt som før 😅 Anonymkode: 61d8e...447
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2025 #8 Skrevet 14. oktober 2025 Mitt hår har aldri blitt det samme. Anonymkode: df69e...f51
Vext Skrevet 15. oktober 2025 #9 Skrevet 15. oktober 2025 Mitt hår ble heller aldri som før, men tror det har mer med alder å gjøre. Håret, akkurat som huden, blir jo eldre og mister mye av ungdommens superkrefter. Men de første to årene etter fødsel er unntakstilstand!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå